Sari direct la conținut

Serviciul de parcari Tracia Trade declara razboi smecheriei

Ziarul 21

Din start, Andrei Muresan, director executiv al firmei Tracia Trade, a declarat ca sustine un „razboi contra smecheriei”.

Taxa de parcare perceputa de firma este o taxa de utilizare a domeniului public. Banii se impart intre firma care administreaza parcarea si administratia locala. Neplata acestei taxe aduce prejudicii si bugetului local.

Actiunea de blocare a rotilor masinilor parcate neregulamentar, precum si a celor care detin mai mult de 3 note de constatare neachitate, vine sa introduca disciplina in trafic. Cei care parcheaza incorect ii incurca pe cei care parcheaza regulamentar. Centrul orasului este sufocat de masini parcate la bunul plac al fiecaruia.

Neachitarea penalizarilor pentru aceste parcari a devenit o moda pentru cei certati cu bunul simt.

In prima saptamana scursa de la startul actiunii, firma a efectuat 44 de blocari. Jumatate dintre acestea s-au efectuat pentru recuperarea debitelor acumulate din amenzile neplatite. A fost un caz in care suma ajunsese la 8 milioane de lei vechi!

Legarea actiunii de deblocare de plata tuturor notelor de constatare neachitate nu este un moft al firmei, ci se face conform reglementarilor stabilite prin hotararile Consiliului local.

Scolar repetent

Nu toti inteleg sa se conformeze noilor masuri, asa cum nu s-au conformat nici vechilor reguli.

In doua dintre cazuri, blocatoarele montate pe rotile masinilor parcate neregulamentar au disparut! Cu masini cu tot!

Muresan afirma ca pe numele celor doi in cauza, Crisan Pavel si Calinescu Catalin Eugen, s-au deschis actiuni penale pentru furtul blocatoarelor.

„Avem un caz asemanator in Tg. Mures, care s-a finalizat in instanta judecatoreasca printr-o amenda penala. Care se mentioneaza in cazierul respectivului. Plus ca am obtinut acoperirea daunelor provocate firmei noastre” – afirma Muresan.

„Nu stiu daca cuantumul total, in timp si bani, cheltuit pe parcursul procesului justifica economia realizata prin neplata modicei sume care era necesara pentru parcari. Grav nu este atat prejudiciul adus firmei noastre, cat tentativa de sfidare a legilor si a celorlalti membri ai comunitatii, a celor care respecta regulile.”

Straniu este faptul ca intr-unul dintre cazuri este vorba de fiul unui patron de scoala de soferi. Care ii invata pe altii sa respecte legislatia. „Probleme cu masinile acestei scoli de soferi avem mereu” – recunoaste Florin Bugnar, seful local al parcarilor.

Pentru blocarile care se fac in zone departate de sediul firmei, agentii firmei au asupra lor bonuri cu valoare fixa care permit plata pe loc a penalitatilor si ridicarea dispozitivului de deblocare aplicat pe roata, in scurt timp.

Cautari si investitii

Programul de dezvoltarea al firmei prevede extinderea zonei de actiune a firmei, amenajarea de noi parcari, dar si marirea numarului de dispozitive de blocare. In acelasi timp, se cauta posibilitati de micsorare a timpilor cu formalitatile birocratice.

Daca acum cel care parcheaza trebuie sa caute locul de unde isi cumpara tichetul de plata a parcarii, iar cel care isi gaseste masina blocata trebuie sa se deplaseze la biroul firmei, in viitor aceste plati se vor putea efectua mult mai simplu, printr-un SMS de pe telefonul mobil. Muresan spera ca sistemul sa poata fi aplicat chiar din anul viitor.

Impartasind din experienta acumulata in alte orase, Muresan sugereaza constituirea la nivel de municipiu a unei comisii de analiza a circulatiei rutiere, din care sa faca parte reprezentati ai Consiliului local si ai Politiei rutiere, dar ai celorlalte institutii implicate in problemele traficului rutier.

Din partea firmei care administreaza parcarea, pot fi oferite diferite observatii acumulate din prezenta zilnica in strada.

„Noi aplicam hotarari ale Consiliului local. Anuntam pe cei de rea-credinta, pe cei care cred ca se pot fofila pe langa legi si reguli, ca s-a terminat. In acelasi timp, atragem atentia ca nici o plata catre agentii nostri sa nu se faca decat contra unui bon!” – conchide Muresan.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro