Sari direct la conținut

Sibiul, orasul interzis

Tot a zecea strada a Sibiului a intrat sau va intra, in acest an, in reabilitare. O parte din lucrari au ramas restante de anul trecut. Cum centura ocolitoare a Sibiului s-a amanat sine die, cu trei semafoare si un giratoriu la o intrare, orasul a devenit unul interzis. Desi sunt destule exemple, municipalitatea nu a sanctionat, pana acum, nici o firma care a spart o strada tocmai refacuta. Administratia cauta sa afle de la sibieni cum ar prefera sa circule prin oras

Incalzirea vremii va da startul unui nou sezon de lucrari de reabilitare a strazilor. Traficul si asa aglomerat al Sibiului va fi supus unor noi „gatuiri”. Potrivit administratiei locale, nu mai putin de 58 de strazi urmeaza sa intre in reabilitare in scurt timp.

Este vorba de cele 36 de strazi licitate la sfarsitul anului trecut, din zonele Calea Dumbravii – Milea – Stefan cel Mare – Berea Sibiului si Poplacii Calea Victoriei si de o alta lista de 22 de strazi din zona Cluj – Gara Mica – Tiglari – Turnisor.

In plus, lucrarile la unele strazi au ramas restante de anul trecut. Exemplu in acest sens sunt strazile din zona Garii si din zona Pietei Unirii. Daca in acest ultim caz, termenul de finalizare a lucrarilor era sfarsitul anul trecut, mare parte din cele 58 de strazi pe care se va interveni in acest an au ca termen de finalizare octombrie 2007.

Taximetristii se crucesc in mijlocul traficului, politistii recunosc faptul ca le este mai greu sa dirijeze traficul, iar Primaria sustine ca nu a dat, inca, nici o amenda pentru firmele care au spart strazile pe care tocmai le-au reabilitat.

In penuria de strazi libere, multe din strazile proaspat reabilitate isi gasesc sfarsitul sub ciocanele pneumatice, datorita unor interventii uitate. Un ultim exemplu in acest sens este Calea Dumbrabii, reabilitata in toamna anului trecut, dar sparta pe un sens inainte de intersectia cu Vasile Milea.

Reprezentantii administratiei locale sustin ca pentru aceste neconcordante in lucrari nu au fost aplicate amenzi sau penalizari firmelor constructoare. Reprezentantii administratiei sustin ca pentru defectiunile ivite constructorii isi asuma toata responsabilitatea, cu obligatia de a se incadra in suma contractuala prevazuta initial.

„Nu au fost aplicate penalitati, lucrarile nefiind incheiate. Pana la receptia finala, constructorii au obligatia de a remedia toate defectiunile. La fel este si in perioada de garantie a lucrarilor. Deci, nu se cheltuiesc alti bani publici pentru defectiunile ivite, caci conform contractului sau contractelor, firmele respective au obligatia de a efectua remedierile necesare.

Se semneaza un contract pe o anumita suma, firma primeste integral sau esalonat banii si efectueaza lucrarea. Daca apar defectiuni sau alte probleme care trebuie remediate, Primaria nu mai plateste nimic”, spune Carmen Campean, de la Serviciul de Presa al Primariei Municipiului Sibiu.

Intrarea in infern

Cele mai mari probleme sunt la intrarea in Sibiu dinspre Ramnicu-Valcea. Pe o portiune de nici un kilometru, sensul giratoriu de la intrarea in Selimbar, semaforul din dreptul magazinului XXL, urmat de cel din dreptul magazinului Kaufland, triplat de cel de la intersectia strazilor Vasile Milea cu Semaforului si Rahovei transforma fiecare dupa-amiaza in aglomeratie.

De altfel, intr-una din iesirile sale publice, prefectul Ion Ariton s-a aratat neincrezator in solutia noului semafor de la Kaufland.

Aflati in mijlocul traficului, politistii sibieni recunosc dificultatea cu care se circula prin Sibiu. „Intr-adevar este un volum mult mai mare de munca avand in vedere lucrarile de reabilitare a partii carosabile, dar politistii sunt in strada. Defapt, aceasta activitate este normala pentru noi. Incercam sa fluidizam cat se poate traficul rutier si ne facem datoria.

Participantii la trafic trebuie sa inteleaga insa ca suntem alaturi de ei pentru a creea un trafic rutier cat mai fluent”, spune subcomisarul Alin Pahontu, seful Politiei Rutiere Sibiu.

Un nou concept de trafic

Primaria Municipiului Sibiu a demarat la inceputul acestui an un proiect de imbunatatire a sistemului de trafic in municipiul Sibiu, proiect care ar urma sa fie finantat prin fonduri PHARE.

„Prin acest proiect vom alcatui un plan general privind transportul urban in Municipiul Sibiu care sa propuna cel mai bun model de reorganizare a traficului auto, a mijloacelor de transport in comun si in general a tuturor mijloacelor de transport care pot fi folosite in Sibiu”, a declarat primarul Klaus Johannis. El sustine ca, din 1990, volumul de trafic din oras a crescut de zece ori.

In perioada urmatoare, vor fi alcatuite unele chestionare prin care municipalitatea va solicita de la sibieni informatii cu privire la modul de deplasare utilizat in oras, frecventa utilizarii transportului in comun, a transportului in regim de taxi, a transportului cu autovehiculul propriu sau cu alte mijoace de transport (biciclete, scutere, etc).

Cetatenii vor fi rugati sa completeze aceste formulare. Pentru aceasta sibienii vor fi opriti in trafic de echipaje mixte formate din reprezentanti ai Politiei Rutiere, Politiei Comunitare si inspectori din cadrul Primariei Municipiului Sibiu.

“E un dezastru sa circuli prin Sibiu. Mai ales in intervalul orar cand toata lumea iese de la serviciu si merge la cumparaturi. Nu am cuvinte sa descriu cat timp poti ramane blocat pe cine stie ce strada din oras. Dupa parerea mea, cei patru mari actori implicati sunt primaria, apa, gazul si cablul nu se inteleg cum trebuie. Fiecare lucreaza de capul lui”, Teodor Banciu, taximetrist

„Din banii cui se repara de cateva ori aceeasi strada? Dupa ce se intinde asfaltul si rasuflam usurati, peste cateva zile, muncitorii sunt inapoi. Atata dezorganizare, numai la noi poate fi. Chiar nu se pot organiza, sa lucreze ordonat?”, Maria Vistea, casnica

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro