Sari direct la conținut

A început demolarea fostei fabrici Aversa de la Obor / Proprietarii doresc să construiască în loc un cartier de turnuri

HotNews.ro
Demolare Aversa 6 (2), Foto: Hotnews
Demolare Aversa 6 (2), Foto: Hotnews

Fosta fabrică Aversa, aflată vizavi de Piața Obor din Capitală, este demolată în aceste zile. Primarul Sectorului 2, Radu Mihaiu, a dat autorizație de demolare la finalul lunii mai. Pe terenul rămas liber, circa 10 hectare, proprietarii doresc să construiască blocuri de locuințe, birouri și un complex comercial, cu înălțimea maximă de 25 etaje. Autorizația de construire nu a fost emisă.

Pe 31 mai 2022, investitorul a obținut autorizație de demolare de la Primăria Sectorului 2 pentru clădirile de pe terenul fabricii. În plus, Primăria a băgat în legalitate și lucrările de desființare făcute fără autorizație, potrivit datelor de pe site-ul Primăriei, autorizația de desființare cuprinzând ”desfiinţare construcţii existente pe teren şi autorizarea lucrărilor de desfiinţare executate în mod neautorizat, în baza Ordonanţei de clasare din data 10.02.2020”.

Pe terenul fostei fabrici Aversa, proprietarul terenului dorește să construiască un ansamblu rezidențial, complex comercial și clădiri de birouri. În 2018-2019, proprietarii au cerut aprobarea proiectului printr-un Plan Urbanistic Zonal la Primăria Capitalei. Potrivit proiectului prezentat la vremea respectivă, proprietarii doreau să construiască 7 clădiri de 20 etaje, 6 clădiri de 15 etaje, o clădire de 11 etaje, o clădire de 8 etaje, 6 clădiri de 18 etaje, două de 22 etaje și 4 turnuri de 27 de etaje.

În august 2020 a fost aprobat PUZ-ul Coordonator al Sectorului 2, s-a modificat regulamentul de urbanism în zonă, astfel că investitorii au venit să ceară autorizare directă.

În acest sens, investitorul S.C. SKYLIGHT RESIDENCE S.R.L. a cerut și a obținut de la Primăria Sectorului 2, pe 30 septembrie 2020, un certificat de urbanism pentru ”construire complex comercial-parter înalt, ansamblu rezidențial cu regim de înălțime maxim 2S+P+9E, 2S+P+11E, 2S+P+17E, 2S+P+18E, 2S+P+20E, 2S+P+22E, 2S+P+25E (5 etape), clădiri pt. birouri 2S+P+10E și funcțiuni conexe, realizare amenajări exterioare (circulații carosabile și pietonale, amenajări peisagistice și spații verzi, platforme exterioare, împrejmuiri.

Rămâne de văzut dacă Primăria Sectorului 2 va da și autorizația de construire în contextul suspendării PUZ Sector 2, care reglementează zona.

Cine vrea să construiască turnurile

S.C. SKYLIGHT RESIDENCE S.R.L. are doi acționari, două offshore-uri din Cipru, potrivit datelor din platforma de verificare a firmelor confidas.ro:

  • BENEVO HOLDINGS LIMITED 99.5 %
  • DROUF HOLDINGS LIMITED 0.5 %

Presa a scris că cele două offshore-uri ar fi controlate de omul de afaceri Michael Topolinski.

Trebuia păstrată hala de la Aversa?

Depinde pe cine întrebi. Hala nu este monument istoric, dar nicio instituție a statului nu făcut un studiu care să stabilească dacă aceasta era sau nu valoroasă.

Raluca Munteanu, arhitect și coordonator de proiecte al fundatiei Pro Patrimonio, este de părere că demolarea halei este o greșeală.

  • ”Faptul că primăria a eliberat autorizație de demolare pentru fabrica Aversa ilustrează doar impotența unei administrații care își înțelege misiunea în mod primitiv: de a accepta orice cerere, speriată că „beneficiarii” o vor acționa în instanță dacă nu le face pe plac.
  • Primarul sectorului 2 a afirmat că nu poate refuza cererea pentru că nu are nici o bază legală care să-i permită un refuz și deci îl sperie acționarea în justiție. Argumentele pentru demolare, pe care chiar primăria și le-a însușit au fost „facem curat”, „salubrizăm”.
  • Exact argumentele de la Hala Matache, „facem curat cu buldozerul”. Totuși nu am auzit pe nimeni să întrebe de ce e „mizerie”.
  • Un proprietar care neglijează în mod voit proprietatea ca să obțină mai ușor demolarea clădirilor este deja o realitate pe care primăria se face că n-o vede, orbită de mari promisiuni de „dezvoltare” (unde dezvoltare înseamnă mulți metri pătrați, mai multe mașini și cu siguranță un profit exagerat pentru proprietar și disconfort pentru vecini).
  • Garantul echilibrului între interesul public și cel privat (primăria) a abdicat de mult de la acest rol”, este de părere Raluca Munteanu.

Aceasta este de părere că aici se putea face un proiect de reconversie urbană.

  • ”În contextul dramatic al schimbărilor climatice, crizei de resurse, crizei economice, nevoii imperative de schimbare către o societate cât mai sustenabilă, prin toate convențiile, politicile și directivele europene din care România face parte, demolarea este ultima soluție, reconversia și refolosirea spațiilor este prioritară.
  • Primăria putea avea în vedere o astfel de politică publică, care să justifice refuzul de a accepta demolarea.
  • E prea mult însă pentru nivelul actualilor primari. Nu a existat nicio analiză sau minimă intenție de a valorifica spațiile fostei fabrici Aversa, pentru simplu fapt că tehnica de abandon și vandalizare a funcționat și funcționează, iar primăriile sunt instituții lipsite de orice inteligență și înțelegere a prezentului și a nevoilor societății.
  • Cu primari de Facebook, care pun poze sclipitoare pe post de proiecte de regerenare, dar semnează demolări pentru că le e frică să apere interesul public, nu avem vreo speranță să dezvoltăm un oraș sustenabil.
  • Fiecare clădire demolată erodează și mai mult memoria și identitatea orașului, în numele unei pseudo-dezvoltări”, a declarat Raluca Munteanu pentru HotNews.ro.

Primăria Sectorului 2 are un proiect de regenerare urbană în zonă, însă acesta vizează domeniul public și infrastructura suport pentru dezvoltarea imobiliară a zonei, fostele fabrici fiind acum proprietate privată. Proiectul, prezentat recent, propune amenajarea unui parc de circa 3 ha între șinele de cale ferată dintre gară și piață, trei pasaje rutiere și construirea unei noi gări. Citește aici mai mult.

În rândul cetățenilor din zonă părerile sunt împărțite, dar cea mai mare temere este legată de ce se va construi pe acest teren, zona fiind deja sufocată de trafic.

”Este o mizerie și o șerpărie acolo, nu poate să rămână așa. Mai bine blocuri decât ce este acum. Vă place ce vedeți?”, ne-a spus un tânăr care trecea prin zonă.

”Dacă e ceva de cercetat este cum a ajuns fabrica asta la un șmecher, cum au luat toate brevetele și utilajele pe nimic. Aia trebuie să vedeți. În clădirea înaltă se făcea armament, iar alături, în hală, pompe care se vindeau peste tot în lume. Au furat tot, asta au făcut”, ne-a spus un pensionar care aștepta autobuzul în fața pieței Obor.

”Mai bine făceau un parc acolo, nu vedeți ce aglomerată este zona. Unde să mai construiască turnuri, și așa e blocată strada asta în fiecare zi”, este de părere alt cetățean.

Istoria fabricii Aversa

Povestea platformei industriale Aversa începe în 1882 când un cetățean german deschide acolo o turnătorie. Apoi, este înființată întreprinderea metalurgică „Dumitru Voina”. În al doilea război modial aici se fabricau țevi de tun și piese pentru mitraliere.

După naţionalizarea întregii industrii, în anul 1948, acest stabiliment a fost redenumit Uzinele Metalurgice ,,Vasile Roaită” şi un an mai târziu a fuzionat cu „Iremar”, o societate de dată mai recentă, care funcţiona din anul 1945 cu scopul de a produce şi comercializa material rulant, și care producea între altele utilaje agricole.

După 1963, fabrica se profilează doar pe producerea de pompe, devenind Uzina de Pompe Bucureşti şi mai târziu S.C. Aversa S.A. Bucureşti. Aici s-au făcut pompele care aduceau apa din Dunăre în sistemele de irigaţii și pompe pentru Centrala Nucleară de la Cernavodă.

La revoluție fabrica avea circa 4. 000 de angajați, apoi a început declinul.

În 1993, statul îşi împarte pachetul de acţiuni între FPS, care ia 70% din fabrică, şi nou-înfiinţatul FPP IV Muntenia, care primeşte 30%, potrivit digi24.ro.

Sub Guvernul Adrian Năstase, succesoarea FPS, AVAS, începe discuţiile pentru privatizare.

Un contract de privatizare se semnează abia în noiembrie 2004. Pentru preluarea afacerii cu pompe se înscriu două consorţii. Primul, IMSAT SA – ANTICOROSIV SA, se retrage înainte de deschiderea ofertei. Al doilea, format în jurul companiei italiene TERMOMECCANICA, devine automat câştigător. Statul îşi negociază vânzarea pachetului de 66% din acţiuni cu 500.000 de euro, sumă la care compania italiană urma să adauge investiţii de 3,2 milioane de euro în trei ani. Dar licitația s-a anulat.

Fabrica a intrat în insolvență, decizia fiind una controversată, iar falimentul este declarat în ianuarie 2012.

În 2013 este vândută la licitație. Inițial, Ministerul Economiei, care avea în subordine Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului (AVAS), actuala Autoritate pentru Administrarea Activelor Statului (AAAS), a stabilit prețul de vânzare al fabricii Aversa la 35 milioane de euro. Dar, pentru că nu s-a prezentat nimeni prețul a fost redus la jumătate, 17,3 milioane euro. Acesta a fost prețul pentru care s-a vândut fabrica Aversa către asocierea BLUE DIAMOND ESTATE SRL și AUTOPLAST ENGINEERING, ambele controlate prin intermediul unui offshore cipriot de afaceristul canadian Michael Topolinski.

Citește aici toată istoria.

ARHIVĂ COMENTARII
nick24 • 2022-07-16 15:20:08
Niște idioti! Bucureștiul are nevoie de spații verzi, parcuri! Zona e superaglomerată deci devine imposibilă cu blocuri turn.
6 51
Vali_B • 2022-07-16 15:59:15
Nu ai vrea sa iti vinzi tu cea ce detii (daca detii ceva), sa cumperi un teren, si sa faci un parc? Cum ai stat tu si te-ai gandit ca un proprietar privat ar putea sa se gandeasca sa faca un parc pe terenul lui, ca sa vina nick24 cu prietenii sa bea bere PET si sa manance seminte. Asa din negura mintii te-ai gandit ca pe ruinele alea comuniste mai bine proprietarul ala isi baga banii pt un parc pt tine...sau poate iti place cum arata acum locul. O atractie care dispare. Era chiar pe obiectivele turistice ale bucurestiului si te-ai gadit ca e mai util un parc?
35 31
FreemanuAteu • 2022-07-16 18:23:17
Daca ar fi o administratie responsabila ar cerceta cum a ajuns Aversa in maini private? ar recupera prejudiciul si ar tansforma zona si multe altele ca Aversa in parcuri. cum sa faci turnuri cand orasul se sufoca, nu are spatii verzi, paduri urbane. Ne place cand vizitam Viena, Copenhaga, Stockholm, Zurich, orase verzi, cu aer si ape curate, in care locuitorii traiesc bine, fara stres si mai ales sunt longevivi datorita mediului in care traiesc . Construind aglomerat si haotic dezvoltatorii si autoritatile care dau autorizatii nu afecteaza doar traiul de zi cu zi al cetatenilor, se saboteaza pe ei. Bucurestabad se transforma incet in Micul Damasc sau Micul Cairo ...
8 28
AliKimiku • 2022-07-16 19:18:25
Freemanule, Bucurestiul e un oras mutilat ireversibil de catre comunisti! Pe care nu i-a deranjat deloc sa aiba fabrici ca Aversa aproape in mijlocul orasului, ba inca s-au grabit sa umple tot spatiul din jur cu cartiere dormitor! Deci lasa comparatiile cu Viena sau Copenhaga! PS. Budapesta are cam de doua ori suprafata Bucurestiului la aproximativ aceeasi populatie!
16 14
VictorS • 2022-07-16 20:27:26
Exact. Vrem bucurestiul cocina. Si avem si argumente caci suntem tare destepti.
3 10
Ritzi Pitzi • 2022-07-17 06:49:10
Demolarea fabricii este un plus pentru oraș pentru că nu este normal ca niște mari spații industriale să coexiste cu spațiile de locuit. Inițial, fabrica era la periferie, dar a fost „înghițită” de extinderea orașului. Același lucru s-a întâmplat și cu cimitirele, care erau la margine, dar au ajuns, dupa zeci/sute de ani în centru. Singura condiție pe care ar trebui să o pună Primăria la acordarea autorizației de construire, ar trebui să fie obligativitatea locurilor de parcare, cel puțin câte unul pentru fiecare locuință din complex+10% pentru vizitatori, curieri, autorități etc. Așa, nu ar mai parca nimeni „pe lângă gard”...
2 12
pehash • 2022-07-17 09:40:36
Nu. E o tâmpenie condiționarea asta cu locuri de parcare. Se construiește în buricul târgului, la 2 pași de Obor. Cumpărătorul decide câte locuri de parcare vrea. Primăria trebuie doar să se asigure că nu parchează nimeni ilegal, pe spațiul public. Oricum, dacă fac nspe mii de locuri de parcare, nu se apucă nimeni să demoleze orașul în jurul lor și să lărgească străzile. Se vor bloca toți la ieșirea din parcare. Deci este contraproductiv.
4 0
Arting • 2022-07-17 14:13:03
Fabricile in mijlocul orasului nu mai aveau ce cauta,era si un cosmar cu accesul numai din Ziduri Mosi la 3 fabrici mari!Smecheria a fost cu productia ,utilajele si licentele de productie,unele s/au mentinut ca Prodplasi si Romtatay caci au avut proprietari mai destepti care le-au mutat pe spatii periferice si au vandut terenul central,altii ca Pompe si MF s-au bucurat doar de teren,caci Statul a vandut la Imobiliari nu la producatori!Si asa am ajuns sa depindem de produsele din Ucraina caci la noi nici tevi nici ulei de floare nu se mai produce!Si asa a ajuns Kaufland cel mai mare angajator din Romania!
0 2
TICALOSU • 2022-07-16 20:43:43
Corect! Toți ‘telighenții fac comparații între București și alte orașe, comparații fără nici o logică! Ăsta e Bucureștiul! Ca și cum bine spune Vali_B, nici un investitor nu va cumpăra teren să facă parc! E bine că se reușește sanitizarea zonei, dezvoltarea ei!
7 11
FreemanuAteu • 2022-07-17 05:28:18
Esti mai Ticalos decat spune numele, probabil nu locuiesti in Bukurestabad, asa cum nici investitorul "canadian" Micha Topolinski nu locuieste. Scoate banii, vinde apartamentele si muta cash in offshoreul din Cipru. Asa s-a distrus o urbe. Nu e de mirare ca Bukurestabad nu e un oras care ofera confort, nivel de trai ridicat si pana la urma, nu e un oras scump. Pentru ca un oras dezvoltat, cu nivel de trai ridicat, cu norme de urbanism, este scump, in beneficiul comunitatii. In Zurich sau Geneva mp construibil ajunge si la 30 mii Euro. Asa investitori dau tunul si ii doare in cot ca mutileaza cu voia autoritatii orasul transformat in cloaca imposibil de locuit. Daca nu sunt reguli de urbanism
6 4
TICALOSU • 2022-07-17 18:25:33
Pe cuvântul tău? Pt liniștea ta stau in bucuresti de foarte mult timp și am observat cum zone de genul acesta au fost sanitizate! Dar e greu pt un ‘telighent ca tine să înțeleagă atâta timp cât pt tine Bucureștiul este ,,Bukuredtabad”! Probabil ai trăit prin zone de acest tip și îți este greu…
2 0
bogdan1477 • 2022-07-17 07:55:27
E bine probabil ca se demoleaza. Dar nu prea găsesc motive de optimism in legstura cu cartierul de blocuri. Doar asha ca se dezvolta... e cam putin
0 4
Andrei966 • 2022-07-16 21:55:46
@Alikimiku - doar fiintele si vietatile pot fi mutilate ireversebil; un oras, regiune, zona etc, nu; ele se pot repara in timp cu ajutorul oamenilor; da, fabrici in mijlocul orasului nu ar trebui sa existe in sec. 21; urbanizarea s-a invatat pe parcurs; comunistii nu au vrut sa investeasca in afara orasului daca tot era fabrica acolo; s-a mers pe cheltuiala minima. Dar noi, daca suntem destepti, putem repara, rand pe rand, aceste anomalii. Dar nu suntem, pt. ca suntem ori hoti ori prosti ca mine, ca imi pierd timpul cu unu`ca tine. :)
2 7
pehash • 2022-07-16 23:58:11
Cum a ajuns? A ajuns legal. Poporul a votat. In mandatul lui Ponta, a dat Aversa pe degeaba. Degeaba pentru statul roman, ca altii sigur si-au umflat buzunarele. Oricum, munceau sa o falimenteze deja de 20 de ani... Ce prejudiciu sa mai recuperezi? Bucurestiul trebuie abandonat in mainile electoratului psdnl. Lasati-i sa culeaga ce au semanat.
2 11
atc • 2022-07-17 08:24:12
Pana una- alta , iam "cules" - de ex.- pe Dan N. si Armand C. O fi bine, o fi rau?
5 1
zot • 2022-07-16 19:47:55
domnule B, Vali, nu stiu ce varsta ai si cat de bine cunosti aceste "ruine comuniste". cam multe "ruine comuniste" cum ar fi rafinariile, comb. siderurgice, uz. 1 mai ploiesti, uz. autocamioane si tractoare brasov, ca sa zic cateva obiective economice importante, au devenit istorie si asta ptca unii smecheri (eu ii consider HOTI) sprijiniti de politicieni corupti si incapabili-(prim)ministri, primari, consilieri au condus la acest dezastru; acestia(coruptii) ar trebui sa fie judecati oricand fara a beneficia de termene de prescriere; deasemenea vezi cum procedeaza oprescu, udrea, si multi altii, responsabili merituosi ai curateniei "ruinelor comuniste".
5 17
FreemanuAteu • 2022-07-17 05:35:18
atentie, primarul e seful organizatiei usr minus nu e de la PNL sau PSD, e omul intereselor straine si corporatiilor ghidati spre profit cu orice pret, chiar al distrugerii vietii a 2 milioane de locuitori... partidul celor contaminati cu imunitate in fata legii ...
9 3
Ritzi Pitzi • 2022-07-17 09:49:11
Oare cine era primar în 2013, cand s-a vândut Aversa?
0 5
bogdan1477 • 2022-07-17 08:00:03
Asha e. Dar pentru asta ar trebui sa ajungă la putere alții. Tot votand PSDNL încă 30 de ani de-acu incolo, hotii, proveniti tot din PSDNL, vor fi in continuare protejati.
0 4
VictorS • 2022-07-16 20:31:23
O gandire extrem de simplista. Banuiesc ca si pamantul e plat si nu exista nici o criza de mediu, e doar o pacaleala chinezeasca
5 1
un domn • 2022-07-17 07:04:35
Impotenta USR la Sector 2 Da Roade. Altfel, restul cuvintelor tale sunt pop corn.
4 5
sdan • 2022-07-16 16:02:59
De acord cu dumneata. Necazul e ca terenul ala e proprietate privata. Pe bune. Aaa, sigur, se poate discuta despre felul in care terenul ala a fost "privatizat". Dar asta ar fi o discutie al naibii de ... sa zicem "neplacuta" pentru multi, inclusiv indivizi care se prezentau in campania electorala ca fiind mari patrioti. In povestea asta insa primaria e departe de a fi cel mai mare vinovat. Si nu, nu tin cu aia de la primarie. Le au ei pe-ale lor. Daca insa s-ar fi ajuns la un proces e evident ca primaria pierdea. Alea nu-s cladiri de patrimoniu. Si nu-s pe domeniu public. Ce naiba castiga cetateanul daca platea si pentru procesul ala ? Tot acolo se ajungea in final.
8 13
Un uom din popor • 2022-07-16 16:09:28
Cui nu ii place, nu are decat sa se mute in alt oras!
23 7
Cetateanu • 2022-07-16 17:52:56
Multi dobitoci aroganti de genul tau pe aici. Neuronu vostru de slugi nu pricepe ca orasul o sa moara din cauza unor nemernici "dezvoltatori" care in concubinaj cu jegurile USListe spagare si profitoare au distrus si distrug in continuare orasul! Mihaiu , marele USRist putea sa blocheze totul pana la aparitia PUZului. Darami fara sa stii ca poti construi?
7 19
JustinCase • 2022-07-16 18:50:35
Ăsta e votantu lu Duamna Fifi.
2 6
FreemanuAteu • 2022-07-17 05:40:46
cum sa blocheze primarul Mihaiu actiunea de distrugere a orasului prin proiectul respectiv cand usr minus reprezinta interesele economice straine si corporatiile ??? nu trebuie sa fim impotriva acestora, ca AURolacii care reprezinta interesele rusesti, dar corporatiile trebuie sa respecte regulile jocului... investitorul kanadski Topolinski da tunul , vinde apartamente, spatii etc si cara malaiul in Cipru, il doare in spitz ca mutileaza un oras prin supraglomerare...
6 1
bogdan1477 • 2022-07-17 08:07:50
Blochezi cum? Facand abuz de putere?!? Cand legea nu îți ofera nici o varianta de a bloca demolarea, refuzi s-o emiti ca să fii dat in judecata și sa mai plătești și niște daune? Dacă e ceva de blocat, ala e cartierul de turnuri care se preconizeaza. Acolo da, ai tona de argumente, de la aspecte urbanistice la caile de acces in zona deja sugrumate de trafic.
0 2
VictorS • 2022-07-16 20:33:21
Multi au facut asta deja. Orasul meltenilor
3 1
nahir • 2022-07-17 12:22:39
Păi da, în orașul Voluntari, să-i facem punga mare lui Pandelică, că așa zicea și Fifi când era primăreasă și era cât pe ce s-o amendeze ăia de la UE pe motiv de poluarea Bucureștiului.
0 2
Radoh • 2022-07-16 21:38:03
e PROPRIETATE PRIVATA statul roman prin GUVERn a vandut terenul in 2013...adica PSD, guv PONTA
1 13
bogdan1477 • 2022-07-17 07:49:41
Nick, e adevărat ce spui, dar ce proprietar privat a 10 hectare in Bucuresti ar construi parc?
1 5
taro • 2022-07-16 15:34:54
Si locuri de parcare zero...
4 23
danduta • 2022-07-16 17:24:02
Astia parca rasadesc ceapa!... "proprietarii doreau să construiască 7 clădiri de 20 etaje, 6 clădiri de 15 etaje, o clădire de 11 etaje, o clădire de 8 etaje, 6 clădiri de 18 etaje, două de 22 etaje și 4 turnuri de 27 de etaje." 27 cladiri pe un patrat cu latura de 320 metri?!
3 14
atc • 2022-07-17 08:43:45
Nu vrei sa ne spui tu cum ai socotit "rasaditu' cepei" de ti-a dat "27 cladiri pe un patrat cu latura de 320 metri?!". Sa te-ajut: cauta cati m.p. are un ha., apoi inmulteste - ce-ti da- cu 10 si-mparte la 27. Mai ai si alte nedumeriri?
1 1
Crop • 2022-07-16 15:42:48
Stati calmi ca nu de instante le e frica astora din primarie cat de pierderea spagii.e suficient sa va uitati la 'aparatul bugetar' care e intesat de combinatozauri si baga mare la orice constructie. Are dreptate Raluca Muntean in ceea ce priveste primarul de facebook si tipul nu e singurul caz.
6 22
bogdan1477 • 2022-07-17 08:12:40
Exista vreun argument legal pentru a bloca denolarea unei cladiri care nu e de patrimoniu? Dacă nu, blocaeea demolarii se incadreaza la abuzz de putere.
2 2
sdan • 2022-07-16 15:49:48
Eh, un proces ar fi fost rentabil pentru unii mai experti de felul lor. Castigau si ei o paine cu ocazia asta. Oricum nu era nimic grav, platea fraierul ... pardon, contribuabilul.
4 12
Marinake • 2022-07-16 16:02:19
Aversa cu vedere către Obor, tarabele ce vând pepeni de Dăbuleni și articole de pescuit. Ori Heliade intre Vii și Gara de Est. Și competiția alaturi. Mecanica fina , fabrica de langa Aversa deja s-a convertit deja in spațiu de dezvoltare imobiliară. Interesant sa citești istoria fabricii Mecanica Fina, dezvoltata in perioada interbelica, producție umflata in anii comunismului, devine privată și, tineti-va bine, intra in agricultura. Apoi se închide fabrica. Acum sunt blocuri și birouri de închiriat. Cât de inutil efortul comuniștilor de a crea forțat clasa muncitoare în Romania rurala. Ce pierderi sociale și de generații ca sa ne reîntoarcem la veșnicia de la sat în megamahalaua Bucuresti
6 13
elysyum • 2022-07-16 16:05:55
Dezvoltatorii nu ar exista daca nu ar exista cumparatori inghitotori de noxe si maneleala de hobor..si multumiti de mizeria si poluarea balcanica... Sa va aduc aminte cum dadeau 70000 eur acum 14 ani pe un apartament cu 2 camere vechi mizer in Dr Taberei..Deci...sunt ...musterii la cocleala .
6 20
D-or • 2022-07-16 16:10:36
Turnuri? Ce vor respira locatarii acelor turnuri? In Bucuresti, fiecare metru pe inaltime conteaza enorm pentru calitatea aerului. Fiecare etaj mai sus inseamna minim 5 ani speranta de viata mai putin.
13 19
AliKimiku • 2022-07-16 19:25:01
Asta e din putul adanc al gandirii! Poti sa ne spui de la ce nivel incepe calculul? Si cati ani trebuie sa traiesti al un anumit etaj ca sa ti se scada 5 ani din viata? Si care sunt noxele sau factorii nocivii care se concentreaza pe masura ce creste altitudinea?
9 11
CalugaruVaxile • 2022-07-16 21:28:15
In Hong Kong, Singapore si Tokyo se gasesc frecvent bloace cu 25-30 de etaje. Sa inteleg (dupa calculul tau) ca aia mor inainte de a se naste? Sau crezi ca in HK sint parcuri intre blocuri? Ca unul care s-a plimbat ani buni prin Mong Kok, iti spun ca habar n-ai ce scrii.
8 10
TICALOSU • 2022-07-17 08:21:22
Respira ce vor ei! Care e problema Dvs?
2 3
elysyum • 2022-07-17 10:13:32
Corect...zeama balcanic-ortodoxa are regulile ei, poluare,mizerie.jeg,spatiu verde cat mai putin,caini comunitari pe strazi, administratie corupta si ineficienta, galagie si bineinteles maneaua si bmw - ul sh cu km dati inapoi nelipsit. Raiul pe pamant....
0 1
TICALOSU • 2022-07-17 11:46:03
Asta e situația! Decât ruine, buruieni, mizerie etc. mai bine un complex de locuințe, birouri și ce or mai vrea să facă! Ce vor respira cei care vor locui/munci/sta acolo? Problema lor!
2 1
atc • 2022-07-17 08:57:58
"Fiecare etaj mai sus inseamna minim 5 ani speranta de viata mai putin." Adica, aia de-ar vrea sa locuiasca la peste P+17, vor fi deja morti cand vor ajunge cu mobila-n apartament? Ca in Ro. speranta de viata medie e in jur de 75 de ani!
0 1
Xorciser • 2022-07-16 16:18:28
Foarte bine daca se face complex office. Se mai curata zona.
12 9
PowerIon • 2022-07-16 16:55:43
Happy end daca nu se da autorizatie de constructie. Orasul este sufocat, nu are nevoie de noi blocuri, de noi masini, iar propietarul va fi nevoit sa vanda pe mai nimic statului, care va transforma locul in spatiu verde si parcari.
8 11
TICALOSU • 2022-07-16 20:46:22
Și o să rămână ruinele unei fabrici care, in perioada comunistă, a avut rolul ei! Suntem in 2022, treziți/vă!
7 6
B2308 • 2022-07-17 00:26:26
Mai bine rămân ruinele fabrici decât un rezidens betonat
3 2
Radoh • 2022-07-16 21:38:42
Nici asa cum arata acum NU e bine pt ca acolo e o zona parasita, unde cresc BALARII
2 5
bogdan1477 • 2022-07-17 08:22:31
Ma tem ca optimismul tău e exagerat. Proprietarul celor 10 hectare are și alte optiuni inafara vanzarii pe mai nimic. Poate astepta următoarele alegeri și sponsoriza un primar prieten, poate, cu ceva spaga, obtine o hotarare judecatoreasca favorabila, etc.
2 3
PowerIon • 2022-07-17 16:45:32
M-am gandit si eu la asta, dar sa fim optimisti ca Romania mai evolueaza și nu mai alege primari și consilieri șpagari.
0 1
revo • 2022-07-16 17:22:43
Ooo, ce veste mi-nu-na-ta, de parca zona nu era destul de aglomerata! Dar, vai, ce rai sunt aia de la primarie, auzi, sa modifice PUZ-ul! Se simtea asa o lipsa de 27 de blocuri, de pana la 27 de etaje, pe ulita aia imputita... Doar 8 blocuri au voie acum, ce rau imi pare!
3 15
atc • 2022-07-17 09:06:19
"27 de blocuri, de pana la 27 de etaje, pe ulita aia imputita...". Pai, in articol zice c-ar fi 10 ha., nu ulita de care vorbesti.
3 0
dandra • 2022-07-16 17:23:11
Au inceput sa demoleze si cladirea comunista de langa Kaufland, drumul taberelor. Comunismul nu dispare din tara asta decat cand daramam toate aceste vestigii urate si execrabile.
13 4
Timonierul • 2022-07-16 22:25:43
Vezi ce scrii nu este pe placul comuniștilor actuali, Vrei sa-i vezi ? Zilnic dure la mormântului Celui mai iubit ( in realitate un analfabet cu probleme de dicție și bâlbâit , plâng aia și ii duc dorul “intelectuala României . “Cum e turcu și pistolul “ Nu te mai supăra pe vechi, noi sau actualii comuniști , din 1947 nu s-a schimbat nimic.. Păcat de așa o țara frumoasa lăsată pe mâna …
3 1
Marinake • 2022-07-17 02:46:16
Problema nu se pune de darimat. Și de dispărut vestigiile. A propos va cade tencuiala pe calea Victoriei și în piața Kogălniceanu pe niste vestigii art nouveau si neoclasice. Problema e ce pui in loc. Biblioteca, baza sportivă, distilerie cu bar, sala de concert, galerie de arta. Nu neica p+ 27 spatiu de birouri. Sper sa nu plingeti morți la următorul cutremur devastator.
1 1
bogdan1477 • 2022-07-17 08:25:38
Aaha o fi, dar dacă inlocuiesti fiecare fabrica comunista cu 20 de turnuri de 25 de etaje, nu cred ca ai rezolvat mare lucru
1 2
HP • 2022-07-16 17:29:29
In locul lui Mihaiu cumparam de la canadian terenul si faceam un parc frumos. Probabil a fost prea mare spaga insa.
9 13
[deleted] • 2022-07-16 18:50:06
Acest comentariu a fost șters.
8 7
sdan • 2022-07-16 21:12:06
Dadeai si banul din buzunar ? Sau il punei sa plateasca pe fraierul contribuabil ?
2 8
bogdan1477 • 2022-07-17 08:30:00
Pai... depinde și ce doreste fraierul de contribuabil. Dacă nu vrea sa rascumpere in 2022 ce a dat Ponta pe gratis in 2013, sa nu mai voteze. pe viitor psdnl. Iar acu, ori marca banul ori se plimba seara printre masinile proprietarilor celor 27 de blocuri.
0 2
Radoh • 2022-07-16 21:39:10
e de vanzare???? si de unde scoate primaria 200 milioane de euro?
2 5
albastru de Romania • 2022-07-16 17:42:08
de ce doar 27 de etaje, de ce nu 40 oricum romania se depopuleaza masiv, cine dracu va mai sta aici in 30 de anu nu stiu
2 13
sdan • 2022-07-16 21:15:31
Aveti cumva impresia ca Uniunea Europeana va lasa locul depopulat ? Va avea cine sa locuiasca aici. Aia care vor veni n-au si ei voie sa aiba la dispozitie locuinte ? Sau rasismul dumnevoastra ii trimite pe camp ?
7 3
joji67 • 2022-07-16 17:52:13
Nu locuiesc acolo (Doamne fereste sa fie asa), dar meritati acele betoane care va inconjoara. Voi "e mai jmecheri"
4 13
sdan • 2022-07-16 21:19:01
Ei, lasati, nici marile orase europene nu-s rurale. Faptul ca nu exista atat de multe blocuri nu inseamna ca aia nu inoata in betoane.
3 7
Ed___ • 2022-07-16 17:57:05
Blocuri??? Ghetouri !!!
2 10
[deleted] • 2022-07-16 18:10:33
Acest comentariu a fost șters.
20 10
no data found • 2022-07-16 18:28:58
Confort City updated ��‍♂️
2 0
glup • 2022-07-16 18:52:30
inca 1000 de masini ... :(
4 5
B2308 • 2022-07-17 00:27:49
Optimist
1 1
[deleted] • 2022-07-16 20:19:57
Acest comentariu a fost șters.
6 7
TICALOSU • 2022-07-16 20:46:58
Corect!
5 6
sdan • 2022-07-16 21:14:04
Vizitati zona. Nu exista teren disponibil nici macar pentru jumatate din locurile de parcare necesare.
5 10
atc • 2022-07-17 09:12:30
Mai sunt pe-aici unii care nu stiu ce-nseamna 10 ha.? Sau n-au citit decat titlul articolului?
0 0
sdan • 2022-07-16 20:29:08
Ca demoleaza ? Foarte bine. Odata ce ai distrus o fabrica nu-i lasi "lesul" sa putrezeasca in mijlocul orasului. Problema e de ce o distrugi, nu de ce dupa aia decizi sa o-ngropi. De fapt singurele probleme reale legate de cazul Aversa sunt doua : proiectul alora necesita cel putin 2500 noi locuri de parcare, iar in zona nu pot fi create nici macar 1000, indiferent cat de multe trotuare ar fi distruse. Deci 1500 de insi vor parca in curtea primariei sector 2, fiindca alt loc nu exista. A doua problema : terenul e situat in zona aluvionara din jurul raului Colentina. Nu stiu in ce masura undele seismice si lichefierea solului sunt compatibile cu turnurile visate de aia.
2 12
revo • 2022-07-16 21:34:41
sa zicem ca parcarea ar putea fi rezolvata la subsolul cladirilor, dar... ce te faci cu infrastructura? Stii ca acolo sunt doua benzi amarate pe sens, mai trece si tramvaiul, dai numai in gatuituri si la intrare, si la iesirea de pe ulita aia, iar apa si canalizarea din zona nu a fost proiectate pentru cateva mii de apartamente in plus. Iar daca nu le face nici retea pentru colectarea apelor pluviale... Venetia scrie pe Obor. Misto.
2 8
sdan • 2022-07-16 22:12:01
Se pot rezolva, cu investitii corespunzatoare. De altfel, se puteau rezolva si pana acum, insa altele au fost prioritatile. Panselute, borduri, chestii din astea, importante. Ramane insa de vazut cum vor inghesui niste mii de masini (fie si din alea electrice) intr-un spatiu atat de mic. Apropo, reteaua electrica nu a fost nici ea proiectata pentru asa ceva. Si-aici e nevoie de investitii serioase si ma-ndoiesc de faptul ca se vor lua masuri inainte ca cetatenii din turnurile alea minune sa experimenteze cateva pene de curent zdravene. Impreuna cu tot cartierul, fireste.
1 5
TICALOSU • 2022-07-17 18:32:52
Credeți ca proiectantul nu o fi prevazut alimentarea cu energie electrică? Numai ingineri și pricepuți pe aici! Toți vedeți numai partea negativă și vă pasă de cei care vor locui acolo! Car nimeni nu vede partea care contează și anume ca acea zona distrusă, părăsită și plină de bălării și mizerie se va transforma intr-o locație civilizata! Poate va avea și ceva spații verzi! Dacă tot vă păsa de spațiul acela, de ce nu l-ați cumpărat Dvs și sa fi făcut un parc?
0 0
atc • 2022-07-17 09:14:52
Te-ntreb, ca si pe altii: de ce-ar trebui sa stii tu; exista atatea institutii abilitate sa stie, inclusiv despre"zona aluvionara"...
0 1
Lucris • 2022-07-16 20:30:43
Salut! Voi vă dați seama câte sfori s-au tras și câtă șpagă s-a dat, ca un individ să ia toată fabrica asta, practic pe nimic? DNA sau DIICOT, ce fac? Sau au luat și ele ceva, acolo, de-o pâine albă pentru zile negre?
2 7
revo • 2022-07-16 21:25:32
stii ca unul dintre competitori a fost Mircica Basescu, care a luat bani de la clanul de tigani din Olt si s-au paruit pe urma si au intrat si in puscarie. Nu degeaba se indesau baietii sa puna gheara, nu pentru productie le sticleau ochii, ci pentru teren.
3 7
A310 • 2022-07-16 23:44:47
Cică nimicul ăla a fost 17,3 milioane de euro , de ce nu au venit românii patrioți să cumpere Aversa .
2 5
di livio • 2022-07-16 20:36:23
antreprenorii eroi din offshore-uri, numa să nu fie offshore-uri controlate de ruși...tot Ciprul îi un offshore rus
3 5
Alecsey • 2022-07-16 21:23:46
Mihaiu dovedeste ca este ca toti ceilalti primari. Mai bine marea actualul obor si mai facea un parc. Penibil
6 8
Ritzi Pitzi • 2022-07-17 15:26:40
Mihaiu a vândut, sau Statul Român ?! „În 2013 este vândută la licitație. Inițial, Ministerul Economiei, care avea în subordine Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului (AVAS), actuala Autoritate pentru Administrarea Activelor Statului (AAAS), a stabilit prețul de vânzare al fabricii Aversa la 35 milioane de euro. Dar, pentru că nu s-a prezentat nimeni prețul a fost redus la jumătate, 17,3 milioane euro.” Proprietarul a fost Statul, corupt, prin funcționarii săi.
0 1
Morfeus • 2022-07-16 22:16:13
Populatia e in scadere. Lucrul de acasa a devenit comun si probabil in viitor va avea o pondere si mai mare. Spatiul pentru un birou scade. Cu toate astea, se construieste in disperare in Bucuresti, de parca toata Romania s-ar muta in Capitala! Nu cred ca isi inchpuie cineva ca se poate castiga din imobiliare in asemenea conditii. Atunci de ce se construieste? Pentru a specula valoarea contabila a imobilului, este probabil raspunsul cel mai probabil.
1 7
atc • 2022-07-17 09:20:50
Ce inseamna "a specula valoarea contabila a imobilului...", in conditiile in care presupui ( fals, zic eu), ca investitorii vor falimenta?
0 0
A310 • 2022-07-16 23:00:34
Doamna arhitect Raluca Munteanu împreună cu cei interesați , nu au decât să cumpere Aversa , și să facă ce consideră că este benefic pentru cetățeni . Eu știu că Aversa a fost cumpărată la licitație , de ce nu au cumpărat-o "oamenii buni " .
5 5
Cetateanu • 2022-07-16 23:55:52
neurolipsa draga, cati crezi ca au stiut de licitatie sau s-au "potrivit" cu cerintele?
2 5
atc • 2022-07-17 09:23:53
Esti convins ca doar faptul ca n-ai stiut te-a impiedicat sa licitezi? Ca altfel...deja aveam parc azi?
2 2
DurAndrei • 2022-07-16 23:18:27
Titlul articolului e un pic greșit: „un cartier de TUNURI” ar trebui
1 5
Koczka • 2022-07-17 02:05:34
In Gwrmania halele industeiale dezafectate sunt reabilitate si transformate in ateliere si laboratoare oferite gratuit de primarii unor asociatii de artisti, tinwri cercetatori sau chiar birouri pentru intreprinzatori. La noi statul nu stie cum sa starpeasca libera initiativa si pe micii investotorii privati.In schimb chelruie aberant si diacretionar bugetele comunitatii pe trasnai care mai de care mai nocive si bugetofage.
1 4
MoonWalker • 2022-07-17 05:33:49
Si uite asa Bucurestiul a devenit o cetate de nepatruns din care e imposibil sa iesi.
1 2
costelo999 • 2022-07-17 13:48:14
foarte bine, sa fie blocuri , ciment. beton, fara imic verde fara parcari, sa se parcheze unde se poate, sa se blocheze la intrare iesire, sa fie balamuc, nervi , etc, superb, sa fie tun si fara plata pe impozit, bani negri, superb, chiar imi era pofta, si neaparat sustin constructiile de blocuri fara locuri de parcare ca sunt scumpe,
0 2
mmmircea • 2022-07-17 15:26:44
De acord, sa toarne turnuri fara infrastructura, in final Bucurestiul va ajunge ca statiunea Mamaia, asa zisii investitori si proprietari vor constata ca si-au distrus valoarea proprietatilor unul altuia construind prost. Daca ai un pic de minte iti dai seama ca trend-ul e afara din Bucuresti. Am colegi de munca care s-au intors in Sibiu, Arad, Oradea lucrand remote de cand cu pandemia si n-au niciun gand sa revina in Bucuresti.
0 3
INTERVIURILE HotNews.ro