VIDEO Noul film al lui Brad Pitt a debutat în pole-position la box office, după o serie de eșecuri răsunătoare pentru studioul care l-a produs

Filmul de dramă cu tematică auto „F1”, în Brad Pitt joacă rolul principal, a urcat pe primul loc la box office-ul mondial, adunând încasări considerabile de 144 de milioane de dolari la nivel mondial în weekendul de debut, relatează revista Variety.
Filmul a fost regizat de cineastul american Joseph Kosinski (cunoscut pentru lungmetraje ca Twisters, Top Gun: Maverick și Tron: Legacy) și produs de Jerry Bruckheimer, o legendă a Hollywood, alături de campionul de Formula 1 Lewis Hamilton.
F1 urmărește povestea unui fost pilot de curse (interpretat de Pitt) care revine în popularul sport cu motor pentru a antrena un debutant arogant (Damson Idris) și a salva o echipă aflată în declin. În afara Statelor Unite și Canadei, unde F1 a vândut bilete în valoare de 55,6 milioane de dolari, cele mai mari încasări au venit din Marea Britanie (9,2 milioane), China (9 milioane) și Mexic (6,7 milioane).
F1 marchează totodată prima reușită comercială pentru divizia cinematografică a Apple, care a finanțat sau susținut anterior filme de cinema cu rezultate slabe, precum Killers of the Flower Moon, Napoleon și Argylle.
Toate aceste filme au beneficiat de bugete de producție și marketing considerabile, însă încasările nu au fost pentru niciunul dintre ele pe măsura costurilor.
Brad Pitt pare să fi adus în sfârșit succesul pentru divizia cinematografică a Apple
Totuși, având un buget de producție de aproape 250 de milioane de dolari și o campanie de marketing masivă, F1 va avea nevoie la rândul său de vânzări semnificativ mai mari de bilete pentru a-și recupera investiția și a obține profit din lansarea în cinematografe.
Însă aceasta este cea mai de succes tentativă a Apple de până acum de a atinge statutul de „blockbuster” adresat publicului larg cu unul dintre filmele sale iar F1 va depăși în curând Napoleon (221 de milioane de dolari la nivel global) ca fiind lansarea cu cele mai mari încasări a companiei care produce iPhone-ul.
De asemenea, se așteaptă ca F1 să beneficieze în săptămânile următoare de recenzii favorabile, de recomandările pozitive ale spectatorilor și de proiecțiile pe ecrane Imax, înainte de a ajunge pe platforma de streaming a companiei, Apple TV+.
Deoarece Apple nu deține propria divizie de distribuție, gigantul tehnologic plătește studioul Warner Bros pentru a lansa filmul în cinematografe; studioul legendar va primi și un procent din veniturile generate la box office, procent care crește odată cu atingerea unor praguri de încasări.
Apple salută un „debut excelent” pentru noul său film
F1 reprezintă și o victorie pentru Imax, ale cărei camere au fost folosite pentru a filma spectaculoasele secvențe de curse, extrem de imersive și pline de adrenalină, potrivit revistei Variety.
Proiecțiile pe ecrane Imax au generat 11,1 milioane de dolari la nivel internațional și 27,7 milioane la nivel global, reprezentând 19% din totalul veniturilor – al patrulea cel mai mare procent din istoria Imax.
„F1 a inspirat publicul din întreaga lume prin povestea sa despre outsideri și prin combinația perfectă între cursele de mare viteză și o poveste profund umană”, a declarat Zack Van Amburg, directorul diviziei de conținut video global al Apple.
„Debutul excepțional al filmului reflectă atât entuziasmul generat de Formula 1, cât și povestea emoționantă și captivantă creată de întreaga distribuție și echipa artistică. Dăruirea și inovația lor au oferit o experiență cinematografică de neuitat”, promite el.
Nu același lucru poate fi spus pentru continuarea unui film care a impresionat în 2023
În ceea ce privește celelalte premiere din weekendul recent încheiat, thrillerul despre inteligență artificială M3GAN 2.0, produs de studiourile Universal și Blumhouse, a avut un start dezamăgitor, cu doar 7 milioane de dolari din 80 de piețe internaționale. Alături de cele 10,2 milioane încasate pe piața internă (SUA și Canada), M3GAN 2.0 a strâns un total modest de 17 milioane de dolari în primul weekend de la lansare.
Având parte de recenzii slabe și de un interes aparent scăzut al publicului, această continuare horror cu accente autoironice nu a reușit să atingă succesul de box office al filmului original M3GAN din 2023, care a debutat cu 15 milioane de dolari la nivel internațional și 45 de milioane la nivel global.
Primul film a devenit un succes neașteptat, cu încasări totale de 180 de milioane de dolari la nivel mondial, ceea ce a justificat decizia studioului de a realiza o continuare centrată pe păpușa cu statut de „scream queen”, devenită virală pe internet.
Din fericire pentru studiouri, M3GAN 2.0 a avut un buget modest de doar 25 de milioane de dolari, astfel încât eventualele pierderi nu vor fi prea dureroase.