Sari direct la conținut

Kravtex-Kühne Group deschide în Ungaria cea mai mare fabrică de autobuze din Europa Centrală și de Est

HotNews.ro
Kravtex-Kühne Group deschide în Ungaria cea mai mare fabrică de autobuze din Europa Centrală și de Est

Anul acesta, cea mai mare fabrică de autobuze din regiunea Europei Centrale și de Est va fi inaugurată la Mosonmagyaróvár, aproape de granița vestică a Ungariei, în proximitatea fabricii-mamă deținută de grup la Győr. Noua fabrică de autobuze ce urmează să se inaugureze, va acoperi o suprafață de peste 20.000 metri pătrați și lucrul se va desfășura în mai multe schimburi, astfel că, producția estimată va ajunge la o mie de autobuze pe an, față de cca. 300 produse până în prezent, cu o forță de muncă de 150 de angajați.

În cadrul programului Green Bus, compania a început să dezvolte și modele electrice. Se așteaptă ca modelele Credobus să fie competitive datorită designului lor ultra-ușor, șasiului inovator și structurii optimizate a cadrului. Producția autobuzelor electrice va începe anul viitor, atât în noua locație de la Mosonmagyaróvár cât și la Győr.

Attila Tormássy, director de vânzări spune că procesul de extindere a fabricii a început în 2008, iar în prezent se încheie cea de a treia etapă ce prevedea reconstrucția turnătoriei, de la Mosonmagyaróvár.

Guvernul a oferit sprijin în valoare de aproximativ 470 milioane HUF pentru investiția totală de peste două miliarde de forinți, ceea ce, printre altele, va asigura și infrastructura de producție pentru autobuzele articulate, după cum relatează Magyarnemzet.hu.

Anul 2020 a reprezentat un vârf de vânzări pentru autobuze, Credobus adjudecându-și două proceduri de achiziție publică pentru 420 de autobuze! Rezultate similare sunt așteptate și în următorii ani.

Credobus este producătorul numărul unu de autobuze din Ungaria, fiind lider de piață pe mai multe segmente, inclusiv în servicii de transport urban și interurban. Autobuzele sale speciale sunt folosite și de poliție, forțele de apărare și de sănătate publică.

Esența inovației tehnice este că toate cele trei șasiuri ale vehiculului sunt dimensionate pentru roți cu diametrul de 19,5”. Configurația inovatoare a șasiului a permis un grad ridicat de optimizare și reducere a greutății. Prin urmare, greutatea proprie a vehiculului este de doar 14 tone, în loc de 17-18 tone. Datorită reducerii greutății, autobuzul are și consumul mai mic, motiv pentru care noul Econell 18 Next este cel mai eficient autobuz articulat diesel din categoria sa cu cel mai eficient consum de combustibil și cea mai mică emisie de CO2.

În următorii trei ani, jumătate din autobuzele produse vor fi însă electrice! Potrivit inginerilor grupului, noile autobuze Credobus electrice, ușoare, vor deveni deosebit de competitive tot mulțumită noului design cu greutate redusă a vehiculului, ceea ce va însemna o autonomie sporită.

Pe lângă piața de autobuze, grupul de companii este activ și în agricultură prin Kühne Mezőgazdasági Gépgyár Zrt., și, de asemenea, pe piața de transport de pasageri prin Panoráma Tourist Kft. Cifra de afaceri a Grupului Kravtex-Kühne a crescut semnificativ anul trecut, iar veniturile din vânzări ale grupului în 2021 sunt de așteptat să depășească 30 de miliarde HUF.

Concurența vine tot din Ungaria: vehiculele dezvoltate de Goldi Mobility Kft de ingineri maghiari și singaporezi reprezintă un standard ridicat atât în ceea ce privește performanța, cât și calitatea, și sunt, de asemenea, în frunte în ceea ce privește raportul calitate-preț, relatează publicația Világgazdaság

Până recent, Ungaria nu excela în domeniul autobuzelor electrice, dar o transformare radicală a transportului public s-a dovedit a fi un lucru esențial pentru reducerea emisiilor de dioxid de carbon prevăzute în acordul climatic. Astfel, dacă până acum nevoile pieței erau asigurate de un producător chinez și un altul polonez, Goldi Mobility Kft, a devenit prima companie care a pus accentul pe know-how unguresc și pe forță de muncă ungurească pentru asamblare.

Ferenc Kovács, proprietarul companiei, cu o vechime de 46 de ani în firmă, spune că oferă o garanție pe 300.000 de kilometri și patru ani de service gratuit, timp în care operatorul nu trebuie să plătească niciun forint pentru înlocuirea sau repararea pieselor uzate, începând cu plăcuțele de frână și până la lama ștergătoarelor sau anvelope.

Povestea celor de la Goldi începe însă prin anii 1980, cu tramvaiul Tatra! Tramvai care a fost asamblat și reparat de fosta companie de stat, care a și standardizat componentele electrice încă din 1981. Acum, însă, ei continuă să inoveze, primul autobuz cu celule de combustibil cu hidrogen din Ungaria a fost realizat tot de Goldi, pe baza unui proiect propriu. Autobuzul cu hidrogen are o capacitate de 35 de persoane, potrivit Goldimodi.com.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro