Sari direct la conținut

Mariana Ioniță, șefa de la Autostrăzi, la HotNews.ro LIVE: E o zi emoționantă pentru mine. Dăm în trafic prima secțiune din A7/ Nu are nicio legătură cu alegerile

HotNews.ro
Mariana Ionita, directorul CNAIR, Foto: CNAIR
Mariana Ionita, directorul CNAIR, Foto: CNAIR

Două tronsoane de autostrăzi care se deschid în două zile consecutive. Un tronson care se deschide cu mai bine de un an înainte de termen, primul lot de autostradă din Moldova. Și alt tronson la care se lucrează de șase ani și care va fi deschis acum cu restricții, după un hei-rup de ultim moment și cu lucrări rămase de finalizat. Mariana Ioniță, directorul Companiei de Autostrăzi, a declarat, miercuri, la HotNews LIVE, că cele două momente „nu au nicio legătură cu alegerile”.

Ce spune șefa CNAIR despre Autostrada Unirii (A8) și despre lucrările pe celelalte șantiere de autostrăzi, în interviul de mai jos:

Cele mai importante declarații:

  • Despre centura Bacău: Această centură ocolitoare are 30,8 km, lucrările au început anul trecut, iunie-iulie, noi anul acesta în septembrie am dat în trafic obiectul 3. Pe secțiunea care merge spre Onești traficul se desfășoară normal. Pentru mine e o zi emoționantă. Eu îmi doresc să văd, nu doar desenate pe hârtie. Cei 17 km sunt parte integrantă a A7. Dăm în trafic prima secțiune din autostrada A7.
  • Mai sunt lucrări minore de executat. În două-trei săptămâni vor fi finalizate
  • Despre antreprenor: E un om care are o mare dragoste de țară.
  • Nu are nicio legătură cu alegerile.
  • Mâine se deschid 15 km pe A10 Sebeș-Turda: Noi darea în trafic ne-am propus-o de la începutul anului. În sufletul meu mi-aș fi dorit să dăm în trafic și sectorul 1 și sectorul 2. Noi am discutat ca anul acesta o să închidem. Nu ne închidem.
  • Dacă vă duceți pe podul spre Aba Iulia (pe DN) e un infern acolo.
  • Darea în trafic a acestui sector în decembrie e un plus de valoare. Aveam varianta să o dăm în trafic acum și să o folosim acum, sau să o deschidem în aprilie.
  • Eu am trimis echipa de siguranță circulație, nu am fi dat în trafic dacă era vreun pericol.
  • Nu are legătură cu alegerile. Antreprenorul s-a organizat. La Sebeș-Turda n-are nicio treabă cu alegerile.
  • Nodul Alba Iulia Nord, colegii noștri vor fi gata, ei si-au propus aprilie mai, cel mai târziu. Depinde de Aktor, dacă ei termină în iunie, va fi gata în iunie.
  • Eu lucrez cu echipa de la direcția de calitate la modificarea normativelor. Nu e normal să mergem pe normative din anii 80. Ăia din țările reci nu mai toarnă asfalt? Le-am dat termen maxim 3 săptămâni să-mi prezinte o propunere.
  • Restul de km din A7: Finalizăm Proiectul tehnic pe Ploiești – Buzău și sper ca în ianuarie licitația de execușie va fi lansată în SEAP. Vă garantez că la anul, cu toate licitațiile, contestațiile, vom avea în execuție Ploiești-Buzău. / Toate licitațiile de execuție pe A7 de la Ploiești la Pașcani vor fi lansate în 2021.
  • Despre Autostrada Unirii(A8): Noi ne vedem și cu proiectantul acesta și discutăm. Am avut foarte multe discuții cu autoritățile locale. Dacă se va putea, vom scoate la licitație mai repede secțiunea de la Tg. Mureș la Ungheni (Mureș). Ne dorim asta.
  • La Tg Neamț (spre Iași) suntem în evaluarea ofertelor (n.r. SF + Proiect Tehnic), avem trei ofertanți.
  • Autostrada Moldova A7 am inclus-o în Planul de reziliență.
  • Pentru anul viitor: Vă spun ce-mi propun. Categoric deschidem Sebeș-Turda Lotul 2. Eu am mare încredere în antreprenorul (UMB) de pe sectorul 2 Craiova-Pitești (circa 40 km). Mi-aș dori să dăm și ceva pasaje. Cred că cel de la Mogoșoaia, am putea. Dacă nu dăm Râșnov-Cristian anul acesta, sigur la începutul anului viitor.
  • Noi mai avem niște surprize în buzunar, dar le ținem. Cu același constructor din Moldova (n.r. pe sectorul 3 din Craiova – Pitești).
  • Lansăm o nouă licitație pentru secțiunea cu tuneluri de pe Lugoj-Deva.
  • În 2021 vom finaliza și secțiunea Chețani – Câmpia Turzii. Vom face plăți direct către subcontractorii care lucrează acolo.
  • Despre ofertanții turci și chinezi pentru secțiunea 3 din Sibiu-Pitești: Noi avem emoții când e vorba de un proiect strategic. Avem emoții când vin firme care nu cunosc situația din România. Foarte multe firme vin, câștigă licitații, după care vin cu niște avocați la semnarea contractelor și după încep problemele. Suntem mai liniștiți când vedem firme cu tradiție.
  • Vom trece la evaluare, cum zic eu, cu Dumnezeu înainte.
  • Pe secțiunea 3 nu cred că vom vedea lucrări în 2021. Dacă va fi contractată? Da, cum să nu fi, sigur.
  • Sibiu-Pitești este pentru noi o prioritate mare.
  • În 2021 se va lucra în forță pe cele două capete ale autostrăzii Sibiu – Pitești

Context:

  • Primul tronson de autostradă din Moldova. Miercuri va fi deschisă circulația pe 16 km din A7 care reprezintă și centura Bacăului pe sectorul estic. Circulația e deschisă practic cu un an înainte de termenul contractual, dar deși traficul va fi deschis, vor fi restricții întrucât mai rămân lucrări de finalizat.
  • Joi vor fi dați în trafic cei aproape 17 km din A10 Sebeș – Turda, lot 1. O autostradă la care se lucrează din 2014. Circulația va fi deschisă și acolo cu unele restricții, nodurile rutiere de la Sebeș și Alba-Iulia Nord vor fi parțial deschise. Deschiderea circulației vine după un hei-rup de ultim moment, după ani de zile de inactivitate și blocaje.
ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro