CNAS confirmă că Platforma Informatică a Asigurărilor de Sănătate este în continuare nefuncțională, după o săptămână de blocaj, și anunță că "s-au luat măsuri pentru remedierea fluctuațiilor"
Casa Națională de Asigurări de Sănătate confirmă, luni după-amiază, într-un comunicat, că Platforma Informatică a Asigurărilor de Sănătate (PIAS) este în continuare nefuncțională, la peste o săptămână de când este blocată, și anunță că marți seară, PIAS va fi oprită între orele 19:00 şi 24:00, pentru „consolidarea funcţionalităţii”. CNAS precizează, într-un comunicat, că „a luat măsuri pentru remedierea fluctuaţiilor apărute în funcţionarea Platformei Informatice a Asigurărilor de Sănătate” și că „specialiştii firmei SIVECO România au demarat deja, la solicitarea CNAS, activităţi tehnice în acest scop, care vor fi derulate până la soluționarea indisponibilității temporare a PIAS, fără costuri din partea CNAS.”
Potrivit CNAS, „serviciile medicale, medicamentele și dispozitivele medicale acordate/eliberate off-line din data de 7 mai 2018 și până la soluţionarea problemelor platformei informatice vor putea fi transmise în PIAS până la termenul de raportare a activității lunii mai 2018”.
CNAS anunță și dezactivarea unor reguli de validare, pentru ca serviciile medicale, medicamentele și dispozitivele medicale acordate/eliberate off-line să poată fi validate:
a) ”serviciul medical nu a fost raportat on-line în 3 zile lucrătoare” – din data de 7 mai 2018 și până la remedierea PIAS;
b) ”serviciul nu a fost semnat cu cardul” – din data de 10 mai 2018 și până la remedierea PIAS.
„În acest sens, până la termenul de raportare a activității lunare pentru perioada în care au fost constatate întreruperi în funcționarea PIAS, președintele CNAS va emite ordin, conform art. 207-210 din H.G. 140/2018 și ale art. 40 – 42 din H.G. 155/2017. Aceste prevederi se adaugă celor deja anunţate pentru ziua de 3 mai 2018”, mai precizează CNAS.
Medicii de familie au ieșit în stradă vinerea trecută
Reamintim că medici de familie din Bucureşti şi Ilfov au protestat, vinerea trecută, în fața sediului Casei Naționale de Asigurări de Sănătate din Capitală, nemulțumiți de „funcționarea dezastruoasă” a sistemelor informatice gestionate de CNAS.
CNAS a făcut apel la medici să nu amâne acordarea tratamentelor pentru pacienți
Casa Națională de Asigurări de Sănătate le-a solicitat, joia trecută, „furnizorilor de servicii de sănătate să trateze în continuare cu toată responsabilitatea problemele medicale ale asiguraţilor şi să nu amâne acordarea tratamentelor necesare acestora”, în contextul „fluctuațiilor apărute în funcţionarea sistemului informatic în ultimele zile”.
CNAS preciza că „Pentru data de 3 mai a.c., în care Platforma Informatică a Asigurărilor de Sănătate a fost indisponibilă pentru transmiterea și validarea serviciilor acordate sunt aplicabile dispozițiile art. 207-210 din H.G. 140/2018 și ale art. 40 – 42 din H.G. 155/2017. În acest sens, pentru raportarea, validarea şi decontarea serviciilor afectate de această indisponibilitate, a fost emis ordin al Președintelui CNAS (909/04.05.2018), conform prevederilor legale mai sus menționate.”
De asemenea, „având în vedere că şi ulterior perioadei respective unele componente ale PIAS nu au funcţionat în parametri normali, la ora actuală la nivelul CNAS se ia în calcul ca pentru întreaga perioadă în care s-au înregistrat probleme în funcţionarea sistemului informatic transmiterea şi validarea serviciilor acordate de furnizorii aflaţi în contract cu casele de asigurări de sănătate să se facă în conformitate cu regulile aplicabile pentru perioadele de indisponibilitate a PIAS”, a mai arătat CNAS.
„Circumstanţele apariţiei problemelor în funcţionarea PIAS, imediat după încetarea unui contract de mentenanţă, vor fi clarificate cu aportul unor specialiști. Totodată, CNAS se preocupă de asigurarea mentenanţei acelor componente ale PIAS care în prezent nu mai sunt acoperite contractual, iar specialiştii IT din cadrul instituţiei depun toate eforturile în vederea soluţionării disfuncționalităților apărute, acestea putând fi semnalate de furnizorii de servicii de sănătate aflaţi în relaţii contractuale cu casele de asigurări de sănătate la adresa de e-mail suport.siui@casan.ro”, se mai arăta în comunicatul CNAS.