Sari direct la conținut

Primăria Capitalei vrea să modernizeze o parte din cele mai avariate linii de tramvai din oraș, o investițe de peste 860 milioane lei

HotNews.ro
Tramvaiul 5, Foto: Facebook/ Primaria Municipiului Bucuresti
Tramvaiul 5, Foto: Facebook/ Primaria Municipiului Bucuresti

Primăria Capitalei vrea să modernizeze cele mai avariate linii de tramvai din oraș, potrivit unor proiecte de hotărâre adoptate miercuri. Este vorba despre bucăți din liniile tramvaielor 3, 14, 16, 36, 44, 45, 46, iar investiția se ridică la peste 860 milioane lei.

„Proiectele vizează aprobarea indicatorilor tehnico-economici, faza DALI, pentru mai multe linii de tramvai pe care le dorim modernizate. Aşteptăm deschiderea apelului de proiecte în cadrul Programului Operaţional Regional”, a declarat primarul general al Capitalei, Nicuşor Dan, la începutul ședinței de Consiliu General.

Ce tronsoane vor fi modernizate

– bucata de pe Str. Paleologu, Str. Armand Călinescu, Str. Vasile Lascăr, Str. Lizeanu și Intrarea Vagonului. Valoarea investiției este de 102. 595. 762, 35 lei cu TVA. Durata de realizare a investiției este de 18 luni (din care 12 luni durata de executie). Pe strazile Armand Calinescu, Vasile Lascar si Lizeanu circula linia de tramvai 16.

– bucata de pe B-dul. Gheorghe Duca, Str. Alexandru Ioan Cuza, Calea Griviței și B-dul. Dinicu Golescu. valoarea investiției este de 134. 892. 604, 68 lei cu TVA. Durata de realizare a investiției este de 18 luni (din care 12 luni durata de executie). Pe arterele B-dul loan Cuza, de la intersecția cu str. Buzesti până la intersecția cu B-dul. Gheorghe Duca, B-dul. Gheorghe Duca si Calea Grivitei pana la intersectia cu str. Buzesti circula liniile de tramvai 45 si 46.

– bucata de pe Bulevardul Ferdinand I, între Șoseaua Mihai Bravu și Strada Traian. Valoarea investiției este de 39. 816. 741 lei cu TVA. Durata de realizare a investiției este de 18 luni (din care 12 luni durata de executie). Bulevardul Ferdinand I este deservit de linia de tramvai 14, care face legatura între Soseaua Mihai Bravu si Strada Traian.

– bucata de pe Bulevardul Dimitrie Pompeiu, Șoseaua Petricani, Bulevardul Lacul Tei, Strada Maica Domnului, Strada Reînvierii și Strada Turmelor. Valoarea investiției este de 317. 047. 633 lei cu TVA. Durata de realizare a investiției este de 18 luni (din care 12 luni durata de executie). Pe arterele Strada Maica Domnului de la intersectia cu Strada Reînvierii, pe Bulevardul Lacul Tei, pe Soseaua Petricani si pe Bulevardul Dimitrie Pompeiu până la bucla de întoarcere Platforma Industrială Pipera, circulă liniile de tramvai 16 si 36.

– bucata de pe Bulevardul Expoziției, Strada Aviator Popișteanu, Strada Puțul lui Crăciun, Strada Dornei și Strada Clăbucet. Valoarea investiției se ridică la 118. 729. 357 lei cuTVA. Durata de realizare a investiției este de 18 luni (din care 12 luni durata de execuție). Bulevardul Expozitiei este deservit de linia de tramvai 3 care face legătura între Piața Montreal și Str. Aviator Popișteanu.

– bucla Gara de Est pe arterele B-dul. Gării Obor, B-dul. Ferdinand (între Gara Obor și Șos. Pantelimon), Șos. Pantelimon, Str. Baicului. Valoarea investiției este de 152. 109. 748 lei cu TVA. Durata de realizare a investiției este de 18 luni (din care 12 luni durata de executie). Șoseaua Pantelimon între B-dul. Ferdinand I și Sos. lancului este deservită de liniile de tramvai 14 si 36.

”Necesitatea si oportunitatea lucrarii este impusa de starea tehnica precara a liniei de tramvai pe tronsoanele propuse pentru modernizare are o influenta negativa asupra materialului rulant existent, nu mai permite functionarea în condiții de siguranță pentru calători, iar în viitor nu va permite introducerea tramvaielor moderne, ceea ce ar împiedica dezvoltarea unui sistem de transport public de calători atractiv si eficient”, se arată in anexa proiectului de hotărâre aprobat.

Alegeri 2024: Vezi aici prezența și rezultatele LIVE pe hartă și grafice interactive.
Sondaje, Comparații, Informații de la celelalte alegeri. Toate datele esențiale pe alegeri.hotnews.ro.
ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro