Actionarii minoritari, sindicatele si reprezentantii Ford doresc privatizarea Automobile Craiova
Comisia de privatizare a Automobile Craiova a avut miercuri mai multe discutii cu actionarii minoritari ai companiei, reprezentantii sindicatelor de la Daewoo si cu reprezentantii Ford, potrivit unui comunicat al Autoritatii pentru Valorificarea Activelor Statului (AVAS).
In urma acestor intalniri, toate partile si-au exprimat interesul de a duce la bun sfarsit aceasta privatizare si si-au aratat disponibilitatea ca acest proces sa se incheie in termeni convenabili pentru toate partile implicate, se mai arata in comunicatul AVAS.
Presedintele Ford Europa, John Fleming, a prezentat, luni, premierului Tariceanu si comisiei de privatizare a Automobile Craiova oferta tehnica pentru preluarea fabricii.
Referindu-se la privatizarea fabricii de automobile de la Craiova, premierul Calin Popescu Tariceanu a declarat, marti, ca „nu suntem focalizati atat de mult pe pretul de vanzare al pachetului de actiuni”, sustinand ca „cerinta principala este cea a realizarii unui proiect industrial de anvergura.
Prin aceasta privatizare urmarim, in principal, efectele economice pe care le poate genera o astfel de intreprindere”.
„Este un proiect industrial de anvergura. Urmarim efectele economice pe care le poate genera o astfel de intreprindere, nu ne concentram pe pret, luam in calcul efortul investitional al companiei care va fi de 675 milioane euro, cu 300 mii autoturisme produse anual si cu dublararea numarului de locuri de munca”, a mai afirmat Tariceanu.
Sebastian Vladescu, presedintele comisiei de privatizare, a spus in urma cu aproape doua saptamani ca tranzactia ar putea fi incheiata pana la 1 septembrie. Ford ar urma sa preia 72,4% din actiunile fabricii de automobile de la Craiova.
Oferte neangajante pentru fabrica de la Craiova au mai depus General Motors Corporation, Ford Motors Company si compania Russian Machines, parte a grupului rus Basic Element controlat de Oleg Deripaska, unul dintre cei mai bogati oameni din lume.