Sari direct la conținut

Noi măsuri la Poștă pentru limitarea răspândirii virusului COVID-19: Program redus, limitarea accesului de persoane în oficii, folosirea propriilor instrumente de scris și plata cu cardul dacă este posibil

HotNews.ro
Oficiu postal, Foto: Posta Romana
Oficiu postal, Foto: Posta Romana

Toate oficiile poștale din țară își vor suspenda activitatea în weekend, în perioada 21 martie-1 aprilie, cu posibilitate de prelungire, în funcţie de situaţie, a anunțat luni Poșta Română, ca parte a unui nou pachet de măsuri de prevenire a răspândirii COVID-19. Compania recomandă plata cu cardul acolo unde se poate, limitarea accesului de persoane în oficii și păstrarea unei distanțe de 2 metri, precum și folosirea propriilor instrumente de scris.

Redăm mai jos noile măsuri anunțate luni la Poșta Română:

  • Începând cu data de 17 martie, până în data de 1 aprilie 2020, programul de lucru al tuturor oficiilor poştale va fi în intervalul orar 10.00 – 18.00. Totodată, începând cu sâmbătă, 21 martie, activitatea tuturor oficiilor poştale se va suspenda în perioada weekend-ului, până în data de 1 aprilie, cu posibilitate de prelungire, în funcţie de situaţie. Compania va reanaliza periodic măsurile şi termenele impuse, în funcţie de evoluţia situaţiei COVID-19.
  • Pentru a scurta timpul de aşteptare la ghişeele poştale, compania recomandă tuturor clienţilor accesarea serviciului online MyAWB, disponibil pe website-ul Poştei Române, care le va permite completarea rapidă a formularelor necesare, prin mijloace electronice (telefon, tabletă, laptop etc). În acest fel, clienţii se pot prezenta la ghişeele poştale cu formularele precompletate anterior pe care le pot accesa de la adresa http://www.posta-romana.ro/, secţiunea „Completează formulare”, de unde pot imprima şi confirmări de primire şi mandate poştale.
  • Mai mult, Poşta Română face apel la clienţi să folosească metoda de plată cu cardul bancar, de câte ori au posibilitatea, în oficiile poştale dotate cu POS-uri pentru a evita manevrarea bancnotelor.
  • Totodată, pentru a evita aglomerarea subunităţilor poştale, în incinta acestora se va permite accesul concomitent al unui număr limitat de persoane. Astfel, recomandăm ca în interiorul unei subunităţii poştale să nu se afle mai mult de două persoane la ghişeu, în timp ce restul clienţilor vor fi rugaţi să aştepte în afara oficiului poştal.
  • De asemenea, potrivit măsurilor de prevenire şi limitare a eventualei răspândiri a virusului COVID-19 transmise de către Ministerul Sănătăţii, distanţa dintre persoane trebuie limitată la 2 metri.
  • Tot în sensul prevenirii răspândirii COVID-19, clienţii vor fi rugaţi să folosească instrumente de scris proprii pentru semnarea documentelor. Dacă există cazuri în care clienţii nu dispun de aşa ceva, li se vor pune la dispoziţie de către angajaţii Poştei Române, după care acestea vor fi dezinfectate.
  • Toate subunităţile poştale sunt sau vor fi dotate cu săpun, dezinfectanţi de mâini şi suprafeţe, măşti şi mănuşi, stocurile necesare urmând să fie reîmprospătate periodic, iar salariaţii vor fi instruiţi de către directorii de Oficii Judeţene de Poştă cu privire la modalitatea de utilizare a acestora şi aplicarea măsurilor de prevenire a răspândirii virusului COVID-19. Dezinfectantul de mâini va fi pus şi la dispoziţia clienţilor companiei, în toate oficiile poştale, iar suprafeţele de lucru se vor igieniza cu dezinfectant de suprafeţe, o dată la 2 ore sau la nevoie.
  • Pe lângă măşti şi mănuşi, factorii poştali care distribuie trimiterile şi prestaţiile sociale beneficiarilor aflaţi în izolare la domiciliu vor fi dotaţi şi cu ochelari de protecţie, maşina cu care se face distribuire fiind dotată totodată şi cu un dezinfectant de mâini pe bază de alcool. Factorii poştali vor încerca să contacteze telefonic (în măsura în care există un număr de contact) beneficiarii cărora urmează să le fie distribuite prestaţiile sociale, informându-i despre ora aproximativă la care distribuirea va avea loc.
  • Factorii poştali au fost instruiţi să păstreze distanţa de 2 metri faţă de persoanele izolate cărora urmează să li se distribuie prestaţiile sociale. Aceştia nu vor intra în locuinţa clienţilor, distribuirea realizându-se la uşă/poartă. Clienţii sunt rugaţi să utilizeze instrumentele proprii de scris.
  • Compania oferă posibilitatea clienţilor autoizolaţi/izolaţi, să primească informaţii despre modul de operare al companiei, privind furnizarea prestaţiilor sociale/trimiterilor poştale, prin CALL CENTER la telefon 021.9393.
Alegeri 2024: Vezi aici prezența și rezultatele LIVE pe hartă și grafice interactive.
Sondaje, Comparații, Informații de la celelalte alegeri. Toate datele esențiale pe alegeri.hotnews.ro.
ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro