VIDEO Noul film al lui Tom Cruise, unul dintre cele mai scumpe din istorie, nu a reușit să întreacă o nouă producție Disney la box office

Noul film Disney „Lilo & Stitch” şi lungmetrajul lui Tom Cruise „Mission: Impossible – The Final Reckoning” s-au duelat în weekendul de debut la box office, însă pe piața de referință a Hollywood câștigătorul a fost unul surprinzător în condițiile în care familiile au venit în număr mare în sălile de cinema, beneficiind de un weekend prelungit, arată revista Variety, citată de News.ro.
Lilo & Stitch a vândut bilete în valoare de 145,5 milioane de dolari în weekend şi aproximativ 183 de milioane de dolari până luni, când americanii beneficiază de o zi liberă la nivel federal pentru Ziua Memorială, sărbătoarea anuală în timpul căreia SUA comemorează militarii căzuți în război.
Vânzările de bilete pentru filmul Disney au sfidat previziunile şi au stabilit un record de încasări în weekendul Memorial Day, depăşind un alt film al lui Tom Cruise, Top Gun: Maverick, din 2022.
Lilo & Stitch a obţinut, de asemenea, 158,7 milioane de dolari la box office-ul internaţional pentru un start uriaș de 341,7 milioane de dolari la nivel global.
Noul film al Disney e unul de cartea recordurilor
Disney a cheltuit 100 de milioane de dolari pentru a-l produce şi alte 100 de milioane de dolari pentru promovarea filmului de aventură dedicat copiilor, despre un extraterestru haotic care se prăbuşeşte în Hawaii şi este adoptat de o fetiţă şi sora ei mai mare.
Dean Fleischer Camp a regizat filmul apreciat de critici, la două decenii de la filmul original de animaţie din 2002.
Lilo & Stitch marchează unul dintre cele mai bune debuturi pentru „remake”-urile live-action ale Disney, după Regele Leu din 2019 (191 de milioane de dolari în trei zile) şi Frumoasa şi Bestia din 2017 (174 de milioane de dolari în trei zile).
Noul film Lilo & Stitch a obținut în doar 4 zile încasări mai mari decât a reușit noul lungmetraj Albă ca Zăpada în toată perioada cât a rămas în cinematografe după premiera sa din luna martie.
Noul film „Mission Impossible”, nevoit să se resemneze cu poziția a doua la box office
Mission: Impossible – The Final Reckoning a avut în SUA încasări de 63 de milioane de dolari în weekend şi aproximativ 77 de milioane de dolari până luni. Această a opta parte a depăşit la limită Mission: Impossible – Fallout (61 de milioane de dolari) pentru a obţine cel mai bun debut al francizei ce a început cu 29 de ani în urmă.
The Final Reckoning a adăugat încă 127 de milioane de dolari în străinătate pentru un start mondial de 190 de milioane de dolari. Paramount a început să distribuie filmul la nivel internaţional în urmă cu o săptămână şi a inclus aceste încasări în această cifră.
Este un start puternic pentru epopeea de acţiune, care are nevoie de un succes la box office la fel de mare pentru a-şi justifica bugetul impresionant. The Final Reckoning este unul dintre cele mai scumpe filme din toate timpurile.
A costat 400 de milioane de dolari, o cifră care a crescut vertiginos pe măsură ce Cruise şi regizorul Christopher McQuarrie au fost loviți de amânări provocate întâi de pandemia de COVID-19, iar apoi de greva dublă care a paralizat producția cinematografică la Hollywood în 2023.
În acest timp, costurile au fost exacerbate și de inflația galopantă cu care s-au confruntat SUA.
Filmul care a condus weekendul trecut la box office a căzut pe 3
Pe un îndepărtat loc al treilea, Final Destination Bloodlines a încasat 19 milioane de dolari în weekend şi aproximativ 24,5 milioane de dolari până luni, pe piața nord-americană.
Cel de-al șaselea titlu al seriei de filme horror produse de Warner Bros. şi New Line, în care oamenii mor în incidente din ce în ce mai nebuneşti, a generat 94,6 milioane de dolari în America de Nord şi 187 de milioane de dolari în întreaga lume, după doar două weekenduri.
Pe locul patru, filmul cu supereroi Thunderbolts*, o altă producție Disney, a încasat 9,5 milioane de dolari în weekend şi aproximativ 12 milioane de dolari până luni. După patru săptămâni în cinematografe, aventura produsă de studioul Marvel deținut de Disney a generat încasări de 171 de milioane de dolari pe piaţa internă şi 353 de milioane de dolari la nivel global.
Deoarece proprietarii de cinematografe păstrează jumătate din sumele obținute din vânzările de bilete, Thunderbolts* are de remontat un buget de producţie de 180 de milioane de dolari, care nu include costurile de marketing.
Sinners a completat clasamentul top 5, cu 9,1 milioane de dolari în weekend şi 11,2 milioane de dolari până luni.
Filmul despre vampiri al Warner Bros, cu Michael B. Jordan în rolul principal, a obținut 339 de milioane de dolari la nivel global, inclusiv 259 de milioane de dolari pe piaţa internă şi 80 de milioane de dolari la nivel internaţional.