Sari direct la conținut

Doua expozitii tematice hARTA si TERITORIILE la UNA galeria si la Muzeul national al Hartilor si Cartii vechi

HotNews.ro
hARTA si TERITORIILE, Foto: Afis expozitie
hARTA si TERITORIILE, Foto: Afis expozitie

Între 9 si 25 mai, editura pariziană de carte bibliofilă Transignum, aduce la București proiectul hARTA si TERITORIILE, cu două ex­pozitii consecutive, la UNA galeria și la Muzeul național al Hărților și Cărții vechi.

Misiunea asumată de editura Transignum, fondată la Paris in 2003 de artista Wanda Mihuleac, este de a pune în contact scriitori si artiști plastici pentru a construi proiecte de colaborare, publicate sub forma cărților de bibliofilie, în tiraj limitat și însoțite de gravuri, fotografii sau ale lucrări originale și uneori DVD-uri. În strânsă legatură cu proiectele sale editoriale, Transignum concepe si or­ganizeaza expoziții tematice si evenimente pluridisciplinare cu scopul declarat de a ”scoate poezia din cărți”. Printre cei mai mult de o sută de autori de pe cinci continente ai editurii se numără Fernando Arrabal, Michel Butor, Jacques Derrida, Alain Jouffroy, Gilbert Lascault, Jacques Roubaud, Matei Vișniec, Șerban Foarță, Magda Cârneci ș.a.

Expoziție colectivă de arte vizuale & poezie

Expoziția prezentată la UNA galeria între 9 si 20 mai se dorește o astfel de „ieșire din carte” și se înscrie într-o logică sensibilă a mi­grațiilor contemporane, propunându-le artiștilor și scriitorilor invitați să intre în dialog cu harta ca mijloc de investigare a real­ului și să se confunte cu responsabilitatea poetică și politică ce revine astfel gestului de creație. Oricare ar fi obiectul reprezentării – trasee, fluxuri, localizări, spații – și oricât de riguroase în respect­area codurilor cartografice (scară, culori, simboluri), hărțile rămân imagini parțiale, supuse lecturilor și interpretărilor multiple. Alte puncte de vedere, alte abordări, alte lecturi rămân deci la rândul lor posibile și deschid autorilor de imagini și text noi cîmpuri de expresie si noi scenarii vizuale.

Cărți de bibliofilie & cărți de artist din catalogul editurii transignum

Începând cu Noaptea Muzeelor și până pe 25 mai, Muzeul național al Hărților și Cărții vechi va găzdui corespondentul bib­liofil al căutărilor din prezentarea de la UNA galeria. Vor fi expuse cărți de artist din colecția A(r)tlas, care au în comun interesul au­torilor lor pentru cartografie sub toate formele ei, studiind-o, folosind-o, (re)inventând-o.

În preambulul expoziției, pe 19 mai, va avea loc o întâlnire cu ar­tista și co-organizatoarea expoziției, Ghislaine Escande. În cadrul vizitei, aceasta va prezenta o selecție de titluri cu orientare “geografică” din catalogul editurii. Prin exemplul colaborării sale de lungă durată în jurul a trei cărți cu scriitorul Gilbert Lascault, ea va sublinia spiritul de dialog intre artiști vizuali și scriitori/poeți care stă la baza liniei editoriale stabilite de Wanda Mihuleac incă de la primele apariții ale editurii, in 1996 în Franța, pe atunci sub numele „Signum”. (g.e., i.t., i.d., d.n.)

Cu lucrările și textelor artiștilor, poeților și scriitorilor:

Max Alhau•Elisabet Diamandi•EricBrogniet•Luce•DominiqueDeboffle• Guy Chaty•PierreDrogi•ClaudeDonnot•GhislaineEscande•Gilbert Lascault• JacquesRoubaud•Jean-FrançoisCaillarec•Jean-ClarenceLambert •Jean-LouisEspilit•AzadéeNichapour•AndochePraudel• AlainLance• WandaMihuleac•Lambert Schlechter• MarilenaPredaSânc•SelahStétié•MarjolainePigeon•AlainBuhot•MartaCaradec•IsabelEcharri•Fernando Arrabal•MichelGranger•AuroraKirály•KaterineLouineau•DecebalN.•DavideNapoli•SylviePesnel•MariaMailat•BénédictePlaige• MagdaCârneci•SabineRhétoré •

Proiectul, inițiat de Editura Transignum și coordonat de Ghislaine Escande si Ioana Tomșa, este organizat în parteneriat cu Institutul Francez din București, Muzeul național al Hărților și Cărții vechi și Universitatea națională de Arte.

ARHIVĂ COMENTARII
don-94 • 2010-01-06 19:43:44
Am citit cu ani in urma , ca un roman a inventat asfaltarea la rece , procedeu care este mult mai ieftin si surprinzator mult mai rezistent.De ce , macar experimental , nu se asfalteaza un drum prin acest procedeu.Nu cumva unii ar pierde foarte multi bani daca durata de viata a unui drum creste.Domnilor de la Hotnews gasiti-l pe acest inventator si stati de vorba cu el.Este interesant ce va spune, respectiv ca nimeni nu l-a intrebat de inventia lui.De ce firmele care asfalteaza nu sunt obligate sa repare drumul, daca acesta s-a deteriorat in periopada de garantie?Si tot asa....
1 16
Iulian • 2010-01-06 21:06:06
S-a incercat asfaltarea la rece si in Romania . Drumul dintre Targu Secuiesc si Tusnad(DN11B) a fost asfaltat la rece in 1998-1999 cu tehnologie Suedeza. Nu cred ca a rezistat prea mult.
0 1
Murphy • 2010-01-06 21:16:00
e vorba despre asfaltul turnat, dar se preteaza doar la avarii, nu pt. lucrari de durata
0 3
subinjineru • 2010-01-06 23:50:51
la DPC Sibiu, am realizat ca sunt foarte multe lucruri gresite in Romania in materie de asfaltare. In primul rand proiectele de asfalare sunt gresite, apoi executia cat se poate de defectuasa. Totul e gandit sa fie cat mai scump si in cea mai mare parte furat de sefii asfaltatori spre firme subcontractoare ale unor consilieri, vorba aia de la Stat nu e pacat sa furi ..ma rog Primaria, orasu,fonduri EU. In cazul drumurilor fundatia NU este executata cum trebuie. Cand se face fundatia trebuie compactata temeinic din 10 in 10 cm de strat de fundatie piatra. Nici dracu nu face asta, 1 din lene, 2 din economie/furt de motorina. Se toarna piatra direct in strat de aproape 1m se trece dus-ntors cu cilindru compactor si gata. Statul plateste ca si cand operatiile se fac ca la carte, conform cu devizul,licitatia etc. Evident se fura direct motorina din depo. de catre resp. sus pusi,nu de catre palmasi. Proiectarea scurgerii de apa de pe drum este doar o teorie care in practica nimeni nu tine cont de ea.In tarile civilizate din UE nu exista sa ai canal montat pe drum sa treci cu roata pe el !!! Canalul se face in locul unei borduri normale. La noi dumu proaspat terminat are capacele de canal-n mijloc, fie mai sus,fie mai jos de nivelul de asfat, scurgerea aiurea, apa balteste nu se scurge, etc Cand se efectueaza lucrari de reparatii acestea sunt ef. in graba si se fura orice se poate. Reteta de asfalt e cu lipsuri,ori asfalt moale sa fie lucrat usor (si la lopata). In general DPC pretindea anumite volume plombate or turnate. In realitate atasamentistii furau la masuratoare nu atat la latime X lungime cat la adancime. Odata turnat asfaltu nici dracu nu vine sa masoare daca adancimea pretinsa in acte a fost pe bune escavata respectiv umpluta. Plomba se aplica oricum ce conteaza ca nu e desprafuit ori ploua afara. Primaria plateste Johannis nu are resp. preturilor respectiv a cantitatiilor, oamenii de sub el in prelucreaza. in sfarsit prea multe de zis ..
0 12
festinalente • 2010-01-07 08:57:41
Normal ar fi ca drumurile sa fie reparate pe banii asfaltangiilor pentru ca este nepermis ca un drum sa nu reziste nici macar un an de zile oricate masini ar trece pe el si indiferent de greutatea lor.
1 3
Florin • 2010-01-07 10:07:03
Exista Legea 10/1995 care explica ce inseamna sistemul calitatii in constructii. Proiectele trebuie sa fie verificate de verificatori atestati. Prin proiecte se intelege tot, nu numai planse. AInspectoratul de Stat in Constructii (ISC)este abilitat, de aceeiasi lege 10, sa-i verifice pe proiectanti si verificatori si daca este cazul sa-i sanctioneze. Constructorii trebuie sa-si urmareasca lucrarile cu Responsabili Tehnici cu Executia (RTE)autorizati, si aceelasi ISC verifica si daca este cazul ii sanctioneaza. Beneficiarii, in acest caz autoritatile contractante, adica statul, este obligat sa urmareasca lucrarile cu dirdiginti de santier autorizati. Si ei pot fi sanctionati tot de ISC. Evident doar daca nu-si fac datoria dpde al calitatii lucrarilor. In ceea ce priveste cantitatile puse in opera raspund fata de angajator (institutia publica), in acest sens activitatea lor fiind verificata de Curtea de Conturi. Laboratoarele de expertize si incercari sunt autorizate, verificate si, daca este cazul, sanctionate tot de catre ISC. Intrebarea este ce face ISC-ul? Ca nu face pe degeaba, sunt platiti din banul public. Si fiti convinsi ca nici unul din inspectori nu-i sarac. Cator specialisti (RTE-isti, diriginti, verificatori de proiecte) li s-a suspendat sau retras autorizarea? Cati au ajuns in instanta? Va anexez link-ul catre ISC: http://www.isc-web.ro/
1 1
adrian88000 • 2010-01-07 16:51:39
Orice lucrare publica se efectueaza pe baza unui contract. Acest contract trebuie obligatoriu sa cuprinda si termenul de garantie.Daca un drum se strica INAINTE de expirarea termenului de garantie trebuiesc luate masuri dure. Inspectorii ISC amendati si destituiti iar firmei care a efectuat lucrarea si i se ridice licenta. Daca se incep aceste masuri dure in cativa ani vom avea drumuri asfaltate ca in UE. Dar cine va aplica aceste masuri? Daca si cei care ar trebui sa le aplice sunt in lantul coruptiei? Ce facem?
0 1
Constantin • 2010-01-06 19:44:15
creeaza numai probleme romanilor. Asa am dedus dun articolul de mai sus. Este neaparat nevoie sa folosim aceasta problema, astfaltul, pentru a reparam drumrile sau a fce altele noi? Alte solutii care sa nu necreeze probleme, noua romanilor, nu exista?
0 2
cipicu • 2010-01-06 20:33:17
da, asfaltul e de cacat si in alte parti , la Montreal de exemplu. Problemutza e atunci cind, ani in sir, licitatiile sint "cistigate" de aceleasi firme dupa ce toata lumea vede "calitatea" cu care se lucreaza. Ce rost mai are frate sa vorbim de compactarea cu cilindru compresor , bitum, cloruri, cianuri etc.?
0 7
Constantin • 2010-01-06 21:25:37
isi construiesc fara astfalt sosele. Am vazut asta cand am fost in vacanta la ei. Sapa un sant de vreo 4 metri adancime cu latimea soselei, dupa care umplu santul cu vreo cinci straturi de dimensiuni diferite de pietre, incepand de la bolovani enormi si terminand cu un pietris fin deasupra. La sfarsit, dupa compactare si nivelare, leaga pietrisul fin de deasupra cu un liant finalizand soseaua.
1 6
Myth • 2010-01-07 10:51:47
Turcii au temperaturi extrem de ridicate comparativ cu noi. Problemele lor sunt denivelarea soselelor de la caldura si "solutia" este sa arunce contant pietris pe drum care apoi se "autorepara" de la el + sticla de parbrize sparte. Daca chiar vrei sa vezi drumuri, uita-te la autostrazile din Franta...
0 2
ceferistul • 2010-01-07 10:53:28
si pentru ca toate acestea trebuiau sa poarte un nume, li s-a spus macadam.
0 1
decebal • 2010-01-06 19:48:58
NU ! Problema este ca cineva din comisia de licitatie a primariilor castiga sume substantiale prin atribuirea lucrarilor firmelor preferate. Cu cat mai multe asfaltari, cu atat castigul este mai mare...
0 4
cir • 2010-01-06 19:50:32
Basme de adormit copiii, orice inginer stie ca exista norme de calitate pe care constructorul nu le respecta, ca sa aiba costuri mici. In schimb beneficiarul plateste un om specializat (diriginte sau inspector de santier) care verifica calitatea, cantitatea si legalitatea lucrarilor. In cazul in care dirigintele nu a verificat lucrarile corect, trebuie tras la raspundere. Legile sunt bune, insa trebuie aplicate. In cazul de fata singurul vinovat de starea drumului este beneficiarul lucrarii care este si administratorul drumului.
0 6
Stefan A. • 2010-01-06 19:54:21
1- contracte date la pretul cel mai mic nu inseamna NICIODATA calitate . Inseamna MEREU coruptie si lipsa de calitate . 2- Si RFG are ninsori, ploi , temperature scazute . Strazile dureaza in general 5 ani . Nu dau contracte la pretul cel mai mic. In plus , inainte de a platii , controleaza calitatea lucrarilor efectuate . De obicei pe parcursul efectuarii lucrarii . Daca ai facut lucrari de proasta calitate , mai bine inchizi firma ca nu mai primesti alte contracte ! 3- lipsa de organizare , vazuta ca o "afacere" pentru unii, duce la improvizatii. Vai , a venit ninsoarea si nu putem trimite utilajele de dezapezire . In schimb banii din contract vin regulat , asa cum si mita se plateste regulat . 5- Nu trebuie sa calatoriti in RFG, Austria , Suedia , Norvegia pentru a vedea cum prostia umana este in floare in Romania . Mergeti in Ungaria , Polonia si veti intelege de ce in Romania cine este harnic si munceste ori e prost ori nu gindeste !! In Romania , prostia , lipsa de profesionalitate ca si fuga de raspundere vin premiate , in bani si fotolii !
0 13
Constantin • 2010-01-06 21:32:15
Cu cat sunt mai habarnisti cu atat mai usor pot fi convinsi de cine face treaba buna. Problema, in Romania, este ca cei ce fac treaba buna, au bun simt, si lasa loc oportunistilor.
5 1
Izolatu' • 2010-01-06 19:54:30
se face referire mereu numai si numai la calitatea bitumului, si la efectul sarii de dezghetarea drumurilor? Sarea (clorura de sodiu), are intr-adevar un efect de coroziune, atat asupra asfaltului, cat si asupra partilor metalice ale autovehiculelor. Dar exista si alte tipuri de sare: clorura de calciu si clorura de magneziu, care nu au agresivitate aproape de loc ! Apoi nimeni nu vorbeste despre pregatirea suprafetelor in vederea turnarii asfaltului; de ce ? Eu vad ca amorsajul (atat de important) nu se aplica pe toata suprafata desprafuita, asfaltul se mai toarna cateodata si pe timp ploios, iar compactarea cu cilindru compresor aproape ca nu am mai vazut! Nimeni nu spune ca si conditiile de iarna nu deterioreaza asfaltul, dar in cati ani oare? La noi, nu a trecut iarna, si craterele in asfalt brazdeaza tot orasul !!!!!!!! Oare in Norvegia, Suedia, Canada, etc, cum o fi oare ??
0 8
MirceaA • 2010-01-06 19:56:42
de expemplu se face un contract de 1 milion. Din astia, 100 sau 200 de mii sunt spaga, care iese din calcul. Inca vreo 200-300 de mii sunt castigul contractorului si raman 500 de mii pentru lucrare. Plus ca daca e prost facuta, trebuie reperata mai des si deci alte spagi.
0 5
cet23 • 2010-01-06 20:07:29
Imi place finalul titlului articolului: "se fura sau nu se fura?" Asta e ca si cum l-ai intreba pe Papa de la Roma daca exista sau nu Dumnezeu! :))))))) Da, stiu, n-am - eu personal - dovezi concrete si intr-un numar zdrobitor, care sa dovedeasca ca se fura la scara mare! Dar am masina! :))))))))) Colegii de trafic stiu ce inseamna asta, pe unele dintre drumurile noastre! ;)
0 4
weebo • 2010-01-06 20:31:04
La Milano, unde ma aflu acum, strada este alba de sare(clorura de natriu).. dar albaaa.s-a anuntat ninsoare de vreo 3 zile si primaria arunca sare pe strazi in fiecare seara.. Nu exista nici o groapa in asfalt.. De ce? Pt. ca asfaltul e cu mult superior celui care se toarna la noi si nu trebuie sa fii cine stie ce inginer sa iti dai seama de asta.. se vede cu ochiul liber.. f probabil ca si la ei se fura dar in romania, nesimtirea si batjocura atinge cote halucinante..
1 11
Iulian • 2010-01-06 21:40:27
Am lucrat si eu in Romania peste 10 ani in domeniul drumurilor. Recunosc ca se fura.Dar problema mare la noi e ca nu se face nimic la patul de fundatie si la scurgerea apelor.Adincimea de inghet-dezghet la noi in functie de tipul de zona ajunge si la 1.1 m. Atita timp cit sub asfalt exista apa care are numeroase cicluri de inghet-dezghet putem sa folosim chiar si bitumuri cu polimeri ca nu ajuta.Asfaltul nu e impermeabil.E deajuns o fisura in asfalt in care sa intre apa si in cireva zile sau chiar si mai putin o sa fie o gaura acolo daca apa nu se scurge din carosabil.Vad aici in VANCOUVER ca toarna sfalt si pe ploaie dar nu exagerez ca patul de fundatie are si pina la 2 metri sub linia rosie ca sa aiba un drenaj bun.
0 9
Afaltevici • 2010-01-06 20:32:29
Exista un singur raspuns corect: a si b si c (adica se fura enorm, se percep si dau spagi enorme si se lucreaza ciobaneste - fara nici un fel de profesionalism). Toate coordonate de autoritatile statului.
1 11
danio • 2010-01-06 20:37:10
Se poate scoate in evidenta mai mult imbecilitatea cu care se repara sau fac drumurile la noi, iar pt asta felicitari hotnews si insistati cu articole si idei mai de impact. Una ar fi sa dam nume de firma cu bold (asfaltator) care nu au facut cum trebuie drumurile (cu dovezi poze sau opinii de la oameni certificati), cu nume de primari, consilieri sau ce or mai fi, care au dat contracte la aceste firme sa la firmele neamurilor lor si nu si-au facut treaba. Numiti acest subiect problema SECOLUILUI in Romania, mai mortala ca orice boala, pt ca omoara mai mult ca orice boala, prin accidente si stres incasat mergand cu masina. Sa luam problema de jos ca si in anii 48, ca de sus de la ministru e mai greu, sau imposibil, no comment mai departe de ce.
1 6
corina • 2010-01-06 21:00:02
Legislatie proasta mai ales a achizitiilor publice sau mai exact prost tradusa si aplicata, modificari aduse peste lege care se contrazic intre ele si prin care pierdem banii europeni pentru dezvoltare infrastructurii. La noi s-a dezvoltatat "coperativa munca in zadar pe banii fraierilor" care platesc taxe.
1 6
paul • 2010-01-06 21:04:28
O explicatie la intrebarea dumneavoastra. De ceva vreme, administratorul drumurilor din Romania (AND-atunci, CNADR-acum) a incaput mai mult ca niciodata pe mana politicului. In cele mai tari functii sunt numiti la comanda arhitecti, absolventi de chimie sau amante. Situatia concreta. Pe vremea lui Tariceanu, numarul 1 in drumuri a fos numit un anumit Mihai Grecu de DOAR 26 de ani !!!!!. Omul nu stia nimic, nu avea studii de specialitate dar era number one. Asa azi, asa maine si s-a ajuns aici. Toti specialistii au fost inlocuiti la comanda cu "oameni de casa" adusi din toate colturile tarii ca sa faca si ei un ban. Mai vreti si alte dovezi ? :)
1 5
bh • 2010-01-07 10:53:37
Te contrazic. Il cunosc personal pe Mihai Grecu din liceu. Tipul era o capacitate, era olimpic in lotul national la chimie inca din clasa a 10-a. Cand a terminat liceul a primit burse de la cele mai tari universitati din SUA-Yale, Stanford, etc. A ales Stanford care este in top 5 in SUA. Dupa un an s-a orientat pe transporturi-autostrazi. A terminat faculta si a primit multe oferte de lucru in SUA pe bani seriosi dar el le-a refuzat spunand ca vrea sa se intoarca in Romania sa construiasca auatostrazi. Deci omul stie multe, are studii de specialitate, are o alta mentalitate. Ce nu avea este experienta.
1 3
sorin • 2010-01-07 20:19:23
Vroiai sa zici drumuri expres, ca autostrazile nu l-au prea atras :)) O fi avut studii de specialitate...in chimie. Da' nu avea nici macar un bachelor in civil engineering , infrastructura rutiera era la nivel de hobby pentru el. Aia a fost o mare scapare a lui Orban si a aratat ca orice e posibil in Romania. Fostul director Mihai Grecu poate fi reangajat la CNADNR numai ca laborant chimist : http://www.gardianul.ro/index.php?pag=nw&id=112989
0 0
Tina • 2010-01-06 21:27:29
Nu inteleg de ce se provoaca atatea discutii in jurul acestui subiect; stiu sigur ca cineva a semnat un contract cu compania sau companiile care asfalteaza soselele Romaniei; NIMENI NU STIPULAT IN CONTRACTUL SAU CONTRACTELE RESPECTIVE UN TERMEN DE GARANTIE MINIM ( 5 ani sau 10 ani sau 25 de ani de exemplu) ???si in cazul in care a fost stipulat acest termen de garantie, si lucrarea de asfaltare nu indeplineste acest termen si apar defectiuni mult mai devreme decat termenul de garantie stipulat in contract, atunci de ce NU ESTE ADUSA IN FATA JUSTITIEI FIRMA SAU FIRMELE CARE AU EXECUTAT LUCRAREA DE ASFALTARTE ???e atat de simplu...se cer despagubiri material de ordinul milioanelor + despagubiri morale .........e foarte simplu, la mintea cocosului...si JUSTITIA TREBUIE SA FUNCTIONEZE !!! doar atunci companiile vor invata ce inseamna sa semnezi un contract si ce inseamna sa-l onorezi !!!
0 8
Runner • 2010-01-06 21:36:19
Raspunsurile si solutiile se afla in articol.Cand vorbim despre drum,nu trebuie sa ne gandim numai la asfalt,dar daca vorbim despre asfalt,sa incercan o comparatie intre normele tehnice de la noi si de aiurea.
0 4
liviu • 2010-01-06 21:36:49
lasati ca prin 2150 o sa avem si noi autostrazi can germania... nemtii atunci o sa aiba teleportarea, dar nu mai conteaza...
1 5
Rhadoo • 2010-01-06 22:04:26
Sunt si firme care asfalteaza chiar foarte foarte bine. Pot da exemplu Bulevardul Alex. Obregia, unde n-am mai vazut o groapa de 3,4 ani deja de cand s-a asfaltat. Pe alte bulevarde si strazi insa e dezastru, si unele de-abia daca au fost astfaltate cu un an doi in urma. Trebuie facuta clar, transparent, o lista cu toate firmele care s-au ocupat de asfaltare, ca sa stim si noi pe ce ni se duc banii ani de an si care firme trebuie oprite sa mai ia contracte de la primarie daca nu si-au facut pana acum treaba. Cred ca nu va fi nici o surpriza cand vom descoperi nume cunoscute ale clientelei politice.
0 5
2010-01-06 22:05:36
4 4
Laurentiu78 • 2010-01-07 14:19:41
aia au inceput constructia de autostrazi prin '26 si au peste 77000 de km acum...facusem un calcul cu un prieten si iesea ca noi construim undeva la 30 de m de autostrada pe zi. Dupa aia iesea ca americanii, la ritmul nostru de constructie, ar fi trebuit sa fi inceput cu vreo 9000 de ani in urma!!!...Numai ca la ei ritmul este cam de 1.5 km pe zi... Nu compara cu aia ca-ti faci singur rau!!!
0 1
Ion Dragnea • 2010-01-06 22:20:14
In Romania licitatiile se adjudeca la preturi f. mari. Din pacata banii platiti de stat se fac juma juma intre constructorul de drum si partidul care l-a ajutat sa cistige licitatia. In momentul in care primesti 50% din banii pentru drum , ce tragere de inima ai sa-l avertizezi pe constructor asupra neregulilor de constructie. Mergeti va rog pe nou inaugurate sosea de centura a Ploiestiului. Veti vedea denivelari uriase , segregari la imbinarea straturilor de asfalt , neintilnite intr-o tara normala , care sint si inestetice dar , mai rau , permit infiltrarea apei care va produce spargerea in urma ciclurilor inghet-dezghet. Problema se va rezolva cind banii de asfaltare nu vor mai fi impartiti , iar autoritatile vor trage la raspundere constructorul pentru orice deficienta de constructie.
0 6
suede • 2010-01-06 22:54:40
textul este clar si multe lucruri cunoscute. este evident ca avem ingineri specialisti, avem asfaltatori de toate calibrele, insa de ce nu avem sosele ca lumea nu este evident. un profan cauta pe net si gaseste toate informatiile. totusi chiar si teoria nu este cunoscuta de toti cei care sunt pe teren!! un exemplu. A.D 2007 si vechiul bulevard, gaurit dupa a N-a asfaltare nereusita urma sa fie reabilitat "ca in occident fratilor!" daca il credeai pe primarul si pe doi consilieri care locuiau in cartier . un alt element pe care nu l-am inteles deloc. l-am intrebat pe responsabilul lucrarii daca va realiza soseaua inclinata spre margini. am inteles ca a face rigolele si canalul de acumulare a apelor de ploaie costa, dar inclinarea era un simplu calcul...tipul parea cazut din luna. era si manager si "inginer" iar lucratorii lui erau harnici numai in prezenta lui. si inca ceva incredibil: desi toti cetatenii le-au atras atentia ca trucul cu "gura de canalizare" este cunoscuta, ei au repetat-o. nu stiu daca a fost prostie crasa sau interes. cert este ca in mijlocul unei intersectii doua guri de canal au ramas ca doua insule in calea automobilistilor!!
0 2
Dorel din reclama • 2010-01-06 23:15:58
- Mai mult bitum, mai elastic si rezistent la diferente mari de temperatura, vara topindu-se se autorepara microfisurile. -Conditiile climatice din Romania tocmai asta recomanda, mai curand decat alte retete din state cu clima fie calda, fie rece dar oricum cu diferente mai mici de temperatura decat Romania. Practic clima din Romania obliga la folosirea celui mai bun (si deci mai scump) asfalt din lume. -Altfel, e ca si cum Romania ar fi abonata la Orange sau Vodafone, cu abonament de 3 dolari cu 30 de minute incluse pe luna, dar vorbeste 5000 de minute, adica solutia ar fi sa treaca pe unul din cele mai "scumpe" - in ghilimele - abonamente si ar scuti de fapt o gramada de bani.
0 2
dorinteodor • 2010-01-06 23:44:57
oricit de prost ar fi asfaltul, el nu creaza din cauza asta cratere in sosea ci doar sleauri sau gropi largi. craterele (pitesti rm-vilcea de exemplu....) se creaza din cauza ne-uniformitatii turnarii asfaltului. acolo unde nu exista compactare suficienta se infiltreaza apa care prin cicluri inghet-dezghet creaza cratere. chestia este ca aceste ne-uniformitati nu se pot vedea la receptia vizuala a lucrarii. de ele nu stiu nici inginerii si nici muncitorii. ca sa nu apara probleme, ar trebui aparatura specializata care poate detecta defectele de adincime chiar din faza de turnare a asfaltului sau masini avansate de turnare a asfaltului care sa nu permita turnarea ne-uniforma. pina atunci, astia sint banii, astea sint firmele....
0 3
Sakura • 2010-01-06 23:45:21
Aş mai adăugă un factor distrugător, nu cel mai important poate dar contribuie şi el la succesul distrugerii stratului asfaltic: lipsa de curăţenie de pe drumuri. Şi aici mă gândesc în primul rând la pietrişul care ajunge pe drumuri. Când trece o roată peste o piatră, forţa cu care piatra este apăsată pe asfalt creează un efect de dislocare puternic. Scurt, dar repetat la fiecare trecere a unei maşini. La câteva treceri se dislocă câte o altă pietricică din masa asfaltului, care va contribui şi ea mai departe la măcinarea suprafeţei de rulare.
0 1
vali • 2010-01-06 23:49:51
Cum se poate afirma ca se folosesc materiale ieftine cand Romania are cel mai scump km de sosea-autostrada asfaltata.Acordarea de contracte preferential,si fara nici o responsabilitate(garantie)din partea constructorului ,care de multe ori nici nu este castigatorul licitatiei ci doar un subcontractant,este raspunsul la soselele proaste de la noi.Dar din pacate este nevoie de bani la partid(oricare este la putere)si asfaltarea este cel mai bun mijloc de a face rost de ei.
1 2
Puiutzu din Canada (Montreal) • 2010-01-07 00:41:58
Nu stiu de ce va vaitati atat privind calitatea drumurilor. Ce merita spus e ca indiferent cat e de prost astfaltul (bine, cu anumite limite) ce conteaza e sa existe autostrazi. Am scris despre asta si pe blog: http://www.montreal.ro/viewtopic.php?t=132028 - asa ca nu va mai vaitati atata ca nu are rost. Ce s-ar rezolva daca ar fi drumurile ca-n palma? Ar lucra lumea mai mult? Ar fura politicientii mai putin?
1 0
Corneliu • 2010-01-07 01:00:22
...ca asfaltul ar fi prost pentru ca se fura! Si daca ar fi asa, atunci nu numai in Roamia se fura! Traiesc in Franta de 20 de ani si am fost socat sa vad ca destul de blandele ierni parisiene produc aceleasi gropi in asfalt, asa cum le-am cunoscut in Romania! Desi nu este nici zapada, nici gerul si nici sarea din Romania, drumurile sufera de aceeasi boala! Nu vorbesc de autorutele nationale ci de strazile din orase! Deci cauzelz trebuie cautate fara a alege calea cea mai usoara : Romanul fura!
1 1
Adrian • 2010-01-07 08:56:18
Bine, se gaureste asfaltul, dar reparatia pe banii cui se face?
0 2
nelu • 2010-01-07 05:06:53
stimati domini! drumurile in romania sunt reparate foarte prost. constatari: -dirigintii care conduc lucrarile pentru reparatii nu au pregatire ( nu sunt persoane care sa aiba absolvite facultati de specialitate ; sunt persoane care sunt numite pe criterii politice deoarece oamenii politici au firme care cistiga licitatiile daca se tin; daca se studiaza cu atentie un deviz se va constata cit de incarcat este devizul cu materiale tehnologice si in teren cantitatea este la jumatate si se achizitioneaza materialele cele mai proaste.) de aici apar sumele mari la rubricele profit. de aici apar marii magnati cu bani , asa se contribuie cu bani in campanii , politicienii cu bani in conturi , cu vile raspindite prin toate zonele turistice din romania si chiar in strainatate. acest sistem functioneaza in toate societatile comerciale cu capital majoritar de stat. inginerii cu pregatiri de specialitate nu au dreptul sa conduca servicii care au ca raspundere in fisa de post astfel activitati. pe astfel de posturi daca se fac analize veti gasi numai femeii , una mai coceta decit alta si daca mergi sa verifici cine este persoana respectiva vei constata : -fie ca este fica de procuror fie ca sotul sau cineva din familia sa este angajat politic.astfel de situatii se gasesc de la un capat pina la nesfirsit la s c oil terminal constanta. asa se face ca romania sa ajunga intrun total dezastru...?
0 1
eugen • 2010-01-07 08:14:33
Soseaua Nadlac-Arad, tot asfaltul l-au decopertat si l-au dus, l-au amestecat si l-au asfaltat soseaua Arad-Deva si viceversa!!!! SIMPLU, NU??
0 0
eugen • 2010-01-07 08:23:37
Firma care construieste autobanda de la Szeged(Ungaria) spre Nadlac, am inteles ca a facut solicitare catre Ministerul Transporturilor pentru a participa la licitatia construirii autobenzii Nadlac-Arad-Timisoara, DAR au fost refuzati! De ce oare?? Firma care construieste autobanda inspre Nadlac este Austriaca, tehnologie Austriaca, dar foloseste forta de munca maghiara. Oare nu am fi mai castigati, daca nu ar fi fost impiedecati sa participe la licitatie??
0 2
capatu` satului • 2010-01-07 08:46:36
am circulat cu aproximativ 2 luni pe o autostrada in Egipt construita de roamani cu asfalt romanesc, drumul se prezinta in conditii deosebite in conditiile in care la nivelul solului este peste 50 de grade in fiecare zi, problemele drumurilor din RO sunt in principal 2: 1. lipsa terasamentului drumului sau un terasament foarte slab care nu face fata traficului actual - prin lege s-a stabilit ca autocamioanele ce nu dispun de amortizoare pneumatice si au fost construite sa transporte 16 to, au voie sa transporte doar 12 to, in cazul depasirii celor 12 to amenda este imensa; un terasament prost executat face ca o parte din drumuri sa prezinte asa numitele valuri, peste care ANDR toarna straturi succesive de asfalt in loc sa repara baza drumului - terasamentul, 2. asfalt de proasta calitate combinat cu lucrari de proasta calitate contractate sau subcontractate de prietenii celor de la putere, persoane pt,. care nu conteaza decat terminarea lucrarii incasarea sumei si plata comisionului la partid................, ne amintim cu placere ca si actualul presedinte al republicii a avut niste succesuri legate de lucrari de calitate executate la autostrada Pitesti Bucuresti....................
0 0
DanS • 2010-01-07 08:56:52
asfaltarea la rece exista de multa vreme, cred ca nu eram eu nascut pe atunci. poate te referi la alt tip de tehnologie sau compozitie a bitumului :D. problema este ca toate contractele se dau preferential, pe criterii de clientela politica (se dau atentii foarte mari la nivel mare), calitatea drumurilor executate nu conteaza deoarece se aproba folosirea materialelor de proasta calitate, receptia se face cu ochii inchisi, dl. care face receptia nu are si el nevoie de o Skoda Octavia, etc... ehe si astea sunt putine din cate stiu eu. Acum sunt si nervos ca aseara am dat intr-o groapa pe dn2 in voluntari si m-a costat un cauciuc care avea doar 3 sapt. Am sunat la 112 si au inceput sa rada ca ei nu au nici o treaba... dlor traim in Romania si asta ne ocupa tot timpul ca sa citez un clasic in viata.
0 0
kELOO • 2010-01-07 09:18:56
Un drum executat de un constructor francez prin 1992 sau 1994 este Urziceni-Ţăndărei (DN2A mai precis, care traverseaza judetul Ialomita, s-ar putea sa fi mers chiar mai departe, spre Hîrşova, nu mai stiu exact). Din cunostintele mele, constructorul francez a garantat 8 ani de zile acel asfalt si in 8 ani n-am vazut o groapa in asfalt, abia cand s-au facut vreo 10-12 ani au inceput sa apara mici gropite, oricum finute, nu cratere! Respect deosebit pentru cei care au turnat acel asfalt!
0 2
Norbert • 2010-01-07 09:43:04
Cea mai mare problema este ca la noi toate cazurile mentionate se adevaresc.. :( de exemplu cine cunoaste drumul din Satu Mare pana in Oradea stie despre ce vorbesc ... de circa 10 ani se tot lucreaza la un drum european care ar fii destul de important din cauza ca aici circula multe camioane ... dar degeaba... momentan se lucreaza din nou dar se vede iara "calitatea" Asta e Romania noastra :(
0 0
luc • 2010-01-07 09:55:49
Nu avem drumui? Dar avem autoritati... Noi suntem cei care am inventat proverbul: "A pune carul inaintea boilor..." S-au inventat tot felul de agentii si autoritati de administrare a autostrazilor, in conditiile in care nu aveam asa ceva. Aceste autoritati au papat banii si au "prelungit" derularea proiectelor. Au ales(sau mai bine zis le-a fost impus sa aleaga) Bechtel in locul unei companii europene(vezi Ungaria). Avem si REGELE ASFALTULUI care se plimba cu Bugatti , dar oare pe unde? Si ne plangem ca nu avem drumuri. Avem! Dar sunt cum sunt. 150 km de autostrada , daca se poate numi asa(fara parcari, fara SOS, cu carute si alte cele) , drumuri nationale cu milioane de curbe periculoase si f. periculoase in zona de ses si drumuri judetene supertari (camel trophy). Ce sa comentam? Guvernul e de vina? Nu! Noi, ca ne-am nascut aici si suntem toata ziulica in masina. Ne cumparam biciclete, mergem cu CFR-ul si am rezolvat problema.
0 2
alexx • 2010-01-07 10:11:15
mai trebuie amintit inca un aspect: singurul producator din romania de bitum aditivat cu polimeri este rafinaria Vega din Ploiesti, parte a grupului Rompetrol. Cum baietii cu asfaltarile sunt din tabara opusa de interese, nu s-a cumparat mai deloc de la Ploiesti, preferand sa foloseasca tipuri invechite tehnologic de bitum sau, in cel mai fericit caz, sa aduca bitum din Ungaria sau cu vaporul la Mangalia. Vega a vandut foarte putin, ceva pe la asfaltarea aeroportului Baneasa. Investitia ar fi trebuit sa fie profitabila, avand in vedere constructia autostrazii Bucuresti - Brasov. Tehnologia e germana, ultra si para verificata. Asta-i tara in care suntem chiriasi si in care "propietarii" isi bat joc de noi. Sa-i votam in continuare si sa ii pupam in trei litere.
0 0
Sile • 2010-01-07 12:06:07
Toti se dau mari.Inca de prin anii 70 , am auzit la Europa Libera despre o carte a unui polonez,,Tratat despre lucrul bine facut".Ar fi bine ca inaRomanika oficialii sa lase dreaq lenea intelectuala si de alt soi si sa se puna pe treaba nu pe dat explicatii, care oricum nu folosesc nimanui.Pina nu le va sari la oameni tandara si le vor da cu explicatiile in cap.Asteptam cu interes.
0 0
sofer de bucuresti • 2010-01-07 12:09:13
cred ca recordul negativ este proaspata reparatie a podului de peste lacul floreasca, pe strada Barbu Vacarescu in Bucuresti. La mai putin de 3 saptamani de la finalizarea lucrarilor s-au format cateva gropi de 20 cm adancime!!!
0 0
Manuel • 2010-01-07 12:37:03
Drum facut de italieni prin '95-'96, cu tot ce trebuie, fundatie de beton, latit fata de ce era. Garantie 10 ani. Nici o groapa timp de 10 ani. Nu s-a atins nimeni de el in timpul asta decat firma care l-a facut. A iesit din garantie in urma cu 2, 3 ani. Romanii au pus chiblura pe el. Poftim cultura. Asfaltul turnat pe drumurile astea 2 era altceva. Mult mai fin, alta culoare. Mai deschis la culoare fara balastru. Normal ca tine, dar firma italiana nu avea interes sa faca treaba de mantuiala. Drum Voiteg-Resita. Drum facut de firma Strabag-Austria, http://www.strabag.com, are cel putin 5 ani din ce tin eu minte, circul cel putin o data pe luna pe el, si nu are nici o groapa. Are marcaje, are pe margine lumini ca si drumurile din vest de munte, are trecerile la linia ferata facute din dale de fier, peste care poti trece cu 120km/h-140km/h peste ele. Drumuri facute in Romania, de romanii (sau parte romani). Deci se poate dar.....trebuie sa nu se fure. Bulevard renovat in Timisoara de la zero (fundatie, linie tranvai, sosea 4 benzi, statii, borduri, trotuar etc.) (Bv Liviu Rebreanu - 3ani de lucru, 7km de sosea). Lucrare facuta de IZOMETAL CONFORT. La predarea lucrarii soseaua era toata peticita. Gurile de canal sunt toate mai sus, sau mai jos decat soseaua. Nici nu a fost receptionata lucrarea si sau facut deja reparatii. Primarul Ciuhandu a semnat acceptarea lucrarii ca ce sa faca :)???? Asa se face in Romania drumul din banii nostrii. Problema "care este" - CONTRACTUL. Primaria, Firmele la noi nu stiu ce e ala un contract si cum sa il respecte sau NU AU INTERES SA IL PUNA IN APLICARE CA FIRMA DA BANI SA NU FIE PUS IN APLICARE. Restul chestiilor de tehnologii, asfalt si alte cele sunt nimicuri. Daca in contract scrie ca 5 ani trebuie sa tina, atunci 5 ani il intretii altfel la JUDECATA cu tine si daune in valoare de milioane de euro. Ce firma se mai baga atunci sa faca drumuri care nu tin???
0 0
ovidiutzu • 2010-01-07 13:09:32
Habar nu ai domnule.... 5 ani garantie e un vis ... chiar si la autostrada e 2 ani .... altfel te-ar costa mai mult si nu ai avea bani sa faci nimic
0 0
Laurentiu Comsa • 2010-01-07 14:47:53
in ro se stie clar ca toti ii intereseaza profitul, deci e clar ca nu are cum sa iasa lucrare de calitate. lucrez in consultanta in constructii in UK, si pot sa va spun ca orice lucrare e executata de 2 parti, una ofera consultanta, una e contractorul care executa ce zice consultanta, iar dupa aia si in timp ce, vine consultanta careia i se sparg in cap oalele daca lucrarea nu respecta standardele British. deci nu constructorul e de vina.... dar povestea asta nu o sa se termine niciodata...
0 0
olivka • 2010-01-07 17:37:48
... n-aveti si voi pe cineva care sa verifice ortografia?? sau macar un program, ceva?? nu se poate sa scrieti "kilometrii" sau "dezapezirile" (http://dexonline.ro/search.php?cuv=dezapezire) si inca nu am citit articolul pana la urma ... nu cred ca va sta bine, ca si celui mai mare site de stiri din Romania, sa aveti astfel de greseli de ortografie, ca manelistii ... imi pare rau de asta ... in rest, felicitari pentru articol, este o problema, trebuie discutata, semnalata, poate se va face ceva de bine. multumesc
0 1
luc • 2010-01-08 10:23:52
Vezi la "ANTENA3" la enisiunea d-lui Gadea, care este pluralul cuvantului MINISTRU. De fiecare data e "MINISTRII". Si nu corecteaza nimeni. Poate CARCOTASII...
0 0
adrian88000 • 2010-01-07 18:11:09
Oare de ce nu este folosit mai intens C.F.R.-ul si sunt asa de multe TIR-uri pe sosele? Se pare ca aceste TIR-uri , in afara frecventelor accidente pe care le produc ( direct sau indirect) sunt si un factor de distrugere a soselelor.
0 1
VIX • 2010-01-10 13:55:17
Toti cheltuitorii de fonduri publice se lovesc de una si aceeasi problema: OUG 34. Din cele citeva criterii care stau la baza unei licitatii publice criteriul pretului vcel mai mic este hotaritor si in functie de acesta de " judeca" diversele comisii de stat. Impuneti calitatea ca fiind criteriul de licitare, scadeti taxele si autorizatiile pe care trebuie sa le platesti LA FIRME ALE STATULUI care au rol de a nu permite in piata a unor firme necalificate pentru executarea unor lucrari si TRIMITETI LA PREGATIRE DIRIGINTII DE SANTIER. Sunt atit de slab pregatiti incit nu e de mirare ca de abia stiu ce lucrare au de coordonat.
0 0
Mirciuc • 2010-01-10 17:25:46
Pentru ca unii se tiganesc la tarite si vind fina ieftin. Altii vamuiesc retetarele la productie de asfalt. Unele Autobenere se mai "ratacesc" inainte de a ajunge la punctul de lucru, si altii mai seamana prin gospodariile de pe marginea drumului. Ca de doar nu geaba se zice ca-i loc sub soare pentru tot omu. Cit despre verificatorii de calitate nu sunt alteceva decit vectori "scoc" de mutat banii din fondul national de drumuri ]n jepurile (JIPURILE) altora.
0 0
Spiridon • 2010-01-20 16:50:10
Imi voi exprima indignarea ori de cate ori este cazul. Ce motive puerile sunt invocate! Cica calitatea este proasta ăt ca pretul este mic. Care mic domnilor cand noi construim km de aautostrada la un pret de 3 ori mai mare ca oriunde in Europa. Clima?? Pai Suedezii si norvegienii au niste drumuri de poveste. Si atunci??? Incompetenta si coruptia cred ca ar fi un raspuns si atunci ma intreb Sa ma duc mai repede sa platesc impozite??? Pai Berceanu are nevoie de banuti si are nevoie de prosti sa-i plateasca sau poate nu mai ajunge bugetul pentru turism???
0 0
asfaltator cfdp • 2011-06-22 21:53:08
de fapt asfaltul este de foarte buna calitate , terasamentele se executa conform stas, in straturi, compactate cu umiditatea optima, asflatatorii sunt foarte bine pregatiti, deciziile in firme nu le ia patronii, le ia inginerii de drumuri, santierele sunt atent supravegeate de catre diriginti, rte -ul isi face treaba, inspectoratul de constructii este foarte exigent pe parte de calitate, laboratoarele nu fac incercarile doar din pix. Drumurile sunt foarte bune, de la Constanta la Arad nu gasesti o groapa; in tara se executa exact lucrarile de care avem nevoie, si care deservesc cel mai bine contribuabili, fara a se tine cont de culoare politica , campanii electorale spagi etc.... canalizarile si alimentarile se executa exact la timpul lor, adica imediat dupa asfaltare.... DE FAPT in toate domeniile in care lucram noi ne facem meseriile ireprosabil, in spitate, scoli, constructii, tot tot tot este facut de noi, inclusiv ca acceptam sa fim condusi de catre stimabili nostri guvernanti . in concluzie suntem toti implicati, traim in tara pe care o meritam, de facem datoria fata de ea asa cum stim si avem rezultatele pe care le stie toate lumea. SA O TINEM TOT ASA!
0 0
INTERVIURILE HotNews.ro