CFR și aglomerația de vară – În afară de trenurile sezoniere către litoral, aproape toate celelalte au trei – patru vagoane
CFR a introdus la final de iunie 40 de trenuri sezoniere către Mangalia și Constanța, dar venirea acestora a agravat criza de vagoane, fiindcă restul trenurilor InterRegio au în cele mai multe cazuri trei vagoane, chiar și pentru trasee mai lungi de 300 km. În plus, evenimente muzicale precum Untold și Neversea vor face ca biletele să fie și mai greu de găsit. O altă consecință a lipsei de vagoane este că pe rute lungi pe trenurile InterRegio au fost puse vagoane supraetajate de tren Regio.
La 30 iunie au fost introduse trenurile sezoniere către litoral și cele mai lungi au, în mod excepțional, 14 vagoane, în general fiind vorba de 7-10 vagoane.
Însă, cum CFR Călători folosește sub 800 de vagoane, cu 350 sub necesități, unele trenuri care leagă Capitala de Ardeal sau Moldova au fost scurtate pentru a compune trenuri sezoniere mai lungi.
Am monitorizat mai multe zile trenuri pe diverse rute și numărul de vagoane a scăzut. Spre exemplu un tren IR București-Sibiu care avea în general 4-5 vagoane, acum avea doar trei.
Un tren București – Sighetul Marmației care avea în general 7-8 vagoane a ajuns să plece din București doar cu patru într-una din zile, în timp ce în alte zile avea 5-6.
Pe trenuri IR între București și Bacău și București – Galați au fost puse acele vagoane alb-albastre supraetajate care sunt potrivite pentru trenuri Regio, nu pentru parcursuri lungi unde și biletele costă peste 60 de lei.
Călătoria cu trenul este complicată fiindcă poți să nu găsești loc chiar și cu două săptămâni înainte sau și mai mult, dacă este vreun eveniment unde participă multă lume.
Între 5 și 8 iulie se ține la Constanța festivalul Neversea, în timp ce Untold se va ține între 2 și 5 august la Cluj, iar atunci, chiar și cu suplimentări, trenurile vor fi extrem de pline și numărul celor care vor sta în picioare ore întregi va fi foarte mare.
Tot mai grea a devenit și călătoria navetiștilor, mai ales pe ruta București – Ploiești, unde, tot din cauza lipsei de vagoane nu există trenuri ”pendulante” care să circule doar între cele două orașe. Abonații sunt obligați să meargă în picioare în trenurile de foarte lung parcurs ș introducerea trenurilor sezoniere a complicat lucrurile, fiindcă programul unor trenuri utilizate de navestiști s-a schimbat.