Șantierul naval Damen Mangalia disponibilizează 20% din personal
Conducerea șantierului naval Damen Mangalia a anunțat că va disponibiliza, din februarie, 295 dintre angajații companiei, însemnând 20% din total.
„Procesul începe acum, dar măsura va fi aplicată în februarie. Vor fi plătiți până atunci și vor primi salarii compensatorii”, a declarat, pentru HotNews.ro, Sofien Lamiri, director general al Damen Shipyards Mangalia.
Potrivit acestuia, personalul actual al șantierului necesită cel puțin aproximativ 2 milioane de ore de producție pe an pentru a putea fi susținut.
- „Acest lucru necesită proiecte de construcție nouă, care necesită garanții bancare și, în unele cazuri, chiar și prefinanțare. Fiind în insolvență este complicat să dobândești acele garanții.
- Am început deja procesul de achiziție a acestor garanții cu diferite instituții, dar este un proces îndelungat și este nevoie de mai mult timp pentru a obține rezultate bune”, a mai spus Lamiri.
„Am făcut deja eforturi considerabile pentru a reduce costurile legate de operațiunile șantierului naval, dar încărcarea actuală este reprezentată în principal de proiecte de reparații navale care nu asigură mai mult de 20.000 de ore de producție fiecare. Ajungem la necesitatea reducerii costurilor personale pe lună”, a continuat el.
„Acum am ajuns la limitele noastre”, spune șeful Damen Mangalia
Costurile cu personalul reprezintă 80% din costurile curente de exploatare ale șantierului naval.
Lamiri a arătat că, timp de șase luni de la intrarea în insolvență, compania a reușit să păstreze tot personalul și a plătit toate salariile.
- „Dar acum ajungem la limitele noastre. După cum probabil se știe, în prezent șantierul naval a finalizat și a livrat cu succes toate noile proiecte de reparații”, a conchis șeful Damen Mangalia.
- Trebuie să facem acest pas pentru a ne cumpăra cât mai mult timp posibil și pentru a oferi șantierului naval cele mai bune șanse în dobândirea premiselor financiare pentru proiectele de construcții noi și, astfel, continuitate. Capacitatea șantierului naval de gestionare a unui mare proiect rămâne neschimbată.
- Credem în potențialul acestui șantier naval. Continuăm să facem tot posibilul pentru a aduce contracte și finanțare care să îi permită să fie unul dintre cele mai importante și competitive din sud-estul Europei”, a conchis Lamiri.
Șantierul naval Damen Mangalia a intrat în insolvență în vara acestui an, după ce, anul trecut, statul a redevenit acționar majoritar al companiei.