Sari direct la conținut

VIDEO Pistele de biciclete trasate pe Splaiul Independenței sunt folosite ca bandă de circulație sau ca parcare pentru mașinile oprite neregulamentar

Pista de biciclete de pe Splaiul Independentei, Foto: Hotnews
Pista de biciclete de pe Splaiul Independentei, Foto: Hotnews

Noile piste de biciclete vopsite de Primăria Capitalei pe prima bandă de pe fiecare sens al Splaiului Independenței între Națiunile Unite și Pod Grozăvești nu prea pot fi folosite de către bicicliști pe mare parte din lungimea lor. În multe locuri pista e ocupată de mașini parcate neregulamentar, iar în alte zone mașinile și chiar autobuzele și troleibuzele STB le folosesc pe post de bandă de circulație.

Primăria Capitalei amenajează piste de biciclete pe prima bandă de circulație de pe ambele sensuri ale Splaiului Independenței, între Piața Națiunile Unite și Podul Grozăvești, un proiect care ar trebui să se finalizeze în aceste zile. Deja pe mare parte din lungimea pistelor au fost trasate marcajele necesare și s-au montat semnele de circulație care avertizează șoferii că prima bandă este rezervată doar bicicletelor.

Reprezentanții PMB informau pentru HotNews.ro că pistele vor fi delimitate de restul carosabilului prin marcaje pe asfalt și cu stâlpișori direcționali în intersecții.

În prezent, după cum au putut observa reporterii HotNews.ro în teren, pistele de biciclete sunt în mare parte nefuncționale și nu pot fi folosite de către cicliști. Asta pentru că în multe locuri pe noile piste sunt parcate mașini (fie în zone care în trecut erau folosite regulamentar ca parcare la trotuar, fie în zone unde și dinaintea noilor marcaje oprirea era interzisă).

În plus, în zonele unde pista e liberă, de cele mai multe ori în trafic intră mașini pe ea și e folosită ca bandă de circulație. La fel fac și mulți șoferi ai STB care circulă cu autobuzele sau troleibuzele pe noile piste, deși nici un marcaj nu arată că acestea ar putea fi folosite în comun.

Un alt aspect remarcat în teren: marcajele proaspăt trase (de o săptămână sau două) deja au început să se murdărească și să nu se mai vadă practic în mai multe locuri. Arată ca și cum ar fi niște marcaje cu o vechime de cel puțin câțiva ani.

Lucrările sunt executate de Compania Municipală Străzi, Drumuri și Pasaje București.

Primăria Capitalei a obținut încă din 2014 o finanțare de 10 milioane de euro de la Ministerul Mediului pentru a amenaja 100 de km de piste pentru biciclete. Instituția a reușit însă să facă proiectul tehnic ca să acceseze banii abia în 2018, atunci când au și început lucrările la primul tronson, Piaţa Victoriei – Bdul. Aviatorilor – bdul. Beijing – str. Nicolae Caranfil – Șos. Pipera, finalizat în prezent.

Patru trasee de piste pentru biciclete care totalizează circa 48 de km

Traseul 1 are două ramificații:

  • Ramura 1: Piaţa Victoriei – Bdul. Aviatorilor – bdul. Beijing – str. Nicolae Caranfil – Șos. Pipera;
  • Ramura 2: Bdul. Constantin Prezan – Șos. Kiseleff – Piața Presei Libere

Lungimea arterelor de-a lungul cărora se desfășoară acest traseu este de cca. 7,70 km, iar lungimea totală a pistelor de bicicliști proiectate este de cca. 9,30 km.

Traseul 2

  • P-ța Victoriei – Bd. Iancu de Hunedoara – Șos. Ștefan cel Mare – Șos. Mihai Bravu.

Lungimea arterelor de-a lungul cărora se desfășoară acest traseu este de cca. 8,60 km, iar lungimea totală a pistelor de bicicliști proiectate este de cca. 17,20 km. Suprafața totală de teren ocupată de realizarea pistelor destinate circulației bicicliștilor este de cca. 56.930mp.

Traseul 3

  • Calea Victoriei – Bd. Regina Elisabeta – Splaiul Independenței – Bd. Națiunile Unite (Pod Grozăvești)

Lungimea arterelor de-a lungul cărora se desfășoară acest traseu este de cca. 5,50km, iar lungimea totală a pistelor de bicicliști proiectate este de cca. 10,15km. Suprafața totală de teren ocupată de realizarea pistelor destinate circulației bicicliștilor este de cca. 37.850mp.

Traseul 4

  • Bd. Libertății – Piața Constituției – Bd. Unirii – Bd. Decebal – Bd. Basarabia – Stadionul Național.

Lungimea arterelor de-a lungul cărora se desfășoară acest traseu este de cca. 6,19 km, iar lungimea totală a pistelor de bicicliști proiectate este de cca. 11,60km.

Suprafață totală de teren ocupată de realizarea pistelor destinate circulației bicicliștilor este de cca. 44.250mp. Suprafața totală ocupată de lucrările de realizare ale acestei piste este de 166.530mp.

Alegeri 2024: Vezi aici prezența și rezultatele LIVE pe hartă și grafice interactive.
Sondaje, Comparații, Informații de la celelalte alegeri. Toate datele esențiale pe alegeri.hotnews.ro.
ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro