Datele despre obligatiile de reciclare ale companiilor pot fi accesate online
Compania Eco Rom Ambalaje a lansat un serviciu electronic gratuit care permite clientilor transferul on-line al datelor privind cantitatea de ambalaje introdusa pe piata si a raportului privind reciclarea si valorificarea acestora, se arata intr-un comunicat al companiei.
Acest serviciu poate fi accesat de operatorii economici aflati in sistemul Eco Rom Ambalaje prin intermediul site-ului companiei.
Pina in prezent au aderat la sistemul Eco Rom Ambalaje peste 800 de companii care pun pe piata, estimativ la nivelul anului 2007, 650.000 de tone de ambalaje.
„Sistemul on-line ajuta companiile sa poata verifica in orice secunda cat la suta din obligatii au fost indeplinite. Scapam de un intreg arsenal de faxuri, emailuri, plicuri si alte mijloace utilizate pentru a comunica aceste date”, a declarat Sorin Cristian Popescu, director general al Eco Rom Ambalaje.
In anul 2008, companiile sunt obligate sa recicleze 60% din ambalajele de hirtie puse pe piata, 32% din cele de sticla, 50% pentru cele de metal, acestea insemnind cresteri de pina la trei ori mai mult decat in prezent. Aceste cote sunt obligatorii in toata Uniunea Europeana.
Cresterea anuala a obiectivelor de reciclare si valorificare constituie o sarcina din ce in ce mai dificila pentru operatorii economici care introduc pe piata produse ambalate. Acestia au posibilitatea sa transfere conform legii responsabilitatea realizarii obiectivelor de reciclare si valorificare a deseurilor de ambalaje catre o companie licentiata in aces scop.
Chiar si in conditiile transferului de responsabilitate, operatorii economici au obligatia sa furnizeze lunar date privind cantitatile de ambalaje introduse pe piata si sa faca o analiza a cantitatilor de deseuri de ambalaje reciclate si valorificate fata de cantitatile puse pe piata.
Fondatorii Eco Rom Ambalaje sunt companii romanesti si straine care activeaza in domeniul producerii si comercializarii de bunuri de consum ambalate in Romania.
Compania a fost creata in 2004 de catre un grup de companii precum Coca Cola HBC, Ball Packaging, Heineken Romania, Quadrant Amroq Beverage, Romaqua, Tetra Pak Romania, Chipita, Unilever South Central Europe, Loulis, Mars Romania si Munplast pentru a indeplini obligatiile legale ce le revin companiilor care introduc pe piata produse ambalate.