Sari direct la conținut

Premiile Oscar – pronosticuri

HotNews.ro
"The kings speech" sau "The Social Network"?, Foto: Ro Image 2000 / InterComFilm Romania
"The kings speech" sau "The Social Network"?, Foto: Ro Image 2000 / InterComFilm Romania

Premiile Oscar, care se anunta in noaptea 27 spre 28 februarie (HBO le transmite in direct, de la ora 3) vor demonstra, in esenta, cat de tanara e in spirit Academia Americana de Film si Televiziune (AMPAS). Barometrul e unul singur: care va fi desemnat Cel mai bun film – „Reteaua de socializare” sau „Discursul regelui”?

E de asteptat ca vom asista la o editie (a 83-a) cu premii distribuite la un numar mai mare de filme si nu va exista un singur film care sa rada tot. Dar de decizia suprema – Oscarul pentru Cel mai bun film, depinde votul a circa 6000 de membri a caror medie de varsta a scazut, ce-i drept, in ultima vreme, dar al carei verdict e important dincolo de palmares.

Anul trecut, cand Academia a preferat in mod surprinzator filmul independent „The Hurt Locker” pentru Oscarul suprem, ea a dat de fapt un vot de blam superproductiei „Avatar”, sanctionand o premiera tehnica ce ameninta viitorul meseriei de actor si risca sa duca arta filmului in alta directie decat cea imaginata de fratii Lumiere.

Acum, batalia finala se da intre „Discursul regelui”/”The King’s Speech” si „Reteaua de socializare”/”The Social Network”. Primul este un film cuminte ca tratare, care se ocupa de o poveste din trecut si din care, desi e povestea unui rege al Imperiului Britanic, face una universala.

Plecat la drum cu trei producatori care nu stiau cum vor strange banii, filmul a avut sansa de a-l fi intalnit pe Harvey Weinstein, unul dintre cei mai influenti producatori de la Hollywood, care a crezut in el si care, probabil, l-a fasonat si ambalat astfel incat sa fie „un film de Oscar”.

Nici „Reteaua de socializare” n-a plecat de pe un „pole position” mai bun. Si lui a fost greu sa-si gaseasca finantare, mai ales ca cel mai sonor nume de pe generic era cel al cantaretului Justin Timberlake in rol secundar. Spre deosebire de filmul britanicului Tom Hooper (care are si avantajul ca autorul scenariului a parcurs, traind, o poveste pe placul hollywoodului), „Reteaua de socializare” e un film despre abstracta singuratate moderna pe care ne-o aduce tehnica.

Probabil ca Facebook-ul si lumea ca retea nu sunt notiuni cu care membrii mai in varsta ai Academiei sa fie familiarizati sau a caror importanta nu sa o aprecieze cat sa o inteleaga pentru a acorda filmului importanta cuvenita.

In esenta, lupta se da intre trecut si prezent, iar acest lucru nu priveste numai duelul dintre cele doua filme, dar si gala in sine, care in acest an a fost supusa unui proces de lifting, ceea ce va face probabil ca audienta pe micul ecran fie mai mare ca anul trecut.

In fine, totul se innoieste

Presa americana a dat tonul oferind pe puncte toate noutatile editiei, plecand de la faptul ca Anne Hathaway si James Franco sunt printre cele mai tinere gazde din intreaga istorie a evenimentului, trecand prin ideea de a coopta noua mame ale nominalizatilor (plus o bunica, cea a lui James Franco), sa comenteze pe Twitter, si terminand cu elementele de realitate virtuala introduse in spectacol sau cu site-ul Oscar.go.com interesant mai ales pentru live-streaming-uri si incursiuni in culise.

Ca 2011 e un an al innoirii o demonstreaza si presa americana, care s-a „updatat” la un nivel de necrezut acum cativa ani. „The New York Times”, de pilda, nu le va oferi cititorilor numai live-update-uri de pe covorul rosu, dar si comentarii video in direct in momentele publicitare dintre categorii.

Zeita presei moderne, Arianna Huffington, a spus de altfel la o petrecere pe care a dat-o pentru Colin Firth ca, daca regele din filmul lui Tom Hooper ar mai fi trait azi, si-ar fi trimis mesajele prin Twitter si nimeni n-ar fi banuit macar ca e balbait.

Duelul dintre „Discursul regelui” si „Reteaua de socializare” nu tine deci numai de subiect si conceptie, cat mai ales de faptul ca amandoua vorbesc despre felul cum tehnica ne influenteaza viata. Desi amandoua se concentreaza pe doua momente istorice, aparitia Facebook-ului pare sa fie un moment mult mai important decat faptul ca regele George al VI-lea si-a invins balbaiala cand a anuntat oficial ca Anglia declara razboi Germaniei.

Printre atatea caracatite, marmote si manguste…

… care dau in bobi ca sa afle premiantii (desi nu au vazut nici un film!), iata si pronosticurile noastre pentru cele mai importante categorii:​

Cel mai bun film:

– „Lebada neagra”/“Black Swan”

– “The Fighter”

– „Inceputul”/“Inception”

– „Copiii sunt bine-mersi”/“The Kids Are All Right”

– „Discursul regelui”/“The King’s Speech”

– “127 Hours”

– „Reteaua de socializare”/“The Social Network”

– “Toy Story 3”

– „Adevaratul curaj”/“True Grit”

– “Winter’s Bone”

Castigator – „Discursul regelui” (desi ar merita „Reteaua de socializare”)

Cel mai bun regizor:

– Darren Aronofsky, „Lebada neagra”/“Black Swan”

– David Fincher, „Reteaua de socializare”/“The Social Network”

– Tom Hooper, „Discursul regelui/“The King’s Speech”

– David O. Russell, “The Fighter”

– Joel Coen si Ethan Coen, „Adevaratul curaj”/ “True Grit”

Castigator – David Fincher

Cea mai buna actrita:

– Annette Bening in „Copiii sunt bine-mersi”/“The Kids Are All Right”

– Nicole Kidman in “Rabbit Hole”

– Jennifer Lawrence in “Winter’s Bone”

– Natalie Portman in „Lebada neagra”/“Black Swan”

– Michelle Williams in “Blue Valentine”

Castigatoare – Natalie Portman

Cel mai bun actor:

– Javier Bardem in “Biutiful”

– Jeff Bridges in „Adevaratul curaj”/“True Grit”

– Jesse Eisenberg in “The Social Network”

– Colin Firth in „Discursul regelui”/“The King’s Speech”

– James Franco in “127 Hours”

Castigator – Colin Firth

Actrita rol secundar:

– Amy Adams in “The Fighter”

– Helena Bonham Carter in “The King’s Speech”

– Melissa Leo in “The Fighter”

– Hailee Steinfeld in “True Grit”

– Jacki Weaver in “Animal Kingdom”

Castigatoare – Melissa Leo

Actor rol secundar:

– Christian Bale in “The Fighter”

– John Hawkes in “Winter’s Bone”

– Jeremy Renner in “The Town”

– Mark Ruffalo in “The Kids Are All Right”

– Geoffrey Rush in “The King’s Speech”

Castigator – Christian Bale

Scenariu adaptare:

– Michael Arndt, “Toy Story 3”

– Danny Boyle si Simon Beaufoy, “127 Hours”

– Joel Coen si Ethan Coen, “True Grit”

– Debra Granik si Anne Rosellini, “Winter’s Bone”

– Aaron Sorkin, “The Social Network”

Castigator – Aaron Sorkin

Scenariu original:

– Lisa Cholodenko and Stuart Blumberg, “The Kids Are All Right”

– Mike Leigh, “Another Year”

– David Seidler, “The King’s Speech”

– Scott Silver, Paul Tamasy si Eric Johnson, “The Fighter”

– Christopher Nolan, “Inception”

Castigator – David Seidler

Imagine:

– Matthew Libatique, „Black Swan”

– Wally Pfister, „Inception”

– Danny Cohen, „The King’s Speech”

– Jeff Cronenweth, „The Social Network”

– Roger Deakins, „True Grit”

Castigator – Roger Deakins

Montaj:

– Jon Harris, „127 Hours”

– Andrew Weisblum, „Black Swan”

– Pamela Martin, „The Fighter”

– Tariq Anwar, „The King’s Speech”

– Kirk Baxter, Angus Wall, „The Social Network”

Castigator – Kirk Baxter, Angus Wall

Scenografie:

– Robert Stromberg, Karen O’Hara, „Alice in Wonderland”

– Stuart Craig, Stephenie Mc Milan, „Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 1”

– Guy Hendrix Dyas, Larry Dias, Douglas A. Mowat, „Inception”

– Eve Stewart, Judy Farr, „The King’s Speech”

– Jess Gonchor, Nancy Haigh, „True Grit”

Castigator – Guy Hendrix Dyas, Larry Dias, Douglas A. Mowat

Costume:

– Colleen Atwood, „Alice in Wonderland”

– Antonella Cannarozzi, „I Am Love”

– Jenny Beavan, „The King’s Speech”

– Sandy Powell, „The Tempest”

– Mary Zophres, „True Grit”

Castigator – Colleen Atwood

Machiaj:

– Adrien Morot, „Barney’s Version”

– Edouard F. Henriques, Greg Funk, Yolanda Toussieng, „The Way Back”

– Rick Baker, Dave Elsey, „The Wolfman”

Castigator – Adrien Morot

Coloana sonora:

– A.R. Rahman, „127 Hours”

– John Powell, „How To Train Your Dragon”

– Hans Zimmer, „Inception”

– Alexandre Desplat, „The King’s Speech”

– Trent Reznor, Atticus Ross, „The Social Network”

Castigator – Alexandre Desplat

Melodie originala:

– „127 Hours” – A.R. Rahman, , Dido („If I Rise”)

– „Country Strong”, Tom Douglas, Hillary Lindsey, Troy Verges („Coming Home”)

– „Tangled”, Alan Menken, Glenn Slater („I See the Light”)

– „Toy Story 3”, Randy Newman („We Belong Together”)

Castigator – „We Belong Together”

Film de animatie:

– “How To Train Your Dragon,” Dean Deblois, Chris Sanders

– „Iluzionistul”/“The Illusionist,” Sylvain Chomet

– “Toy Story 3,” Lee Unkrich

Castigator – „Toy Story 3”

Film vorbit in alta limba decat engleza:

– “Biutiful,” Mexico

– “Dogtooth,” Greece

– “In A Better World,” Denmark

– “Incendies,” Canada

– “Outside The Law,” Algeria

Castigator – „In A Better World”

Documentar lungmetraj:

– “Inside Job,” Charles Ferguson

– “Restrepo,” Tim Hetherington, Sebastian Junger

– “Exit Through The Gift Shop,” Banksy

– “Gasland,” Josh Fox

– “Waste Land,” Lucy Walker, Karen Harley si João Jardim

Castigator – „Inside Job”

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro