Baby Reindeer Netflix. E horror! Hărțuirea începe de la propria slăbiciune
- Eugen Istodor
El e bărbatul. Barman și stand-up comediant. Bărbatul abia își duce viața, nimeni nu-l încurajează. Slăbiciunea lui cea mare e propria lipsă de încurajare. E pradă sigură. Și e vânat de o femeie (seria 1) și e vânat de un bărbat (seria 2). Amândoi își fac mendrele cu el. Bărbatul? devine o cârpă. #RichardGadd #BabyReindeer #Netflix.
Richard Gadd e scenarist și actor principal în Baby Reindeer.
A adaptat propria experiență de viață. El, comediant, ea, hărțuitoarea. Gadd a recunoscut că a modificat unele detalii ale poveștii, dar obsesia celor care văd filmul, rămâne că este o experiență reală.
#RichardGadd #BabyReindeer #Netflix
Trăim o obsesie în lumea aceasta a vizionării filmelor. Obsesia este că ne întrebăm mereu, ca niște roboți, dom’le este adevărată experiența? Sau nu? Nu merită pierdut timpul cu ficțiuni!
Și urmează imediat argumentația că filmele din viața reală te învață viața, îți spun la ce să te aștepți. Pe când celelalte tâmpesc omul, sunt superficiale. Pentru mine obsesia asta a publicului are ceva indecent. Maică mea spunea simplu: „ăștia își spală zdrențele în public”. Ceea ce de fapt s-a și întâmplat cu filmul Baby Reindeer Netflix. Hărțuitorul din viața reală a lui Gadd a reacționat. S-a recunoscut prea tare în portretul din film și acum dă în judecată Netflixul și Gadd-ul. Pe bună dreptate, nu? E viața mea acolo, mi-ați furat-o. Ce ați adus voi nou? Dacă nu eram eu, voi nu erați. În plus, nu îmi mai pot trăi viața acum de tot felul de hărțuitori.
Până o să vedem Justiția ce spune în acest act intim de “spălat rufele în public”, să luăm filmul la purecat.
Și avem ce vorbi. Filmul e horror de-a dreptul. Și vă spun de ce. Hărțuirea n-are mare inventivitate. Martha este o hărțuitoare a unui biet comediant Donny. Donny câștigă mai mulți bani ca barman, decât ca stand up comediant. Martha își vânează victima în barul unde acesta servea. Și urmează conversație simplă, descoperire reciprocă a vulnerabilității, plăcere a conversației. De aici încolo, vine hărțuirea, dar victima Donny n-o percepe ca atare. Ea este încă anesteziată de “drogul” acesta al găsirii partenerului de conversație, descoperirea unui suflet pereche care te înțelege.
BabyReindeer #Netflix
Filmul este horror de-a dreptul prin slăbiciunea lui Donny. Este o avidă nevoie de apreciere, de încurajare. Pe Donny nu-l aplauda nimeni ca stand up comediant. Martha e în sală și aplaudă. Cu Donny nu râde nimeni. Martha e în sală și râde la glumele lui de 2 parale. Și aplauzele și râsul devin contagioase. Donny, neavând pic de succes, se întreabă dacă e o închipuire. Are el succes cu adevărat? Sau Martha folosește efectul de ecou al prostimii. Dacă unul aplaudă/râde sala se conformează? Donny caută succesul și e dependent de succes. E horror sufletul când caută cu lumânarea validarea publică. E în stare să treacă peste mii de evidențe că nu e în regulă ce se întâmplă cu el și cu lumea din jur. Donny își lasă hărțuitoarea prea aproape de sine. Și ea astfel e încurajată. Donny mă vrea în apropierea lui, Donny este depedent de mine. Și, întradevăr, Donny, cu figura lui tâmpă, nu știi dacă își vrea hărțuitorul, dar sigur este că își dorește fantasma succesului creată de hărțuitor.
Martha și Donny: Povestea Horror a Slăbiciunii și Hărțuirii
În prima serie horror, facem cunoștință cu Martha, femeia enigmatică care îl susține și îl revitalizează pe Donny. Ea este cea care îi insuflă viață și curaj, devenind figura maternă de care el are nevoie pentru a naviga prin întunericul existenței sale. Relația lor este complexă și plină de tensiune, un adevărat dans între putere și dependență.
Hărțuitorul: Umbra din Industria Comediei
În a doua serie, lucrurile iau o întorsătură și mai întunecată. Donny se confruntă acum cu un hărțuitor, un bărbat din industria comediei. Acesta îl manipulează psihologic și îl droghează cu pastile. Hărțuitorul profită fizic de Donny, transformându-l într-o marionetă fără voință proprie. Donny, într-o continuă căutare a succesului și a unei forme de tutelă, pare să accepte această hărțuire ca pe o necesitate a existenței sale.
Donny: Slăbiciunea ca Plăcere
Filmul este o radiografie brutală a slăbiciunii umane. Donny este, fără îndoială, un om slab, iar acest lucru este exploatat la maximum de cei din jurul său. Horror-ul nu vine doar din acțiunile agresorilor săi, ci și din acceptarea tacită a lui Donny a acestor abuzuri. Te întrebi, pe măsură ce povestea se desfășoară, dacă Donny nu cumva găsește o formă de plăcere în această hărțuire. Este un gând tulburător, care adaugă o dimensiune suplimentară horror-ului deja prezent.
Hărțuirea și Slăbiciunea: O Combinație Fatală
Hărțuirea prezentată în film este una dintre cele mai insidioase forme de intruziune în intimitatea cuiva. Este un act de dominare și control, care nu ar fi fost posibil fără slăbiciunea evidentă a lui Donny. El simte o nevoie fizică de a fi slab, de a fi controlat, pentru a se simți în siguranță. Această dinamică pervertită transformă filmul într-o experiență horror viscerală.
Concluzie: Horror-ul Slăbiciunii Umane
Povestea lui Donny este una care te face să te întrebi despre natura umană și despre limitele fragilității noastre. Este un horror psihologic și emoțional, care dezvăluie cât de adânc poate merge slăbiciunea umană și cât de departe pot merge alții în exploatarea acesteia. Dacă ești în căutarea unui film care să te provoace și să te tulbure, această serie horror este cu siguranță de neratat.
Uite-o și pe Martha, blândă, bună, fragilă. Dar și forță a naturii frustrate:
Poate vrei să vezi și alte filme:
„Hai, Romania! Povestea Generației de Aur” pe Netflix, dar mai ales în inimile noastre
Hit Man
- „Golden Kamuy” Netflix. Și ea îl lovește cu bâta peste ochi și îi spune: Sugimoto, te însoțesc în necunoscut, în nebunia ta!
- „Unfrosted”- un film despre cerealele de mic dejun. Seinfeld prea a copt ideile și filmul miroase a ars
- 3 body problem / Problema celor 3 corpuri NETFLIX. Interzicem filmul sau spunem: băi, nu vă mai jucați de-a Dumnezeu!
- NU Dexter / Michael Hall și Ripley/Andrew Scott. DA „Emily criminala” cu Aubrey Plaza / Netflix