Cesnavicius, CEO Pro TV: Nu exista niciun fel de negociere in desfasurare "in acest moment" pentru Pro TV, nici cu Gazprom, nici cu altii / In companie am gasit prea multi manageri / Marile productii se vor intoarce in toamna
„Nu exista niciun fel de negociere in desfasurare in acest moment” pentru o posbila preluare a Pro TV sau a altor statii din acest grup, iar „la ora actuala” nu au loc „niciun fel de negocieri nici cu Gazprom, nici cu altcineva” pentru potentiala achizitie a Pro TV, a declarat pentru HotNews.ro Aleksandras Cesnavicius, actualul CEO al companiei, in primele sale declaratii de presa de cand a preluat aceasta functie, la sfarsitul anului trecut. Intr-o serie de raspunsuri transmise HotNews.ro, el spune, legat de plecarile mai multor oameni de baza din Pro TV, liderul pietei media din Romania, ca nu se ocupa cu „vanatoarea de vrajitoare” si ca in grup a constatat ca sunt „prea multi manageri”.
- HotNews.ro prezinta raspunsurile complete oferite de Cesnavicius legate de strategia grupului media, de programe si de schimbarile din cadrul Pro TV din ultima vreme.
Aleksandras Cesnavicius a raspuns prin e-mail raspunsurilor HotNews.ro. El nu a oferit raspunsuri la intrebarile legate de posibile vanzari de active anuntate in ultimele rapoarte ale companiei-mama a Pro TV, Central European Media Enterprises. In acest domeniu, a raspuns doar la intrebarile legate de eventuale discutii in derulare privind o vanzare a Pro TV.
- Lituanianul Aleksandras Cesnavicius a preluat conducerea Pro TV – liderul pietei media din Romania – la sfarsitul anului trecut, la cateva luni dupa ce fondatorul Pro TV, Adrian Sarbu, a demisionat de la conducerea grupului-mama al Pro TV, CME. Dupa venirea lui Cesnavicius, din Pro TV au plecat mai multi directori considerati oameni de baza ai operatiunilor CME din Romania, de la directorul executiv la cel de marketing si la cei responsabili cu productiile proprii ale televiziunilor din acest grup. Totodata, de la inceputul acestui an televiziunile concurente au inceput o vanatoare de vedete ale Pro TV, iar pe piata circula tot felul de zvonuri privind soarta principalelor spectacole ale Pro TV incepand din toamna. La nivel corporatist, pe piata au circulat zvonuri si informatii privind o eventuala preluare a televiziunii Pro TV si/sau a afacerilor conexe, HotNews.ro scriind recent despre informatii neoficiale ce descriau conglomeratul rus Gazprom ca parte interesata indirect in incercari de preluare „la pachet” a operatiunilor CME din Romania si Bulgaria
Rep.: Exista oferte pentru preluarea televiziunii Pro TV? Au acordat/acorda CME si Pro TV atentie acestor oferte? Exista in prezent discutii pentru o posibila vanzare/instrainare a televiziunilor din reteaua Pro TV?
Aleksandras Cesnavicius: Nu exista niciun fel de negociere in desfasurare in acest moment.
Rep.: Pentru operatiunile din Romania si/sau cele din Bulgaria, puteti confirma sau infirma existenta unor oferte din partea unor entitati reprezentand Gazprom sau apropiate conglomeratului rus?
A.C.: Nu obisnuim sa comentam zvonuri, insa trebuie sa spun ca la ora actuala nu exista niciun fel de negocieri nici cu Gazprom, nici cu altcineva pentru potentiala achizitie a PRO TV.
Rep: De cand ati preluat conducerea companiei Pro TV, in management s-au petrecut schimbari profunde. Multi manageri considerati a fi apropiati ai lui Adrian Sarbu au parasit televiziunea, dar si afaceri conexe precum operatiunile de la Buftea, iar din informatiile HotNews.ro cei mai multi dintre ei au plecat pentru ca li s-a cerut sa o faca. Care este motivatia acestor schimbari, cu atat mai mult cu cat ele au vizat oameni de baza, dintre care unii lucreaza in companie de la inceputurile ei?
A.C.: Inainte de a raspunde la aceasta intrebare, trebuie sa spun ca apreciez lucrurile pe care acesti oameni le-au facut pentru companie si ca il respect pe fiecare dintre ei ca profesionist. Cand am venit in Romania si am vazut organigrama grupului, mi-am dat seama ca am de rezolvat urmatoarea problema: prea multi manageri si responsabilitati nu foarte bine definite. Ca principiu, in management, cred ca trebuie plecat de la nevoile si obiectivele unei companii, apoi trebuie vazut cum se reflecta ele in structura organizatiei si care sunt oamenii care le pot duce la capat. Am constatat la inceputul mandatului meu aici ca structura managementului in companie este complicata, iar atunci cand sunt prea multi oameni implicati, responsabilitatile sunt mai putin clare, iar procesul de executie, mai lent. Toate deciziile pe care le-am luat au fost urmare a unor rationamente profesionale. Nu ma ocup cu “vanatoarea de vrajitoare”. Acum avem o echipa de management dinamica, bine integrata si cu responsabilitati clare.
Rep.: Pana cand vor mai continua schimbarile de management si ce zone ale grupului vizeaza ele?
A.C.: Acum, organizatia are o structura manageriala in care cred si despre care stiu sigur ca va duce la implinire obiectivele de dezvoltare si business pe urmatorii ani. La nivelul angajatilor, nu am intentia sa fac schimbari drastice. Pretuiesc mult echipa de profesionisti din Pro TV si singura mea grija va fi sa ma asigur ca fiecare departament are suficiente resurse, distribuite adecvat pentru realizarea procesului muncii. Daca vom descoperi ca anumite zone au nevoie de mai multa atentie, atunci probabil vom face anumite reorganizari in interior. Lucrurile merg acum in linie dreapta si performantele de audienta ale Pro Tv sunt mai bune ca niciodata, astfel ca starea noastra de spirit este in concordanta cu ele.
Rep: Cine sunt, punctual, noii manageri numiti in locul celor care au parasit sau sunt in curs sa paraseasca aceasta companie?
A.C.: Patru dintre cele cinci pozitii la care ne referim au fost restructurate, au disparut din organigrama pentru a face compania mai eficienta, pentru ca procesul de luare a deciziilor sa fie mai simplu si mai rapid si pentru ca responsabilitatile sa fie mai bine definite. Singura pozitie care a ramas in organigrama este cea de director de marketing si m-am bucurat ca unul dintre angajatii nostri vechi a acceptat aceasta responsabilitate. In felul acesta am incheiat toate schimbarile pe care am dorit sa le fac. Sunt foarte multumit cu echipa, asa cum arata ea acum, si vreau sa mergem mai departe si sa ne concentram pe operatiunile zilnice.
Rep: Care este strategia de dezvoltare a Pro TV pentru anul in curs si pentru anii urmatori (…), avand in vedere transformarile prin care trece compania?
A.C.: PRO TV este un brand extrem de puternic si de bine articulat. Are o echipa de profesionisti si in acelasi timp este si un business foarte solid, dezvoltat pe principiile transparentei si eficientei. Cu aceste atribute, PRO TV, brandul puternic care are rezultate financiare foarte bune, are toate motivele sa ramana pentru foarte multa vreme liderul incontestabil al pietei de media din Romania.
Eu vreau ca PRO TV sa ramana spectaculos si inovativ, capabil sa satisfaca la nivelul secolului 21 asteptarile romanilor in privinta continutului de cea mai buna calitate. Imi doresc ca stirile, pe care le consider coloana vertebrala a oricarei televiziuni lider, sa ramina asa cum sunt, profesioniste, independente politic si separate de orice fel de interes comercial. PRO TV este o televiziune cu actionariat international si succesul business-ului ne permite acest gen de independenta care, pentru mine, este una dintre cele mai pretioase si importante valori.
In ceea ce priveste entertainment-ul, vom deschide mereu drumuri, vom rescrie notiunea de show de televiziune, vom avea mereu cele mai bune formate din lume, produse la nivel local si, de asemenea, cele mai bune filme si seriale. Show-urile grandioase vor fi mereu prezente in grila noastra ca o prioritate strategica. Va asigur ca PRO Tv isi va onora statutul de televiziune lider a romanilor si va oferi intotdeauna telespectatorilor “focurile de artificii” pe care le asteapta. Pot sa asigur milioanele de telespectatori care ne privesc in fiecare zi ca PRO TV va fi in continuare trendsetter-ul pe piata media din Romania.
Rep: Ce se intampla cu productia de programe proprii, ce tip de programe vor avea prioritate incepand cu grila de toamna, avand in vedere resursele companiei?
A.C.: Cele mai puternice show-uri locale cu care PRO TV si-a obisnuit telespectatorii vor ramane in grila noastra. Ca tip de programe, vom pune accent pe entertainment si reality, pentru ca la acestea rezoneaza cel mai bine telespectatorii nostri, dar vom avea si o oferta considerabila de programe de fictiune. Pregatim si lansarea unor noi evenimente speciale pe piata, iar in perioada urmatoare vom da mai multe detalii cu privire la show-rile si productiile pe care telespectatorii le vor vedea in acest an, la Pro Tv.
Rep.: Avand in vedere schimbarile de management in mai toate domeniile de activitate ale Pro TV, de la productie la marketing, cum apreciati ca influenteaza aceste schimbari strategia Pro TV de dezvoltare sau de mentinere a pozitiei de lider?
A.C.: Mi-am dorit un management concentrat si energic. Modificarile pe care le-am facut la nivelul managementului nu afecteaza in niciun fel strategia de continut a PRO TV sau varietatea de programe de care are parte telespectatorul PRO TV cand ne priveste. PRO TV are aceeasi echipa de profesionisti talentati, ambitiosi si cu experienta, cea mai buna din tara, care a adus si va pastra PRO TV in pozitia de lider.
Rep.: Posibila vanzare a unitatilor de productie cum ar influenta strategia de programe a Pro TV in sezoanele urmatoare?
A.C.: PRO TV are o pozitie financiara foarte puternica pe piata media din Romania, iar aceasta se va consolida in acest an datorita unor noi surse de venit. In aceste conditii, investitia noastra in programe nu va scadea. Chiar dimpotriva. Vom investi in ceea ce trebuie, in produsele potrivite, care vor seta standardele de calitate pe piata si despre care stim sigur ca vor fi apreciate de telespectatorii nostri.
Rep.: Televiziunile concurente au inceput o vanatoare de vedete Pro TV in ultimele luni, cu unele rezultate notabile in ultimele saptamani. Ce face Pro TV pentru a „tine acasa” propriile vedete? Urmareste Pro TV o improspatare a „echipei” de vedete?
A.C.: Starurile sunt parte a show-urilor, succesul lor este determinat de revolutia creata de productia in care isi exercita rolul, programele pe care le producem si difuzam noi sunt cele care creeaza vedete. Asa ca, vom avea vedete atata timp cat vom difuza show-uri foarte populare si de mare audienta. Iar pe acestea, va asigur, le vom avea.
Pe de alta parte, este absolut normala in existenta unui post de televiziune o dinamica a persoanelor care apar pe micul ecran. Cred ca pe orice piata sanatoasa asemenea plecari si veniri se intampla, in proportii diferite, in fiecare sezon.
PRO TV a fost și va fi locul ideal pentru cei mai buni profesionisti de televiziune si pentru celebritatile de top.
Sigur ca stim, ne-am asumat acest lucru, ca PRO TV va creste talente si pentru alte statii. Este inevitabil, este unul dintre rolurile liderului de piata. Pe de alta parte insa, PRO TV va continua sa inoveze, sa aduca noi formate pe piata si sa creasca noi vedete.
Rep.: Ce se va intampla cu productiile majore din sezonul de toamna, in 2014?
A.C.: Marile productii si show-urile importante se vor intoarce in grila de toamna a PRO TV-ului. In fiecare an, incepem pregatirea grilei de toamna in mai-iunie, dupa ce inchidem sezonul de primavara. Acum suntem intr-o perioada in care exploram si evaluam toate posibilitatile, analizam mai multe formate, facem simulari, astfel incat sa ajungem la cea mai buna varianta de grila pentru PRO TV. Cu siguranta vom avea intregul mix de programe – fictiune, entertainment, filme, stiri si sport – vor fi si titluri noi, unele productii live, insa va vom da detalii la momentul potrivit.
Alte declaratii facute de Aleksandras Cesnavicius:
- despre preturile la publicitate: Preturile noastre sunt la un nivel pe care il consideram corect si justificat si nu avem in plan nicio modificare majora.
despre eventuale schimbari in tarifele aplicate operatorilro de cablu/DTH in 2014: Toate intelegerile cu operatorii sunt incheiate pentru tot anul 2014.
despre o eventuaa intentie de a participa la licitatia de televiziune digitala terestra: Analizam oportunitatile DTT in Romania. Procesul este intr-un stadiu incipient, in contextul in care Romania are o penetrare foarte mare a distributiei prin cablu. Analizam diferite scenarii, dar este prea devreme pentru a spune ce vom alege. - despre eventuale intentii Pro TV de a-si extinde oferta de transmisiuni sportive, inclusiv printr-o posibila preluare a meciurilor/unor meciuri din Liga 1: Ne dorim sa achizitionam o serie de drepturi pentru programe de sport. Sunt niste planuri in derulare si le vom face publice in momentul in care ele vor fi sigure.
despre planurile pe segmentul stirilor: Stirile PRO TV sunt cel mai puternic brand de stiri din Romania si unul dintre cele mai respectate din lume, sunt lider incontestabil de piata in Romania de 18 ani si au in palmares nenumarate recunoasteri nationale si internationale, printre care si un prestigios Premiu Emmy, singurul primit de o televiziune din sud-estul Europei. Nu vedem in acest moment nevoia practica de a lansa un canal de news sau de a schimba ceva in ceea ce avem. Nisa canalelor de stiri este deja destul de aglomerata. Scopul nostru in acest sens este foarte clar – sa fim principala sursa de informare a romanilor si eforturile noastre se vor concentra pe consolidarea acestei pozitii.
despre planurile privind Voyo: VOYO este o parte importanta a portofoliului nostru de produse cu aproape 120 000 de abonati si multe planuri de dezvoltare. VOYO are o dinamica aparte datorita publicului sau tanar care consuma televiziune adaptat stilului sau de viata, dar si datorita structurii sale flexibile care permite imbogatirea permanenta a ofertei video atat locala, de fiction si entertainment romanesc, cat si internationala, cu titluri recente, revolutionare. Dezvoltarea VOYO este unul din obiectivele noastre de business.