Sari direct la conținut

Business Report: George Padure, om de afaceri: "Austeritatea nu ne va scoate dintr-o noua criza"; Ce se va intampla cu Programul Rabla in 2012; Johann Lurf: Posibilitatea intreruperii activitatii "Volksbank" este exclusa; Autostrada Timisoara – Arad: deschisa circulatiei, dar nefinalizata

HotNews.ro
Business Report, Foto: Colaj foto
Business Report, Foto: Colaj foto

Johann Lurf: Posibilitatea intreruperii activitatii „Volksbank” este exclusa. Volksbank Romania urmeaza sa fie transferata intr-o noua divizie a grupului austriac Volksbank, alaturi de alte active care pot sa fie vandute in functie de conditiile pietei, dar Johann Lurf, presedintele Volksbank Romania, neaga vanzarea filialei de la noi, in perioada urmatoare. Volksbank Romania, alaturi de Volksbank Leasing International si Volksbank Malta, va fi transferata in divizia non-core (n.r. filiale considerate a fi cele care nu se vor dezvolta in perioada urmatoare) a grupului austriac, decizia fiind luata in urma Consiliului de Supraveghere al Volksbank, care a avut loc, saptamana trecuta, potrivit unui comunicat al grupului. Decizia face parte din reorganizarea interna a diviziilor grupului, proiect care va conduce, printre altele, la reducerea personalului cu 20% pana la finele anului 2013, afectand aproximativ 250 de angajati, scrie Bursa.ro.

Colapsul Europei – tehnici de supravietuire. Chiar si in varianta pesimista a unei crize de amploare in UE, viata trebuie sa continue. Cu putin noroc si ceva mai multa indemanare, ne putem feri de efectele tragice ale furtunii economice „Zona euro se prabuseste in zece zile”, „Bancile centrale se pregatesc de colapsul monedei unice”, „Economia UE, in pericol”. Anunturile de acest tip au devenit deja rutina si, dupa cat se pare, apocalipsa continentala s-a amanat din nou. Cu toate acestea, niciun om rational nu poate elimina complet varianta pesimista. Gandurile negre sunt cu atat mai presante cu cat situatia personala este mai complicata – casa in care stai este, de fapt, a bancii, lucrezi intr-un domeniu foarte sensibil la capriciile economiei sau banii pe care i-ai adunat cu greu sunt amenintati de inflatie, de caderea cotatiilor bursiere ori, de ce nu, de falimente, anunta Capital.ro.

Ce se va intampla cu Programul Rabla in 2012. „Programul de stimulare a innoirii Parcului auto national” 2012 va demara cel mai probabil in luna februarie, a declarat pentru MONEY.ro, Laszlo Borbely, ministrul Mediului. Potrivit acestuia, intr-o prima etapa in program vor intra 30.000 de autoturisme, urmand ca numarul lor sa fie suplimentat, daca este cazul. O persoana poate folosi, ca si pana acum, 3 vouchere. „Deocamdata pornim cu 30.000 de masini. Vom porni probabil in februarie”, ne-a declarat Ministrul Mediului. Potrivit lui Borbely, valoarea unui voucher ramane la nivelul anului trecut, adica 3.800 de lei. In luna septembrie, Ministrul Mediului declara ca in 2012 valoarea voucherului acordat celor care isi caseaza masinile vechi pentru a cumpara una noua, va creste , pentru a fi mai „atractiva”. El nu a vehiculat atunci niciun cuantum. Potrivit unui comunicat al Ministerului Mediului si Padurilor, in 2012, prin Program se vor putea achizitiona si masini electrice sau hibrid. Pentru anul in curs, suma alocata prin program pentru achizitionarea de autovehicule cu sistem de propulsie electric si/sau hibrid a fost de 5.000.000 lei, informeaza Money.ro.

George Padure, om de afaceri: „Austeritatea nu ne va scoate dintr-o noua criza”. Omul de afaceri George Padure crede ca, in Romania, criza a fost „impusa si indusa”, iar pentru a evita un al doilea val de recesiune bancile ar trebui sa reia creditarea companiilor private. In opinia lui George Padure, votul ar trebui sa fie obligatoriu si la noi, ca in Belgia sau in Grecia, pentru a se vedea „adevarata optiune” a electoratului fata de clasa politica – „prima vinovata” de criza economica din Romania. Concret, una dintre societati se afla – la cererea actionarului majoritar – in procedurile prevazute de legislatia insolventei, altele au fost inchise, iar altele functioneaza cu motoarele mult mai putin turate. Integral in Adevarul.

Autostrada Timisoara – Arad: deschisa circulatiei, dar nefinalizata. Desi oficialii au inaugurat circulatia pe aproape 32 de kilometri ai autostrazii Timisoara -Arad, lucrarile vor fi terminate abia anul viitor. Segmentul de autostrada care leaga Timisoara de Arad a fost deschis circulatiei rutiere la aproape patru ani de la demararea lucrarilor de constructie. Tronsonul are o lungime de 32,3 de kilometri. Pe langa acest tronson vor fi dati in folosinta inca 12,3 km din centura-ocolitoare a Aradului, drum pe care se va circula tot in regim de autostrada. Aceasta din urma, parte a coridorului IV Pan european, a fost deschis circulatiei pe jumatate de cale (doua din patru benzi, cate o banda pe fiecare sens) si se va putea circula in regim de drum national, urmand ca toate lucrarile sa fie finalizate in primavara 2012, anunta Romania Libera.

Trei candidati la presedintia BVB, deocamdata. Lucian Anghel, economistul sef al BCR, este candidatul surpriza aruncat in lupta pentru presedintia Bursei de Valori Bucuresti de grupul de actionari care a cerut, in noiembrie, revocarea actualului consiliu. Actionarii BVB se vor intruni pe 9 ianuarie 2012 si, in caz ca vor decide ca Bursa are nevoie de o noua conducere, vor trebui sa aleaga intre candidatul BCR si alte doua nume, mult mai conoscute pietei de capital – Stere Farmache, actualul presedinte, si Dan Paul, seful Asociatiei Brokerilor. Pentru cateva ore, printre cei care doreau sa conduca BVB s-a numarat si Mircea Botta, seful „Romcapital” Timisoara si actual vicepresedinte BVB, potrivit datelor de pe site-ul BVB, insa la expirarea termenului limita de inscriere (n.r. ieri la 17.30), domnia sa figura drept candidat numai pentru functia de administrator. Membrii in Consiliul Bursei doresc sa fie 19 persoane, dintre care cei din actualul consiliu au fost inscrisi de drept in concurs, informeaza Bursa.ro.

De ce nu putem scapa de „baietii destepti”. Hidroelectrica vrea sa rezilieze contractele cu „baietii destepti”, dar fara sa plateasca penalitati, lucru imposibil fara ajutorul UE. La finele saptamanii trecute, Curtea de Apel Bucuresti a respins cererea Energy Holding de suspendare a clauzei de forta majora din contractele Hidroelectrica si de reluare a livrarilor de energie la intreaga cantitate. Din cauza secetei, productia Hidroelectrica este acum la jumatate, iar compania a activat clauza de forta majora, pentru a reduce livrarile. Hidroelectrica si-a notificat clientii ca urmareste rezilierea tuturor contractelor incheiate in afara bursei de energie „la primul termen posibil”. Asa a sunat un comunicat al producatorului de energie, insa reprezentantii sai ne-au declarat ca nici ei nu stiu care este primul termen posibil si ca, de fapt, aceasta este o instiintare ca acordurile nu vor fi prelungite, scrie Adevarul.

Mercedes Clasa B – O noua era. Noua Clasa B de la Mercedes-Benz a fost lansata oficial in Romania. Mult mai agila si mai eficienta si totusi la fel de confortabila si spatioasa ca intotdeauna, noua Clasa B este un autoturism complet. Inaltimea mai mica a caroseriei si pozitia de conducere mai inalta indica faptul ca noua Clasa B este un Sports Tourer foarte dinamic si placut la condus. Noua Clasa B reprezinta un nou inceput pentru segmentul compact Mercedes-Benz atat in ceea ce priveste designul, cat si tehnologia folosita pentru aceste modele. Pentru noua Clasa compacta B sunt disponibile patru motorizari noi pe benzina si diesel, cu injectie directa si supraalimentare cu turbina, o transmisie automata cu dublu-ambreiaj precum si una manuala. Soferul este de acum ajutat de noi sisteme de asistenta, oferite in premiera pentru acest segment, anunta 24auto.ro.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro