AUDIO Jurnalul Economic RFI – HotNews.ro: Ungaria vizeaza un acord de imprumut de 17-20 miliarde euro de la FMI si UE, similar cu cel din 2008
Asculta Jurnalul Economic Radio France Internationale – HotNews.ro
Descarca fisierul audio in format MP3
Romania, Ungaria, Bulgaria si Austria analizeaza soarta proiectului Nabucco
Ministrii Economiei din Romania, Ungaria, Bulgaria si Austria s-au intalnit pentru a discuta despre proiectul Nabucco, potrivit presei azere. „O intalnire formala intre ministrii economiei din Romania, Bulgaria, Ungaria si Austria are loc astazi, 19 ianuarie, la Viena. Subiectul principal de discutie este Nabucco”, au scris jurnalistii azeri. Discutiile s-au axat pe situatia actuala a proiectului, precum si pe masurile care ar putea fi luate in continuare pentru punerea lui in aplicare. Ministrul roman al Economiei, Ion Ariton, se va intalni si cu CEO-ul austriac al OMV, Gerhard Roiss. Proiectul Nabucco este puternic sustinut de Uniunea Europeana, fiind vazut ca fiind principala modalitate de a reduce dependenta Europei de gazele rusesti. „Suntem increzatori ca Nabucco ofera cea mai buna ruta pentru exportul gazelor naturale din Azerbaijan si alte surse. Nabucco este proiectul european emblematic in coridorul de gaze naturale din Europa de Sud – Est”, a declarat Reinhard Mitschek, Managing Director la NABUCCO. Nabucco reprezinta o noua cale de transport a gazelor naturale din Asia spre Europa, ocolind Rusia. Nabucco va conecta direct cele mai bogate regiuni ale lumii in resurse de gaze naturale – Regiunea Caspica si Orientul Mijlociu – cu pietele din Europa. Conducta va face legatura intre granita de est a Turciei si Baumgarten, Austria, unul dintre cele mai importante terminale de gaze naturale din Europa Centrala, via Bulgaria, Romania si Ungaria. Pentru actionarii Nabucco, Azerbaidjan reprezinta cel mai important posibil furnizor de gaze.
Ungaria vizeaza un acord de imprumut de 17-20 miliarde euro de la FMI si UE, similar cu cel din 2008
Ungaria mizeaza pe un acord de finantare de 17-20 miliarde de euro de la UE si FMI, similar ca valoare cu cel din 2008, cand tara a fost lovita de criza financiara globala, potrivit unui document intocmit de ministrul Economiei. Cabinetul de la Budapesta trebuie insa sa gaseasca solutii la ingrijorarile UE privind mai multe legi controversate, inainte ca discutiile pentru un nou imprumut sa se concretizeze, se arata in document. „Ungaria trebuie sa faca progrese in mai multe domenii cheie, precum independenta bancii centrale, institutii financiare, taxe de criza, buget si impozitare”, afirma ministrul Economiei de la Budapesta. Documentul arata ca ministrul se asteapta la o linie de credit similara celei din 2008, in valoare de 17-20 miliarde de euro. In discutiile cu oficialii de la Budapesta, reprezentantii FMI au indicat ca exista posibilitatea incheierii unui acord stand-by preventiv. Ungaria a anuntat in noiembrie ca vrea sa reia colaborarea cu FMI pentru un acord de tip preventiv. Discutii pregatitoare au avut loc in decembrie, insa au fost intrerupte cand Ungaria a refuzat sa ofere creditorilor garantii in privinta unor legi. De la suspendarea discutiilor, forintul ungar s-a depreciat pana la un nou minim istoric fata de euro, randamentele cerute de investitori pentru obligatiunile Ungariei au crescut puternic, iar tara a fost retrogradata in categoria „junk”, nerecomandata investitorilor, de catre marile agentii de rating.
Dacia Lodgy, surprinsa in trafic in Romania cu mai multe luni inainte de lansare
Primele automobile Dacia Lodgy au inceput deja sa circule pe drumurile din Romania, desi mai este o luna pana la prezentarea oficiala a masinii, la Salonul Auto de la Geneva, care va avea loc in perioada 6-18 martie. Pe YouTube au aparut doua clipuri in care Dacia Lodgy a fost surprinsa pe DN 71, care face legatura intre localitatile Targoviste si Pucioasa. Dacia a prezentat pe 5 ianuarie anul acesta primele poze oficiale cu versiunea de serie a monovolumului Lodgy, care va fi prezentat in martie la Salonul Auto de la Geneva. Masina are o lungime de 4,5 metri si va avea atat o versiune cu cinci locuri, cat si una cu sapte locuri, modelul urmand sa fie produs in Maroc si lansat in aprilie pe piata romaneasca, potrivit primelor declaratii ale oficialilor Renault. Dacia Lodgy ar urma sa ajunga in showroom-uri in luna iunie.