Sari direct la conținut

Business Report: Se discuta crearea unui urias proprietar de malluri cu puternice radacini romanesti; RCA: despagubirile pentru vatamari corporale ce depasesc 100.000 de lei vor fi investigate de BIFA; Romanii au inca 6 statii de incarcare pentru vehiculele electrice

HotNews.ro
BUSINESS REPORT, Foto: Colaj foto
BUSINESS REPORT, Foto: Colaj foto

Se discuta crearea unui urias proprietar de malluri cu puternice radacini romanesti.„Fuziunea ar avea sens”. Fondul sud-african de investitii New Europe Property Investments (NEPI), cel mai mare investitor imobiliar din Romania dupa valoarea activelor, ar putea lua in considerare o fuziune cu Rockcastle, un alt fond sud-african de marime similara si cu activitate in Polonia, potrivit unui zvon lansat recent de presa africana. Informatia apare la scurt timp dupa ce s-au pus bazele fuziunii dintre CA Immo si Immofinanz, alti investitori mari cu prezenta puternica in Romania. Contactati de Capital, oficialii NEPI nu au vrut sa faca comentarii pe acest subiect. Zvonurile legate de o posibila fuziune, lansate in publicatia Business Day, sunt intarite de similaritatile dintre cele doua companii. In primul rand, au o serie de actionari comuni precum Prudential, Sanlam, BlackRock Fund Advisors (fostul Barclays Global Fund Advisors) si Stanlib, scrieCapital.ro.

Nou pe piata RCA: despagubirile pentru vatamari corporale ce depasesc 100.000 de lei vor fi investigate de BIFA. Viitorul Birou de Investigare a Fraudelor din Asigurari (BIFA) va incerca sa reduca fraudele din asigurari, inclusiv prin investigarea tuturor daunelor morale de peste 100.000 de lei, solicitate ca urmare a accidentelor auto dintre vehiculele asigurate. Masura ar putea conduce la reducerea daunei medii aferente segmentului RCA si implicit a pretului. Ramane de vazut cum va fi creat cadrul legislativ pentru ca activitatea BIFA sa fie una constitutionala. Printre masurile pe care Autoritatea de Supraveghere a Asigurarilor (ASF) le-a enumerat public ca actiune intreprinsa de Autoritate pentru atenuarea cresterii tarifelor RCA la autoturisme si autovehicule de transport se numara si initiativa constituirii Biroului antifrauda in cadrul ASF. Ca urmare a dezbaterilor dintr-unul din Grupurile de lucru si a multiplelor semnale privind practicile frauduloase si discriminatorii va fi infiintat BIFA cu o structura similara SALFIN, structura care va reuni reprezentanti ai autoritatii, societatilor de asigurare si brokerilor de asigurari. Aceasta va avea rolulul de a supraveghea, cerceta, investiga fraudele in asigurari si a sesiza autoritatile competente in penalizarea acestora, anuntaEconomica.net.

Sistemul public de stat din Romania: o perspectiva dinspre economia care-l sustine. Din datele Agentiei Nationale a Functionarilor Publici (ANFP) reiese ca aproape un sfert dintre cei care muncesc in Romania activeaza in sectorul public de stat. Guvernul Ciolos pregateste de ceva vreme o reforma a acestui sistem, in special a componentei functionarului public, asezand in centru profesionalizarea si eficientizarea corpului administrativ fara de care niciun stat nu poate functiona. Privita insa din alta perspectiva, statistica ofera un motiv serios de ingrijorare: problema fundamentala nu o reprezinta doar numarul mare de bugetari, ci numarul prea mic de oameni angajati in economia privata. In anul 2014, in Romania erau inregistrati 22.346.178 cetateni. Dintre acestia, aproximativ opt milioane de persoane sunt apte de munca, dar putin peste patru milioane au contracte de munca inregistrate legal, informeazaCursdeguvernare.ro.

Romanii au inca 6 statii de incarcare pentru vehiculele electrice. Renovatio se tine de promisiunea facuta la inceputul anului si inaugureaza ultimele statii de incarcare pentru vehiculele electrice si hibride plug-in. Ultimele puncte dedicate masinilor „verzi” au fost instalate in parcarile hypermarketurilor Kaufland din Constanta, Sibiu, Deva, Pitesti, Iasi si Arad. Extinderea retelei s-a realizat in perioada iulie-august 2016, iar numarul statiilor dezvoltate de Renovatio in parteneriat cu Kaufland a ajuns la 11 exemplare. Cele mai recente puncte instalate au o putere de incarcare de pana la 22 kW si sunt prevazute cu prize AC Type 2 si pot incarca orice tip de masina electrica sau hibrida plugin folosind cablul din dotarea vehiculului. Reteaua de puncte de incarcare dezvoltata de Renovatio dispune si de trei statii tip Fast Charge (Bucuresti, Ploiesti si Timisoara). Pe viitor, compania vrea sa extinda numarul de statii la 50 de puncte de incarcare Fast Charge, urmand astfel ca posesorii de vehicule electrice sa poata sa strabata tara fara batai de cap, scrieAuto-Bild.ro.

Premiera istorica. Liberalizarea nu tine pasul cu pretul gazului din import. Gazele din import au ajuns sa coste cat cele din productia locala, livrate pentru consumatorii casnici, o premiera pentru piata din Romania de dupa 1998, cand a fost infiintata Autoritatea Nationala de Reglementare in Energie. Astfel, piata romaneasca poate fi considerata deja liberalizata. Practic, chiar de azi, Guvernul Romaniei ar putea renunta la preturile reglementate pentru populatie, lasand ca pretul gazului din facturile primite la noi acasa sa fie stabilit strict in conditie de cerere si oferta. Deocamdata, acest lucru nu este posibil in conditiile legii, desi piata ar impune-o, pentru ca, prin hotarare de guvern, pretul gazului a fost inghetat la nivelul de 60 de lei/MWh pana in martie 2017. O eventuala decizie de liberalizare a pietei pentru casnici va fi luata pana la acea data, in functie de conditiile de piata de atunci. Daca pretul va oscila in jurul acestei valori, atunci piata va fi declarata libera. Daca va fi mai mare, atunci, probabil, se va continua calendarul de liberalizare, agreat cu Fondul Monetar International si Comisia Europeana, care prevede scumpiri succesive ale gazului de productie interna pana la nivelul celui de import. Termenul limita de liberalizare al pietei ar fi sfarsitul lui 2018 iar gazul, potrivit acestui scenariu, ar urma sa se scumpeasca cu 15%-20%, anuntaCapital.ro.

Celebrii pantofi italienesti sunt, de fapt, produsi de romance. 29 de milioane de perechi ajung anual in Italia. Produse elegante de cea mai buna calitate. Acesta este mesajul pe care il transmite europenilor eticheta „made in Italy” lipita pe pantofii pe care dau sute sau chiar mii de euro. In realitate, produsele sunt realizate in fabricile din fostele tari comuniste de catre muncitoare care nu primesc de multe ori nici macar salariul minim pe economie. Din Romania pleaca 28 de milioane de perechi in fiecare an facuti de muncitoare care primesc sub 150 de euro pe luna. Fostele tari comuniste au preluat treptat, incepand cu anii 90, rolul pe care statele asiatice il au in industria europeana a modei. Forta de munca ieftina la mica distanta de consumatorul final i-a facut rapid pe managerii marilor jucatori din industrie, precum Zara, Deichmann, Ara, Geox, Bata, Leder & Schuh AG or Ecco, sa isi mute capacitatile de productie in statele sarace ale Europei. La aproape zece ani de la aderarea la UE, Romania a ramas inca pe harta cusatoreselor ieftine care produc lohn in Europa, alaturi de Slovacia, Albania, Bosnia-Herzegovina si Macedonia, potrivit unui studiu realizat de 14 cercetatori pentru Comisia Europeana, informeazaEconomica.net.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro