Școala online într-o localitate "roșie" din România: 40 % dintre elevi nu au laptopuri sau acces la internet
Una dintre localitățile „roșii” din România unde copiii ar trebui să facă școală exclusiv online este Bivolari din județul Iași. Acolo, însă, 40% dintre cei aproape 300 de elevi nu au tablete sau laptopuri astfel încât să poată învăța de la distanță.
Toţi cei 287 de elevi din localitatea Bivolari ar trebui să înceapă şcoala din faţa calculatorului, comuna aflându-se în scenariul roşu, adică sunt peste 3 cazuri de COVID-19 confirmate la mia de locuitori, scrie Ziarul de Iași.
La Bivolari au fost înregistrate, potrivit raportului Direcţiei de Sănătate Publică, 7,74 de cazuri la mia de locuitori, fiind singura localitate din judeţul Iași aflată în scenariul roşu.
Potrivit Inspectoratului Şcolar Iași, doar 60% dintre elevii de la cele patru şcoli din localitate au şi acces la internet sau la un dispozitiv conectat la internet. Reprezentanții ISJ spun că în perioada următoare încearcă să asigure necesarul de tablete sau laptopuri, astfel încât elevii să poată face cursuri online.
Totuşi, potrivit inspectorului şcolar general, Genoveva Farcaş, cadrele didactice de la cele patru şcoli din Bivolari au acces la internet.
Totodată, în cazul celor 40 de preşcolari de la Bivolari, se vor oferi materiale didactice în format fizic, părinţii urmând să fie cei care lucrează cu copiii.
„Toate cele patru locaţii de la Bivolari au accesat şi în anul şcolar anterior platforma Adservio, care permite, din fericire, ca activităţile didactice, fie prin sistem Zoom, de către fiecare cadru didactic care va fi prezent la şcoală, condiţia fiind aceasta, ca fiecare elev de acasă să dispună de aparatură pe măsură”, a precizat Genoveva Farcaş, scrie Ziarul de Iași.
Ea spune că în cazul celorlalte 12 localităţi din județul Iași aflate în scenariul galben – prezență fizică la școală și cursuri online, prin rotație -, necesarul de tablete sau laptopuri este acoperit în proporţie de 80%.
Şefa ISJ a spus că se doreşte ca orarul de la şcoli să fie realizate în aşa fel încât maximum doi sau trei profesori să susţină ore cu o clasă în aceeaşi zi. Totodată, în cazul profesorilor cu boli cronice, orele acestora sunt programate online, după terminarea cursurilor în care elevii participă fizic la şcoală. Totodată, şi elevii cu boli cronice vor putea participa la ore online, indiferent de scenariul în care se află şcoala.
O problemă semnalată de către şefa ISJ Iaşi este cea a măştilor pentru elevi. Astfel, există localităţi în care fie nu au fost achiziţionate încă necesarul de măşti de protecţie, iar 10% dintre unităţile şcolare nu au încă dezinfectant pentru începerea anului în siguranţă. Genoveva Farcaş a subliniat că aceste demersuri trebuie făcute de către primăriile acelor localităţi şi face apel la primari să facă toate eforturile pentru a asigura protecţia copiilor.
În 43 de localități „roșii”, din România, școala va începe exclusiv online, din cauza numărului mare de cazuri. Ministerul Sănătății a publicat, luni, analiza epidemiologică pe județe și localități care arată rata de incidență a infecțiilor cu coronavirus la mia de locuitori, date esențiale pentru începerea noului an școlar.
- Scenariul 1 – verde – rata incindenței mai mică de 1 la mia de locuitori.
- Scenariul 2 – galben – scenariu hibrid – rata incidenței între 1 până la 3 la mia de locuitori.
- Scenariul 3 – roșu – școală online – rata incidenței mai mare de 3 la mia de locuitori.
Cele 3 scenarii pentru începerea școlii:
- Scenariul verde – desfășurarea cursurilor cu prezența fizică a elevilor și a cadrelor didactice
- Scenariul galben – desfășurarea cursurilor cu prezența fizică parțială a elevilor și a cadrelor didactice și online parțial; excepție fac clasele a VIII-a și a XII-a/a XIII-a, care participă la cursuri zilnic cu prezență fizică (v. scenariul verde).
- Scenariul roșu – desfășurarea cursurilor exclusiv online