Sari direct la conținut

Topul celor mai mari consumatori de lux din Romania: Gabriel Popoviciu e number one

HotNews.ro

Cel mai mare iubitor de lux din Romania nu e nici Patriciu, nici Voiculescu, nici macar Tiriac. Potrivit unei cercetari realizate de CPP Management Consultants, omul de afaceri Gabriel Popoviciu este romanul care cheltuieste cel mai mult pe produse lux. El este urmat in top de cei trei afaceristi citati mai sus, pe locul cinci al clasamentului plasandu-se soprana Angela Gheorghiu.

Gabriel Popoviciu este actionarul principal al companiei care controleaza Hotelul Howard Johnson si restaurantul Casa Doina. Popoviciu a intrat in afaceri imediat dupa Revolutie, cand s-a asociat cu Nicolae Badea si a deschis lantul de fast-food-uri KFC.

Actualmente, Popoviciu este unul dintre marii jucatori din piata imobiliara. Fiul unui fost profesor al Universitatii de Stiinte Agricole din Bucuresti, Popoviciu este actionar la Baneasa Investments.

El este unul dintre pionii din „afacerea Posta Romana”, scandalul declansat de dezvaluirile lui Cozmin Gusa.

Iata clasamentul complet:

1. Gabriel Popoviciu

2. Dinu Patriciu

3. Dan Voiculescu (si familia)

4. Ion Tiriac (si familia)

5. Angela Gheorghiu

6. Carmen Adamescu (si familia)

7. Bobby Paunescu (si familia)

8. Printul Dimitrie Sturdza (si familia)

9. Mihaela Radulescu

10. Anastasia Soare

Cum a fost realizat topul

Pe parcursul a 8 luni, CPP Management Consultants Ltd. a comunicat cu companii internationale din toate domeniile industriei de lux, in incercarea de a afla care sunt romanii care isi aloca cele mai mari bugete pentru a avea intr-adevar un stil de viata “de lux”.

Domeniile luate in calcul au fost: Auto (achizitie cash, fara leasing sau credit), moda, accesorii, bijuterii / ceasuri, parfumerie de lux (case independente), hotelarie (au fost luate in calcul doar retelele de hoteluri 5+), Beauty & SPA, ambarcatiuni, avioane private (detinute sau inchiriate), calatorii pe avioane de linie (preponderent business si first class, inclusiv zboruri transatlantice).

Perioada care a fost luata in considerare este Martie 2006 – Mai 2007. Volumum minim anual de cumparaturi si achizitii de produse si servicii de lux este de 350.000 euro, iar cel maxim este de 1.600.0000 euro.

Criteriile pe baza carora s-a realizat topul:

– Afinintatea pentru produse si servicii de lux, de talie internationala, cunoasterea brand-urilor de lux mondiale

– Volumul de servicii sau produse achizitionate, atat in tara cat si strainatate

– Achizionarea de produse originale, colectii noi

– Achizionarea de produse 70% preponderent in perioada full price (pre sales)

– Rezervarea de sejururi hoteliere (business sau vacanta) numai la nivel de apartamente (minim junior suite)

In realizarea topului s-au cumulat estimarile detinute pentru toate segmentele de industrie de lux, criteriul de selectie final fiind acela al bugetului annual estimative, dedicat achizitionarii de produse sau servicii de lux.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro