Sari direct la conținut

General Motors creste randamentul propulsorului diesel

StiriAuto.ro

Reprezentantii General Motors au declarat in urma cu cateva luni ca se concentreaza pe conceptia si ulterior producerea unei noi generatii de propulsoare diesel. Asta pentru ca alti competitori din industrie, Volkswagen spre exemplu, detin tehnologii mai performante ca ale GM din perspectiva consumului, a puterii pe care reusesc sa o produca propulsoarele sau a emisiilor de CO2 si alti oxizi.

GM a definitivat deja un astfel de propulsor diesel, tehnologa find creata pentru a fi folosita la nivel global pentru toate brandurile detinute de companie. Cei patru cilindri ai motorului sunt ajutati de doua turbine pentru a deveni mai eficienti.

Prima masina care ascunde sub capota un astfel de propulsor este Saab 9-3, modelul cu face-lift, care are la dispozitie 180 de CP la un volum de 1.9 litri.

Principiul de functionare implica aportul succesiv al turbinelor cu scopul cresterii puterii generate de cei patru cilindrii. Pana la 1500 de rpm-uri dieselul este ajutat de o singura turbina; intre 1500 si 3000 de rpm-uri aerul din evacuare invarte si a doua turbina, astfel motorul beneficiaza de aportul ambelor turbine.

O alta masina care va folosi acest diesel este, cu siguranta, viitoarea generatie de Opel Vectra. Modelul este unul din pariurile celor de la Opel mai ales ca aspectul sau exterior va sugera forma de sedan coupe, apreciata acum de soferii europeni si de pste ocean. Iar un diesel performant poate fi un al doilea argument al masinii, cel putin in competitia europeana.

Celelalte tehnologii

GM nu se opreste aici cu dezvoltarea noilor tehnologii, americanii studiaza cresterea randamentului motarelor pe benzina – folosind principii ale dieselului – cu scopul de a crea motoare de mici dimensiuni care sa produca mai multa putere, dar cu consum minimizat.

GM se pare ca ramane consegvent si nisei hibride, sector care poate inflori in urmatorii ani, daca pretul petrolului continua sa creasca.

integral in StiriAuto.ro

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro