Business Report: Cat costa achizitiile ipotecare prin bancile pentru locuinte; Averea bogatilor lumii a crescut cu 10%, in 2012; Moment istoric pentru Dacia: vanzari in toate tarile UE; De ce este important acordul de liber schimb intre SUA si Europa
Cat costa achizitiile ipotecare prin bancile pentru locuinte. Cum creditele ipotecare clasice presupun un avans considerabil, acesta poate fi acumulat cel mai bine prin bancile pentru locuinte, putand apoi contracta un credit locativ la cele mai bune costuri In ultima vreme se observa ca bancile acorda o atentie tot mai mare creditarii ipotecare in moneda nationala, data fiind subtierea finantarii in euro de la bancile mama, dar si marjele prea mici de profit pe euro. In acest context, bancile pentru locuinte, care finanteaza doar in lei si la dobanzi fixe, devin tot mai vizibile. Desi poate multi ar crede ca cele doua banci specializate de pe piata – BCR BpL si Raiffeisen BpL – acorda finantari mai mult pentru imbunatatirea domeniului locativ, realitatea e cu totul alta, creditele pentru achizitii de locuinte avand cea mai mare pondere in totalul finantarilor, de peste 50%, scrieCapital.ro.
Averea bogatilor lumii a crescut cu 10%, in 2012. Averea pesoanelor care au active lichide care depasesc un milion de dolari (cunoscuti sub numele de High Net Worth Individuals – HNWI) a crescut cu 10% anul trecut, atingand valoarea record de 46,2 trilioane dolari, potrivit raportului World Wealth 2013, realizat de Capgemini si RBC Wealth Management, divizie a bancii canadiene Royal Bank of Canada. Aceasta suma reprezinta 70% din PIB-ul global, fiind de 246 ori mai mare decat economia tarii noastre, precizeaza reprezentantii Capgemini. Numarul HNWI a urcat, de asemenea, pana la 12 milioane persoane, cu 9,2% mai multe decat in 2011. Averea HNWI din tara noastra este estimata la 24,3 miliarde euro. Regiunea cu cel mai ridicat nivel al bogatiei este America de Nord, unde 3,73 milioane persoane, cu 11,5% mai multe decat in 2011, isi impart 12,7 trilioane dolari, cu 11,7% peste valoarea din anul respectiv. Pe locul doi se situeaza zona Asia-Pacific, cu 12 trilioane dolari (in crestere cu 12,2%) si 3,68 milioane persoane (+9,4%), iar pe trei Europa, cu 10,9 trilioane dolari (+8,2%) si 3,41 milioane persoane (+7,5%), anuntaBursa.ro.
Concurenţa, obstacolul în calea vânzării CFR Marfă către Gruia Stoica. Ce spun CC şi omul de afaceri Grup Feroviar Român (GFR) a fost anunţată drept câştigătoarea licitaţiei pentru privatizarea CFR Marfă însă nu se poate spune că devine şi posesoarea companiei. Trebuie să mai primească aviz favorabil de la Consiliul Concurenţei. Tranzacţia are nevoie de un aviz favorabil de la Consiliul Concurenţei şi de la Autoritatea pentru Concurenţă a UE, după cum au spus oficialii Consiliului. „Noi trebuie să analizăm tranzacţia, trebuie să le cerem un plan privind strategia pe care o vor adopta în privinţa CFR Marfă, apoi avizăm pozitiv sau negativ. Consultăm şi Comisia Europeană. Nu se poate prelua efectiv conducerea executivă a CFR Marfă fără avizul nostru”,a declarat Bogdan Chiriţoiu, imediat după anunţul privind acceptarea ofertei GFR pentru CFR Marfă, scrie Economica.net
Romania coboara pe ultimul loc in clasamentul bunastarii tarilor UE. Consumul individual efectiv – masura a nivelului de trai. Romania a trecut pe ultimul loc in clasamentul european al nivelului de trai, in varianta consumului individual efectiv (AIC), potrivit datelor pe anul 2012 comunicate de Eurostat. In varianta clasica de urmarire a nivelului de trai, care masoara PIB pe locuitor la paritatea puterilor de cumparare standard, ne-am mentinut pe penultima pozitie, inaintea Bulgariei. Consumul individual efectiv, precurtat AIC dupa abrevierea in limba engleza, reflecta mai bine bunastarea unui cetatean dintr-o anumita tara decat Produsul Intern Brut pe cap de locuitor. Acesta din urma pleaca de la bunurile si serviciile achizitionate si platite de o gospodarie, informeazaCursdeguvernare.ro.
Moment istoric pentru Dacia: vanzari in toate tarile UE. Producatorul de automobile Dacia a incheiat una dintre cele mai importante ofensive ale sale de pe piata auto, si anume expansiunea in Uniunea Europeana. Marca romaneasca a inceput vanzarile in ultima piata adaugata in portofoliu, Danemarca, acolo unde luna trecuta lansa Dacia Lodgy. Dacia a intrat pe piata din Danemarca, dupa ce la inceputul acestui an ajungea si pe pietele din Irlanda si Marea Britanie. Masina de familie a gemei Dacia a fost lansata in Danemarca inca de luna trecuta, cand nu mai putin de 4200 persoane au venit sa vada noul model si au fost inregistrate 51 de comenzi, potrivit anuntului facut de Renault. De aceasta data autonews.com informeaza ca Lodgy a ajuns si in show-roomurile din aceasta tara, brandul romanesc fiind pentru inceput comercializat in 33 centre ale dealerilor Renault, scrieRomania Libera.
De ce este important acordul de liber schimb intre America si Europa. Discutiile privind cel mai complex acord de liber schimb din istorie au fost lansate in mod oficial in cadrul reuniunii G8, organizata luni si marti in Irlanda de Nord. Insa, in termeni concreti, exista sase motive pentru care acest acord international ne intereseaza in mod direct. In cazul in care acordul international ar intra in vigoare, castigurile atrase de pietele din Europa s-ar putea ridica pana la aproape 120 de miliarde de euro, aproximativ 94 de miliarde ar reveni economiei americane, in timp ce pietele din restul lumii ar putea obtine aproape 100 de miliarde. Eliminarea barierelor comerciale dintre cele mai mari doua economii ale lumii presupune un proces de lunga durata, mai ales in conditiile in care niciun act oficial nu va fi semnat pana la sfarsitul anului 2014. Principalele puncte in acordul de liber schimb se refera la reducerea tarifelor si armonizarea standardelor de reglementare, subliniaza editorialistul BBC Tom Geoghegan, anuntaAdevarul.
Schimbari pentru soferii din Romania: Apare o noua lege. Ministerul Afacerilor Interne trebuie sa transpuna in legea romaneasca Directiva 2011/82/UE, care priveste facilitarea schimbului transfrontalier de informatii privind incalcarile normelor de circulatie care afecteaza siguranta rutiera. Statele membre ale Uniunii Europene trebuie sa asigure intrarea in vigoare a actelor cu putere de lege si a actelor administrative necesare pentru transpunerea directivei in legislatia nationala, pana la data de 7 noiembrie 2013. In consecinta MAI a propun un proiect de lege care sa faciliteze schimbul de informatii dintre state atunci cand au loc accidente sau cand se incalca normele rutiere in una din doua situatii: masina este inmatriculata in alt stat si este intr-un accident in Romania sau soferul incalca regulile de circulatie in Romania; masina este inmatriculata in Romania si este implicata intr-un accident in alt stat membru sau soferul incalca regulile de circulatie din tara respectiva, informeazaCapital.ro.
Cinci banci britanice au nevoie de capital suplimentar de 21 miliarde dolari. Cinci banci din Marea Britanie trebuie sa atraga 13,4 miliarde lire sterine (21 miliarde dolari) pana la finele anului, ca sa-si acopere necesarul de capital suplimentar care era de 27,1 miliarde lire la sfarsitul lui 2012, potrivit Bancii Angliei. Cele cinci banci sunt „Barclays” Plc, „Lloyds Banking Group” Plc, „Royal Bank of Scotland Group” Plc (RBS), „Co-operative Bank” si „Nationwide Building Society”. In martie, bancile anuntasera ca vor sa obtina 12,5 miliarde lire sterline anul acesta, iar autoritatea bancara a majorat ieri estimarea la 13,7 miliarde lire sterline. Banca Angliei a precizat ca „Barclays”, „Lloyds” si RBS i-au inaintat deja planuri de obtinere a 50% din suma totala. „Lloyds” trebuie sa atraga extra capital de 7 miliarde lire, iar RBS si „Barclays” – de 3,2, respectiv 1,7 miliarde lire. In cazul „Co-op”, necesarul este de 1,5 miliarde lire, iar in cel al „Nationwide” – de 0,4 miliarde, scrieBursa.ro.
Opel Adam ofera control vocal interactiv. Opel Adam este acum disponibil si sistemul infotainment IntelliLink, ce integreaza complet aplicatia Siri Eyes Free, asistentul inteligent unic Apple ce vine in ajutor in timpul condusului, doar prin comenzi vocale. Cu ajutorul unui buton amplasat pe volan, clientii care detin un iPhone1 compatibil, cu sistem iOS 6, pot transmite in siguranta comenzi aplicatiei Siri Eyes Free, fara a-si lua mainile de pe volan si privirea de la drum. Este mai mult decat o activare vocala traditionala: se poate vorbi aplicatiei Siri Eyes Free disponibila la bordul Adam pe ton de conversatie. Pentru a reduce la minim distragerea atentiei de la trafic, Apple si Opel aduc functia hands-free la un nivel nou prin modul Siri Eyes Free, cu ajutorul caruia se poate interactiona cu dispozitivul Apple utilizand doar vocea. Utilizatorii acestei aplicatii vor observa ca pe ecranul dispozitivului nu este afisat textul conversatiei in timp ce utilizeaza aceasta functie la bordul autovehiculului Adam. Aceasta este una dintre masurile de siguranta importante luate de Apple impreuna cu Opel in timpul integrarii sistemului, pentru a asigura concentrarea soferilor in primul rand pe siguranta, anunta24auto.ro.