Sari direct la conținut

Comisia Europeana, nemultumita de raspunsul Romaniei in privinta taxei de prima inmatriculare

HotNews.ro

Comisia Europeana este nemultumita de raspunsul autoritatilor romane in privinta taxei de prima inmatriculara auto si considera ca Bucurestiul ar reactiona lent in acest caz, sustin surse de la Bruxelles, citate de NewsIn. Taxa de prima inmatriculare a devenit, in luna martie, obiectul unei proceduri de incalcare a tratatului declansat de Comisia Europeana impotriva Romaniei.

„Masurile pe care Bucurestiul trebuie sa le ia pentru modificarea taxei de prima inmatriculare sunt lente, iar Comisia considera ca Romania se misca prea incet in rezolvarea acestei probleme”, au precizat sursele citate, adaugand ca Bruxelles-ul ar fi profound nemultumit de raspunsul guvernului de la Bucuresti in aceasta problema.

Corespondenta si negocierile dintre autoritate de la Bucuresti si reprezentantii Comisiei Europene au inceput imediat dupa initierea procedurii. Cea mai recenta scrisoare inaintata Comisiei Europene de Ministerul Economiei si Finantelor dateaza de la jumatatea lunii septembrie.

La acel moment, Finantele au transmis doua studii referitoare la piata autovehiculelor, realizate de Uniunea Societatilor de Asigurare Reasigurare si Comisia de Asigurari.

Comisia Europeana apreciaza ca taxa de prima inmatriculare auto contravine articolului 90 din Tratatul de Aderare si jurisprudentei Curtii Europene.

Principalele neajunsuri ale legislatiei referitoare la taxa de inmatriculare auto, invocate de Comisia Europeana, sunt taxarea discriminatorie intre masinile la mana a doua vandute de cetatenii romani si cei din alte state membre UE, precum si faptul ca nivelul taxei depaseste valoarea reziduala sau de piata a masinii in cazul celor foarte vechi.

Taxa de prima inmatriculare, in vigoare de la 1 ianuarie 2007, se calculeaza in functie de trei variabile: vechimea masinii, tipul de catalizator (euro) si capacitatea cilindrica a masinii.

Nivelul taxei porneste de la 68 de euro, pentru autovehiculele noi, foarte mici, cu o capacitate cilindrica de 600 de centimetri cubi, dotate cu euro 4, si ajunge pana la 8.586 de euro pentru autoturismele mai vechi de sase ani, fara catalizator si cu o capacitate cilindrica de peste 3.000 de centimetri cubi.

Alegeri 2024: Vezi aici prezența și rezultatele LIVE pe hartă și grafice interactive.
Sondaje, Comparații, Informații de la celelalte alegeri. Toate datele esențiale pe alegeri.hotnews.ro.
ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro