Sari direct la conținut

Guvernul britanic ar putea interzice studenților străini să studieze în țară / Câți studenți români sunt în Marea Britanie

HotNews.ro
Studenta in fata Universitatii Edinburgh, Foto: SWNS / SWNS / Profimedia
Studenta in fata Universitatii Edinburgh, Foto: SWNS / SWNS / Profimedia

Guvernul britanic ar putea interzice studenților străini să urmeze cursuri universitare în țară dacă nu obțin un loc la o universitate de top, scriu jurnaliștii de la The Times. Reamintim că un număr important de tineri români studiază în UK.

Măsura face parte din planurile guvernului noului premier Rishi Sunak de a restrânge imigrația care a atins niveluri record în Regatul Unit, The Times notând că printre măsurile vizate numărându-se și plasarea unor restricții asupra aducerii unor membri ai familiei în țară de către studenții străini după ce numărul aproape s-a triplat în doar un an.

Sunak a spus că „toate opțiunile sunt pe masă” după ce ultimele date publicate de Biroul Național de Statistică de la Londra au arătat că numărul de migranți ajunși în Marea Britanie a ajuns la un milion de la începutul anului până în luna iunie.

Potrivit aceleiași surse, numărul persoanelor care au părăsit Regatul Unit s-a ridicat la 560.000, lăsând o cifră netă a migrației de 504.000 de persoane.

Agenția Reuters subliniază că numărul este unul record pentru Marea Britanie, notând că în anterioarele 12 luni imigrația netă a fost de doar 173.000 de persoane și că chiar și înainte de Brexit recordul a fost 336.000 de persoane în 2015.

Guvernul britanic se răzgândește în privința studenților străini

Potrivit jurnaliștilor britanici, se crede că studenții internaționali vor fi ținta principală a eforturilor de a reduce migrația, o schimbare de paradigmă față de Strategia pentru Educație Internațională anunțată în 2019 care stabilise o țintă de 600.000 de studenți străini până în 2030 pentru a crește valoarea exporturilor educaționale a Marii Britanii la 35 de miliarde de lire sterline pe an.

Ținta a fost atinsă în anul universitar 2020-2021 și celebrată de guvernul lui Boris Johnson în care Rishi Sunak a ocupat funcția de ministru al Finanțelor.

Una dintre ideile luate în considerare este interzicerea studenților străini de a intra în Marea Britanie dacă nu obțin un loc la o universitate de elită. O astfel de măsură a fost propusă de Nadhim Zahawi, fostul ministru al Educației în guvernul Johnson.

Zahawi este un influent politician de la Londra, ocupând în prezent funcția de președinte al Partidului Conservator și ministru fără portofoliu în cabinetul lui Rishi Sunak. Zahawi a ocupat funcția de ministru al Educației în guvernul lui Boris Johnson până când acesta a demisionat în luna iulie.

Universitățile Manchester, Edinburgh, Leeds, Sheffield, University College London, King’s College London și Imperial College sunt printre instituțiile de învățământ superior britanice care primesc cei mai mulți studenți străini.

Aproape 13.000 de studenți români în Marea Britanie

Potrivit datelor publicate de organismul public independent Higher Education Student Statisticsm, în anul universitar 2020/2021, ultimul pentru care au fost publicate date, în universitățile din Marea Britanie erau înregistrați 12.860 de studenți din România, față de 8.250 în 2016/2017, o creștere cu 55,8%.

Pe primul loc între studenții din UE s-au situat italienii cu 14.605, urmați de francezi cu 14.090 și de români.

În universitățile din regiunea Anglia, unde studiază cei mai mulți studenți din Marea Britanie, românii se situează pe locul 2, înaintea francezilor.

În total, în anul universitar 2020/2021 în Marea Britanie au fost 152.905 studenți din UE, de trei ori mai puțini decât cei din afara UE, 452.225.

Cei mai numeroși studenți au fost cei din China, 143.820, urmați de cei din India, 84.555, Nigeria 21.305, Statele Unite 19.220 și Hong Kong 16.655 și Pakistan 12.975, ceea ce îi plasează pe români pe locul nouă în clasamentul tuturor studenților străini din UK, relatează G4Media.

Numărul total al studenților străini din Marea Britanie s-a ridicat în anul universitar anterior la 605.130, aproape un sfert din totalul studenților ce urmează cursuri la universitățile din această țară.

ARHIVĂ COMENTARII
idealogul • 2022-11-25 11:09:04
Mi se pare foarte logica decizia. Pentru cine nu stie guvernul conservator adica iliberal ultra-nationalist anti-UE din UK importa imigranti ilegali cu disperare. Parca e sfarsitul lumii si imigrantii sunt ultimii oameni ramasi in viata. Mai nou toate vasele de croaziera si hotelurile de lux au fost rechizitionate si umplute cu imigranti de au ajuns englezii sa se planga ca nu gasesc loc sa faca o nunta. Cred ca vor sa dea afara studentii din camine si sa bage in locul lor imigranti. Studentii platesc taxe de zeci de mii de lire, sunt tineri, destepti si muncitori. Imigrantii traiesc din pomenile statului. Bravo dl. prim ministru imigrant Rishi Sunak. Vrem si noi asa un priminitru.
27 37
kmcd • 2022-11-25 14:01:51
Ce delir! Pai daca e asa de bine pentru imigranti de ce nu dai si tu o fuga prin UK sa te huzuresti din pomenile statului? Asta cu imigrantii de lux e o gogoasa a extremei drepte britanice ca sa-si justifice politicile xenofobe. Asa au facut si cu polonezii, romanii, de asteptau politrucii ca prostii la granita sa vada pe viu "invazia".
8 19
Crop • 2022-11-25 11:11:29
Adios Mica Britanie. Se poate studia si-n alte parti
8 31
tudor74 • 2022-11-25 11:15:29
"chiar și înainte de Brexit recordul a fost 336.000 de persoane în 2015... fata de 504.000 in 2021. Pai, odata cu Brexit parca problema migrantilor s-a rezolvat, nu?
1 23
Giolgel • 2022-11-25 12:21:50
Majoritarea sunt din Asia; europenii au facultati bune, nu se inghesuie prea multi in UK.
8 20
pehash • 2022-11-25 15:14:26
Inainte de Brexit erau multi muncitori sezonieri UE. Veneau si plecau.. nu-i numarau ca imigranti. Realitatea este ca dupa Brexit nu s-au inghesuit englezii sa ocupe acele locuri de munca ramas vacante si asiaticii (care au votat masiv pro-Brexit) isi aduc rudele in loc. Doar ca aia nu-si permit sa vina si sa plece, ca romanii sau bulgarii in interiorul UE. Si e adevarat ca sunt destul de multi chinezi care vin la studii. Dar marea majoritate nu raman. Numarul studentilor nu trebuie confundat cu numarul imigrantilor. Sunt doua subiecte total diferite. Studentii sunt inregistrati separat.
0 13
Acest_Nick_A_Fost_Inregistrat • 2022-11-26 00:03:09
Lasi gresita impresie ca asiaticii care ajung in UK sunt muncitori si acopera nevoia de forta de munca aparuta ca urmare a Brexitului. Nu e cazul. Daca e sa munceasca pe undeva, muncesc pentru rudele lor care i-au adus, sau prin comunitatea asiatica din care fac parte, de regula munca la negru. Nu-i vezi pe santiere, nici prin pub-uri sau hoteluri, nici pe la cladirile de birouri, pe-acolo sunt inca destul de multi est-europeni, sud-americani si chiar englezi, dar indieni sau pakistanezi nu prea vezi desi sunt mult mai multi decat europenii sau americanii.
2 1
Mortaciune ambulanta • 2022-11-25 11:41:52
Excelenta decizie! Multe felicitari noului Premier britanic. afara cu studentii straini din UK! De ce sa fina strainii sa invete la Cambridge sau Oxford? De ce sa plateasca taxe mari? Afara cu ei!
9 25
[deleted] • 2022-11-25 11:51:19
Acest comentariu a fost șters.
19 13
John_Re • 2022-11-25 12:40:03
Dar romanii care au studiat acolo crezi ca au platit ceva?
16 5
tudorr • 2022-11-25 13:18:07
Normal ca platesti! Iei imprumut de la guvern si ii dai inapoi in cativa ani!
2 13
John_Re • 2022-11-25 14:43:34
Deci cat este un an de facultate in uk pentru un extracomunitar, fara subsidies sau burse?
6 2
pehash • 2022-11-25 15:19:41
Depinde de facultate, dar in jur de £10,000/an. Fara cazare si masa.
0 10
SebastianD • 2022-11-25 19:23:29
Cred ca era 9000 acum cativa ani cand cetateni EU plateau cat cei britanici. Dupa Brexit cei din EU platesc la fel ca si restul studentilor din afara tarii si anume pe la 15.000 sau chiar peste pentru facultatile de Top10.
0 2
bancher • 2022-11-25 13:34:48
Da, multi sunt acolo pe banii parintilor. Nu toti sunt cu burse de studii.
1 10
AliKimiku • 2022-11-25 13:37:18
Vad ca multi ati citit numai titlul si ati sarit la concluzii! Nu e vorba de universitatile de top ci fix de "fabricile de diplome" fiindca au si englezii asa ceva! Mai e undeva in text referinta la "membri ai familiei studentilor straini". Deci pe scurt e vorba de aia care foloseau pretextul "studentiei" ca sa isi aduca tot neamul in UK!
8 24
kmcd • 2022-11-25 14:03:46
UK nu are fabrici de facut diplome, aiurezi. Si daca avea decizia corecta era de a le inchide, sau sa intelegem ca fabricile de facut diplome sunt bune doar pentru britanici?
7 11
John_Re • 2022-11-25 15:59:18
Toate țările au fabrici de diplome, inclusiv US. In ziua de astăzi se pune problema cat de performant esti, si nu unde ai obtinut diploma.
1 13
Rescator • 2022-11-25 18:50:08
Așa este,la o fabrică de diplome din SUA (IOWA) a absolvit superbul nostru fost PM,numitul Supercâțul.
2 1
AliKimiku • 2022-11-25 19:31:17
Nu, n-au , cum sa aiba! Invatamantul superior al UK e format doar din Oxford si Cambridge! Pe de alta parte te faci ca nu ai inteles, problema nu e ca au fabrici de diplome de slaba calitate ci ca alea sunt folosite de tovarasiu wanabbe emigranti pentru intrarea in UK si apoi aducerea familiei extinse! Faptul ca studentii romani nu se duc la ele nu insemna ca nu exista!
2 3
Acest_Nick_A_Fost_Inregistrat • 2022-11-26 00:07:31
Un englez cu master la o facultate alta decat Oxford sau Cambridge mi-a soptit ca un master adevarat se face doar la cele doua facultati, restul e pentru plebe.
1 2
atc • 2022-11-25 13:43:31
Inca n-ai aflat ca astea-s de top? Pacat!
13 2
HotTree • 2022-11-26 11:20:58
Exceptand universitatile de elita parca asta spune articolul
0 1
mike123 • 2022-11-25 11:48:19
UK se distruge dimaintru! Aviz EU...
13 5
atc • 2022-11-25 13:45:42
"Dimaintru", da' e bine sa avem grija de ei noi, astia "dimaifara"!
11 3
ciuma.rosie • 2022-11-25 11:52:52
…tocmai neamul primului ministru ��
4 19
sdan • 2022-11-25 12:58:03
Interesanta decizie. De unde rezulta ca prea multa stiinta de carte poate reprezenta un grav pericol pentru cetatenii britanici. Exista riscul ca absolventii sa ramana in UK, caz in care John si Mary, englezi get beget, ar putea constata ca angajatorii pot usor gasi salariati mai eficienti ... si mai ieftini.
4 12
aqualung • 2022-11-25 13:35:33
Trebuie susținută cumva narațiunea cum că imigranții sunt toți niște pomanagii. Studenții străini nu prea cadrează: Sunt inteligenți, competenți, și dobândesc skilluri care apoi au valoare pe piața muncii. Și după aceea schimbă percepțiile, și conservatorii își pierd din electorat. De pierdut are cine? Păi universitățile britanice, care devin neinteresante pentru studenții capabili din alte țări, și pe termen lung economia britanică, care nu o să mai aibă forța de muncă înalt calificată de care avea parte. Dar pe alea dă-le naibii, nu?
2 9
AliKimiku • 2022-11-25 19:38:53
Naratiunea cu studentii cei inteligenti! Hai sa iti spun eu parerea unei tinere studente in UK dupa 3 ani de studii la o universitate din top 10. 50% sunt chinezi si 80% din ei nici macar nu stiu sa lege 3 cuvinte in engleza d-apai sa invete ceva! Ca exista varfuri e altceva! Iar prostia ca studentii aia straini destepti vor vota for ever laburistii e de noaptea mintii! E wishfull thinking cu lupta de clasa!
4 1
atc • 2022-11-25 13:48:15
Pana una- alta, aia nu-s "cetateni britanici"! Si salariati ptr. UK se cam gasesc in lume, nu-i nevoie sa fie britanici, ci priceputzi!
10 0
Zentrix • 2022-11-25 13:20:27
Rishi Sunak, primul lor ministru, a spus mereu: "o educație de clasă mondială ar trebui să fie un drept din naștere." Nu a specificat insa despre ce nastere e vorba :))
5 14
demaGOGU • 2022-11-25 13:24:55
decizie logica: admiterea la o univ no name din UK este doar pretextul ptr acces la visa de sedere/lucru, desigur, prin usa din spate. UK are nevoie de emigraie selectiva, i.e. de creiere.
13 4
TheBorg • 2022-11-25 14:55:17
Sau, pe romaneste, furt de creiere. Pana una alta, in 2-3 ani parca ii vad zgariind la usa UE sa-i primim inapoi.
3 11
John_Re • 2022-11-25 15:46:19
Haha. Vise plăcute. Demagogu a identificat corect problema. Pana una alta uitati-va in gradina proprie și apreciați ce aveti, pana nu se golește tara de puținii oameni care mai muncesc.
5 4
EU_Adi • 2022-11-26 11:35:49
Păi deja au început... Parcă s-ar vrea o relație ca cea pe care o are UE cu Elveția... Și ai răbdare că se mai mișcă poziția. Cel mai important lucru, respectiv faptul că au înțeles că Brexitul a fost o prostie, e deja acceptat și de clasa politică și de majoritatea populației. Dar, probabil va mai dura vreo 10 ani până să se ajungă acolo
1 0
AliKimiku • 2022-11-25 19:46:07
Borgule, convinge tu un tanar absolvent din UK ca in Romania curge lapte si miere! Spune-i ca suntem Gradina Maicii Domnului, ofera-i leafa pe masura! Nu e furt de creiere Borgule, e exod de creiere! Fiindca multe fug de astia ca tine!
3 1
kmcd • 2022-11-25 14:07:35
We don't need no education....Aia cu sapa (polonezii, romanii esticii in general) nu erau buni, "furau" job-urile, astia educati nu sunt buni, trebuie sa fie la nivel de Oxford, poimaine le va gasi si alora un defect - nu sunt britanici...
5 9
Zache58 • 2022-11-25 18:41:53
Britanicii se vor ineca in propriul rahat.Fara furaciunile din Africa,India,China,Orient se transforma intr-o tara mica.Macar invatamantul mai reprezenta ceva.Acum distrug si ce mai ramasese de calitate.
3 3
George21 • 2022-11-25 14:27:37
Da,primiti imigranti din toate tarile ca aia sunt buni
5 5
SKBjull • 2022-11-25 15:29:02
Englezii Rishi Sunak și Nadhim Zahawi au luat cea mai bună decizie pentru patria lor mumă. Studenții ăștia internaționali ocupă locurile tinerilor britanici care se înghesuie la studii superioare.
5 10
Koczka • 2022-11-26 10:41:45
Masura ar afecta mai mult studentii non UE, in principal chinezi si indieni. Ca fosta putere coloniala Marea Britanie are relatii speciale cu fostele colonii: India, Hong Kong, Nigeria si faptul ca deja milioane dw cetateni beitanici provin deja din aceste tari a constituit un atu pentru societatea britanica. Multe institutii de invatamant isi echilibrau bugetele prin acesti studenti, asa ca daca ca fi luata vreo masura de reducere a studentiilor straini probabil ca vor creste taxele scolare pentru ceilalti. Va fi afectat si importul de creiere si talente din afara tarii, de fapt cel mai important efect al unei eventuale masuri de restrictionare.
1 0
INTERVIURILE HotNews.ro