Sari direct la conținut

Cum a ajuns copilul meu cu autism să facă învățământ la domiciliu după ce 10 ani am mâncat incluziunea pe pâine

HotNews.ro
David a fost mereu însoțit la școală de mama lui, Foto: Arhiva personala
David a fost mereu însoțit la școală de mama lui, Foto: Arhiva personala

Învățământul la domiciliu n-a fost niciodată pe lista noastră de opțiuni. De fapt, nici măcar nu credeam că se poate ca un copil cu autism să poată fi încadrat în această formă de școlarizare. Dar viața nu este despre planuri pe termen lung, ci despre adaptare la provocările venite pe termen scurt. Chiar dacă ne place sau nu, suntem în al doilea an în care școala s-a mutat acasă.

După ce timp de peste zece ani am construit, cărămidă cu cărămidă, ceea ce credeam că este cea mai frumoasă poveste de incluziune din România, și după un debut promițător la liceu, m-am văzut nevoită să apelez la o soluție radicală pentru ca fiu-meu să-și termine studiile obligatorii: învățământul la domiciliu.

Am scris nenumărate episoade despre anii de grădiniță și de școală a lui David. Au fost frumoși. Cei mai frumoși. I-am fost educatoare 3 ani, învățătoare încă 4, iar când a ajuns la gimnaziu i-am devenit asistent personal cu acte în regulă și am stat cu el în bancă, laolaltă cu foștii mei elevi.

Dar a venit pandemia și banca s-a transformat în masa cu scaun din sufragerie, la care stăteam înțepeniți, cu ochii într-un ecran și cu gândul la ziua în care ne vom întoarce printre oameni. Fiecare zi a fost un chin. Mai ales la început. David nu înțelegea de ce „bucuria vieții de a merge la școală” i-a fost interzisă. Au fost perioade în care ne-am întors, apoi mai apărea un cod roșu în București, ori 3-4 cazuri de Covid în clasă și iar trebuia să stăm cu nasul în calculator.Frica a luat treptat locul bucuriei. David este un împătimit al respectării regulilor și el chiar stătea cu mască și-n aer liber când autorităție spuneau asta, nu făcea schimb de obiecte cu colegii, nu mai împărțeau mâncarea ca odinioară, nu se mai îmbrățișau.

Școala, ușor, a rămas fără farmecul de odinioară. Nu mai era locul în care ne duceam cu drag, ci cu teamă, cu nesiguranță. Au apărut insomniile, atacurile de panică, acneea s-a agravat, copilul fericit de odinioară a început să se teamă să iasă din casă.

CITEȘTE CONTINUAREA PE TOTUL DESPRE MAME

Ajută-ne să facem HotNews mai bun
Vrem să aflăm ce subiecte sunt importante pentru tine și cum putem îmbunătăți HotNews. Am pregătit un chestionar a cărui completare durează 5 minute şi care e anonim, dacă nu vrei să ne laşi adresa de mail. Nu e obligatoriu să răspunzi la fiecare întrebare, deși ne-am bucura. Orice contribuție ne ajută să luăm decizii mai bune.
Formular Feedback
ARHIVĂ COMENTARII
YorkshireTerrier • 2023-12-11 13:07:30
Incluziunea asta e o mare mizerie. Nici copilul cu probleme nu are parte de educatie asa cum ar avea nevoie si, in plus, ceilalti 27 de elevi au parte de circ in clasa si nivelul educatiei lor scade de asemenea. Asta este inca una din aberatiile progresiste. Pe vremuri, comunistii spuneau cam acelasi lucru: „toti copiii pot sa invete, nu exista elevi slabi, e responsabilitatea profesorilor...” Adica idiotenia ca toti suntem egali, ceea ce evident nu e asa!
2 7
ScrlLk • 2023-12-11 14:28:51
Din greșeală am dat minus vrând să răspund la comentariul tău. Dar ai perfectă dreptate. Și tutuși, înainte de 89, imi amintesc că la noi în școală, în clasa a 7-a, s-au strâns toți elevii foarte slabi din toate clasele (A,B,C,D) și s-a format o alta (G), unde s-a predat la nivelul lor. Fără să aibă autism sau alte belele. Erau doar foarte slabi. Evident, a fost un câștig excepțional pentru toți, restul am făcut școală la nivel înalt, ei la nivelul lor de înțelegere. Dacă s-ar proceda așa, în 10 de ani am avea mașini zburătoare la preț de Logan. Nu există altă soluție pentru a progresa din păcate.
1 5
INTERVIURILE HotNews.ro