Sari direct la conținut

UDMR forteaza mana coalitiei pentru Autostrada Transilvania

Romania libera Editia Transilvania-Banat

La sase luni de guvernare, Consiliul Reprezentantilor Unionali (CRU) din UDMR, reunit sambata la Targu-Mures, a fost de acord cu faptul ca partidul condus de Marko Bela se afla in pozitia cea mai favorabila din ultimii 15 ani.

Cu toate acestea, membri miniparlamentului din cadrul acestei formatiuni politice considera ca disputele legate de autostrada Bors-Brasov si atitudinea Bucurestiului fata de infrastructura Transilvaniei pot dezbina coalitia aflata la guvernare, fiind, de fapt, marile nerealizari ale acesteia.

Liderul UDMR a reclamat nerealizarile actualei guvernari. Potrivit lui Marko Bela, cele mai evidente nerealizari care afecteaza relatia Uniunii cu partenerii de coalitie sunt cele legate de infrastructura Transilvaniei.

„Nu suntem deloc multumiti de modul in care partenerii nostri de coalitie trateaza problema dezvoltarii infrastructurale. Ar fi trebuit de mult sa incheiem aceasta disputa. De mult ar fi trebuit sa pasim mai departe.

Cei carora le trebuie mana intinsa a UDMR, cei care au nevoie de voturile UDMR sa accepte ca pentru noi Transilvania este importanta, ca noi vrem, in sfarsit, sa dezvoltam Transilvania. Ceea ce nu inseamna ca nu trebuie dezvoltate celelalte regiuni ale Romaniei. Dar drumul Romaniei spre Europa trece, in sensul propriu al cuvantului, prin Transilvania”, a afirmat Marko.

Presedintele Uniunii le-a mai spus reprezentantilor unionali ca partidul are in acest moment cea mai favorabila pozitie politica din ultimii 15 ani, care implica, insa, si anumite responsabilitati. „Am vrut responsabilitati, ei bine, ni s-au dat, am obtinut raspunderi cat sa-si tot poata asuma politicianul maghiar aici, la punctul de intalnire al Europei Centrale si de Est cu Balcanii.

De astazi sa nu vorbim despre cati senatori, deputati, ministri, secretari de stat si directori generali avem, ci despre ce fac acesti oameni, ce facem noi, cu totii, cu mijloacele de care dispunem”, a adaugat Marko Bela.

Totodata, vicepremierul a afirmat ca bilantul dupa sase luni de guvernare nu este unul care sa-l multumeasca, dar ca spera ca in urma negocierilor anumite lucruri vor fi indreptate. „In Secuime pe alocuri drumurile sunt atat de proaste incat nici in satul vecin nu se poate ajunge, daramite in Europa.

Gheorghenii fara incalzire, Tinutul Secuiesc fara drumuri, Ardealul fara autostrada: deocamdata acesta este bilantul provizoriu”, a mentionat liderul maghiar.

De asemenea, Marko Bela a tinut sa precizeze ca in cadrul negocierilor din coalitia guvernamentala UDMR nu va merge pe cartea santajului si nici nu va folosi problema autostrazii Transilvania (Bors-Brasov), a legii privind statutul minoritatilor sau a sprijinirii financiare a Transilvaniei ca moneda de schimb pentru a sprijini la randul sau proiectele partenerilor de coalitie.

„De obicei noi nu umblam cu monede de schimb. Nu negociem astfel in coalitie. In orice coalitie au loc negocieri, discutii, intelegeri”, a mai spus liderul maghiar.

Mai mult, Marko a completat ca, desi s-a speculat deja acest lucru, Uniunea a preferat sa amane pentru la toamna dezbaterile legate de modificarea regulamentului celor doua Camere ale Parlamentului din cu totul alte ratiuni. „De data aceasta pur si simplu noi am spus ca avem alte prioritati.

Avem motiunea de cenzura pentru saptamana viitoare, dupa aceea trebuie sa rezolvam problema consiliului de conducere al televiziunii si al radioului, ceea ce se va rezolva probabil nu saptamana viitoare, ci cealalta, si cu aceste masuri si cu aceste deziderate am si finalizat sesiunea de primavara a Parlamentului.

Problema modificarii regulamentului, o eventuala schimbare a presedintilor Camerelor putem sa discutam la toamna”, a adaugat vicepremierul.

In final, liderul maghiar a afirmat ca spera ca tot la toamna sa fie adoptata si legea privind statutul minoritatilor nationale din Romania, care este criticata de ultranationalistii lui Vadim Tudor, dar si de fostii parteneri ai UDMR, prin vocea liderului PSD Adrian Nastase.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro