Vineri începe cea de-a doua sesiune de înscriere a primăriilor locale în Programul Iluminat Public
Administraţia Fondului pentru Mediu lansează vineri cea de-a doua sesiune de înscriere a primăriilor locale în Programul Iluminat Public. Perioada de depunere a cererilor de finanţare în aplicaţia informatică, împreună cu documentaţia aferentă, începe în 30 decembrie 2022, ora 10:00 şi se va încheia în 31 ianuarie 2023, ora 23:59 sau până la epuizarea bugetului.
„Având în vedere faptul că în prima etapă a programului, fondurile alocate au fost solicitate integral, criza energetică cu care ne confruntăm în această perioadă, cât şi interesul deosebit la nivel naţional acordat de către unităţile administrativ-teritoriale pentru accesarea proiectelor care vizează eficientizarea consumului de energie, am emis o dispoziţie de organizare a unei noi sesiuni de înscriere în cadrul programului”, se arată în comunicatul AFM.
Conturile create şi utilizate pentru înscrierea în cadrul Programului privind creşterea eficienţei energetice a infrastructurii de iluminat public aferente sesiunii din anul 2021 şi 2022 rămân valabile şi pot fi accesate pentru depunerea cererilor de finanţare în cadrul Programului privind creşterea eficienţei energetice a infrastructurii de iluminat public. Suma alocată sesiunii de finanţare este de 500.000.000 lei.
Finanţarea se acordă în funcţie de categoria unităţii administrativ-teritoriale, după cum urmează:
a) pentru comune cu o populaţie de până la 5.000 de locuitori – maximum 1.000.000 lei;
b) pentru comune cu o populaţie de peste 5.001 de locuitori – maximum 2.000.000 lei;
c) pentru oraşe – maximum 3.000.000 lei;
d) pentru municipii de rang 0 – municipiul Bucureşti – maximum 50.000.000 lei;
e) pentru municipii de rang I – maximum 6.000.000 lei;
f) pentru municipii de rang II – maximum 5.000.000 lei”.
Finanţarea se acordă în procent de maximum 100% din cheltuielile eligibile ale unui obiectiv de investiţie şi în limita sumelor ce pot fi acordate pentru fiecare categorie de solicitanţi.