Sari direct la conținut

Fostul șef al Volkswagen este deocamdată prea bolnav pentru a fi judecat în procesul „Dieselgate”, consideră judecătorii germani

HotNews.ro
Fostul șef al Volkswagen este deocamdată prea bolnav pentru a fi judecat în procesul „Dieselgate”, consideră judecătorii germani
Martin Winterkorn în instanță alături de avocații săi, FOTO: Moritz Frankenberg / AFP / Profimedia

Procesul penal împotriva lui Martin Winterkorn, fostul CEO al Volkswagen inculpat în scandalul „Dieselgate”, a fost suspendat din motive ce țin de sănătatea sa, a anunțat marți instanța din orașul Braunschweig care judecă dosarul, citată de Reuters.

Toate audierile programate au fost anulate deoarece Winterkorn, în vârstă de 77 de ani, nu este apt să compară în fața instanței, potrivit deciziei luate de judecători.

Instanța va delibera ulterior, pe baza expertizei medicilor, dacă audierea dosarului poate începe anul viitor. Procurorii germani l-au trimis în instanță pe fostul șef al Volkswagen în baza unui rechizitoriu la care au lucrat timp de peste 5 ani.

Printre acuzațiile aduse acestuia se numără fraudă, manipulare bursieră și sperjur în fața unei comisii de anchetă a parlamentului.

Procurorii afirmă de asemenea că el nu a informat investitorii despre manipularea masivă a indicatorilor privind emisiile de carbon ale autoturismelor produse de Volkswagen.

Fostul șef al Volkswagen a demisionat în dizgrație în 2015

Winterkorn, care a preluat conducerea gigantului auto german în 2007, și-a dat demisia din funcția de director executiv în 2015 din cauza scandalului privind emisiile care a zguduit din temelii industria auto europeană.

„Sunt șocat de evenimentele din ultimele zile. Mai mult decât orice, sunt uimit că un astfel de comportament a fost posibil în interiorul companiei Volkswagen. Ca director executiv, îmi asum responsabilitatea pentru neregulile descoperite în ceea ce privește motoarele diesel”, afirma el la momentul respectiv.

La începutul lunii septembrie, când a avut loc prima audiere a procesului ce se desfășoară la Braunschweig, el a insistat prin intermediului avocatului său că nu a „fraudat și prejudiciat pe nimeni” și că „nu a lăsat intenționat piața de capital în necunoștință de cauză astfel încât investitorii să fie prejudiciați”.

Procurorii germani îl acuză de asemenea că nu a informat la timp investitorii cu privire la descoperirile făcute la Volkswagen în ceea ce privește manipularea indicatorilor care arătau emisiile de carbon ale autoturismelor Volkswagen.

10 ani de la izbucnirea scandalului „Dieselgate”

Uriașul scandal Dieselgate a început în Statele Unite, când în mai 2014 Centrul pentru Combustibili Alternativi, Motoare și Emisii din cadrul Universității Virginiei de Vest publica rezultatele unui studiu inițiat de Consiliul Internațional pentru Transport Curat, care a semnalat emisii mai mari decât cele declarate la doua mașini cu motoare diesel, un Volkswagen Jetta din 2012 și un Volkswagen Passat din 2013.

Universitatea a alertat California Air Resources Board (CARB) și Agentia de Protectie a Mediului din SUA cu privire la acest subiect.

Volkswagen a încercat inițial să convingă autoritățile americane de reglementare că rezultatele prezentate de studiu privind emisiile mai mari sunt legate de diverse considerente tehnice și condiții de utilizare neașteptate. Însă în decembrie 2014 Volkswagen rechema jumătate de milion de mașini din cauza neregulilor.

În septembrie 2015, după ce autoritățile americane au efectuat propriile testări și au respins explicațiile producătorului auto, oficiali ai Volkswagen Group recunoșteau că în cadrul companiei a fost creat și instalat pe mașini un software complicat care să detecteze atunci când autoturismul funcționa în regim de testare și să falsifice indicatorii privind emisiile de carbon.

Câteva săptămâni mai târziu, Grupul Volkswagen anunța că a vândut circa 11 milioane de automobile diesel care prezintă deviații ale emisiilor și consumului.

Prețul acțiunilor Volkswagen se prăbușea atunci cu 20% într-o singură sesiune de tranzacționare. Producătorul auto se confruntă acum cu probleme financiare de altă natură și ia în considerare închiderea unor uzine ale sale din Germania, un lucru pe care nu l-a făcut niciodată înainte.

INTERVIURILE HotNews.ro