Sari direct la conținut

ANAF a lansat in faza pilot spatiul privat virtual: Contribuabilii persoane fizice din Bucuresti si Ilfov pot sa-si consulte gratuit pe internet situatia fiscala

HotNews.ro
Spatiu Virtual, Foto: ANAF
Spatiu Virtual, Foto: ANAF

Contribuabilii persoane fizice din Bucuresti si Ilfov vor putea incepand de luni, 15 septembrie, sa consulte gratuit pe internet, prin site-ul ANAF, situatia fiscala: soldul obligatiilor neachitate, decizia de impunere, nota obligatiilor de plata si informatii despre CAS-ul declarat de angajator, a declarat luni, Ioana Petrescu, Ministrul Finantelor. Avem in vedere ca in 2015 sa extindem in toata tara acest program numit ‘spatiul privat virtual”, inclusiv catre persoanele juridice, care se vor putea loga cu username si parola.

  • „Pentru inceput avem un proiect pilot care se va adresa persoanelor fizice din Bucuresti si Ilfov. Acestea isi vor putea consulta situatia fiscala 24 de ore din 24 pe site-ul ANAF. Avem vedere ca in 2015 sa extindem acest program in toata tara si dupa ce va fi extins va fi adaugat pe acest spatiu virtual privat si alte informatii, precum: decizii de impunere privind platile anticipate, decizii de calcul accesorii, se vor putea depune declaratii online la ANAF si vor fi informatii despre somatii si titluri executorii. Tot in 2015 avem in vedere sa extindem acest program si catre persoanele juridice care se vor putea loga prin username si parola”, a declarat luni Ioana Petrescu, ministrul Finantelor Publice.

Aceasta a spus ca aceasta facilitate a fost facuta „cu un buget de 0 RON de catre o echipa mixta din ANAF si Ministerul de Finante”.

Oficialii ANAF au facut un test cu un contribuabil fictiv si au precizat ca in 90 de minute dupa conferinta aplicatia ar trebui sa fie functionala pentru toti contribuabilii din Bucuresti si Ilfov.Pe site-ul ANAF scrie ca aplicatia va fi disponibila incepand cu ora 16:00.

UPDATE: Inregistrarea pentru persoane fizice in vederea folosirii aplicatiei a devenit functionala incepand cu ora 16:30.

La evenimentul de lansare a fost prezent si premierul Victor Ponta.

  • „N-am vrut sa va zic buna ziua pana nu am vazut ca functioneaza sistemul. Sper sa functioneze si peste 90 de minute pentru cei din Bucuresti si Ilfov si sa aiba succes si sa-l extindem in toata tara. Ma bucur ca pentru persoanele fizice avem aceasta posibilitate ca proiect pilot. Pentru companii exista deja aceasta optiune dar este cu certificat digital si contra cost. In 2015, acestea vor avea acces gratuit cum au persoanele fizice”, a spus Victor Ponta.

Intrebata cat se va aloca pentru extinderea acestui proiect la nivel national in 2015 si daca vor fi exista licitatii, Ioana Petrescu a spus ca: „pentru extinderea pe plan national e vorba de servere aditionale si suntem in dialog cu Banca Mondiala pentru fonduri pentru acest proiect”.

Cum se va putea folosi aplicatia:

Pentru accesarea „spatiului privat virtual” este necesara crearea unui cont de utilizator, accesand sectiunea Servicii Online de pe site-ul www.anaf.ro.

Din meniul care se deschide se selecteaza „Inregistrare persoane fizice. Serviciul permite inregistrarea in sistem pentru autentificare cu utilizator si parola.

Intr-o pagina web securizata se introduc datele cu prenume, nume, CNP, tipul actului de identitate, seria si numarul aferente.

La tipul de aprobare sunt doua optiuni:aprobarea la ghiseu, care implica deplasarea la organul fiscal pentru certidicarea datelor completatesau onlineprin completarea numarului de inregistrare a deciziei emise de ANAF.

  • In cazul primei optiuni – aprobarea la ghiseu:

In cazul in care se alege prima optiune, se completeaza apoi numele utilizator, care va fi folosit mai tarziu pentru autentificare si parola. In urmatorul camp se introduce adresa de e-mail prin care se va purta corespondenta cu ANAF, iar apoi numarul de telefon mobil.

Se pot primi atentionari prin e-mail, daca se bifeaza acest lucru. Formularul mai are o intrebare de siguranta si raspunsul la aceasta intrebare si trebuie bifat si acordul privind termenii si conditiile de utilizare.

In cele din urma, dupa scrierea codului de validare se da click pe butonul continua. Dupa inregistrarea cu succes, contribuabilul va primi pe e-mail un numar de inregistrare si are la dispozitie 10 zile pentru a merge la organul fiscal cu acest numar de inregistrare si actul de identitate pentru certificarea datelor.

  • In cazul celei de-a doua optiuniaprobarea online prin completarea numarului de inregistrare a deciziei emise de ANAF:

Potrivit oficialilor Ministerului de Finante, aceasta optiune poate fi aleasa doar de catre cei care au venituri din mai multe surse. ANAF trimite de regula dupa depunerea declaratiilor de venit o decizie de impunere cu estimarea veniturilor pe care urmeaza sa le realizezi in anul in curs si obligatiile fiscale.

Aceasta decizie de impunere ANAF are un numar, care este situat in coltul din dreapta sus al deciziei.

Acest numar al deciziei de impunere ANAF trebuie introdus mai departe in formular pentru finalizarea inregistrarii online. Dupa introducerea acestui numar, pasii sunt similari cu modalitatea de ‘aprobare la ghiseu.’ La final, ar trebui sa primesti pe mail confirmarea de inregistrare in spatiul virtual privat si te poti apoi autentifica cu numele de utilizator si parola pe care le-ai furnizat in formularul de inregistrare, fara a mai fi nevoit sa te prezinti la administratia fiscala pentru certificarea datelor pe care le-ai introdus in acest formular.

Vezi atasat un tutorial privind modul in care contribuabilii din Bucuresti si Ilfov isi pot consulta situatiile fiscale.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro