Concursul de directori de școli – Peste 9000 de candidați așteptați vineri la proba scrisă
Vineri are loc, începând cu ora 10.00, proba scrisă din cadrul concursului de directori de școli. Sunt 9200 de persoane înscrise pentru 8652 de posturi de director și director adjunct. Examenul este grilă, cu 50 de itemi care trebuie rezolvați în 120 de minute.
Proba începe la ora 10.00.
În structura probei scrise, circa 60% dintre itemi vor viza capacităţile cognitive şi de leadership, aproximativ 20% competenţele de management, iar restul vizează reglementările legale din bibliografia de concurs.
Rezultatele finale la proba scrisă vor fi afişate în data de 20 octombrie, urmând ca interviurile să se desfăşoare în perioada 15 noiembrie – 8 decembrie 2021.
Candidaţii trebuie să obţină cel puţin nota 7 la fiecare probă (proba scrisă şi proba de interviu).
Rezultatele finale ale concursului vor fi validate în data de 17 decembrie, urmând ca numirile în funcţie să aibă loc începând cu 10 ianuarie 2022, debutul semestrului al doilea al anului şcolar 2021 – 2022.
Candidaţii care nu se vor putea prezenta vineri la proba scrisă a concursului din cauza infectării cu SARS-CoV-2 sau din cauza carantinării vor putea participa la o sesiunea specială, a anunţat ministrul interimar al Educaţiei, Sorin Cîmpeanu.
Astfel, Ministerul Educaţiei va organiza pe 28 octombrie o sesiune specială a probei scrise, la care vor avea acces doar candidaţii care au transmis comisiei județene până joi, la ora 16.30, o solicitare însoţită de raportul medical/ decizia de carantinare, eliberate de DSP, prin care aceştia sunt plasaţi în izolare/ carantină ca urmare a contractării virusului SARS-CoV-2 sau a contactului direct cu o persoană infectată.
Miercuri, ministerul Educației a publicat exemple de subiecte pentru examenul scris.
În București s-au înscris 699 de candidați pentru 644 de posturi.
La toate activitățile din cadrul probei scrise participă în calitate de observatori, reprezentanți ai organizațiilor sindicale, reprezentanți ai părinților și elevilor, reprezentanți ai cultelor și ai agenților economici parteneri, informează într-un comunicat Inspectoratul Școlar al Municipiului București.
Vezi aici lista funcțiilor vacante din Capitală
Ce trebuie să știi despre proba scrisă de la examenul de ocupare a funcțiilor de directori
- Descarcă aici metodologia concursului de directori
- Intră aici pe platforma dedicată
- Vezi aici informațiile publicate de Ministerul Educației
a) Proba scrisă – rezolvarea de către candidați, în maximum 120 de minute, a unui test standardizat cu 50 de itemi, cu un singur răspuns corect, prin care se evaluează capacități și competențe relevante pentru activitatea de management educațional:
– capacități cognitive;
– competențe de management și leadership.
Fiecare item corect rezolvat se notează cu două puncte. Nota se obține prin împărțirea la 10 a sumei punctajelor obținute. Nu se admit diferențe de notare între membrii comisiei de evaluare a probei scrise.
Evaluarea testului standardizat se face în prezența candidatului și a observatorilor. Notele obținute la proba scrisă se pot contesta în termen de 48 de ore de la afișarea rezultatelor.
Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație asigură elaborarea testelor standardizate, în colaborare cu experți în domeniul științelor educației, selectați în baza unei proceduri proprii și numiți prin ordin al ministrului educației. Colectivul de elaborare a testelor standardizate și toate persoanele care au dreptul de a opera cu acestea, semnează acord de confidențialitate privind conținutul testelor. Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație este responsabil și de transmiterea testelor standardizate către centrele speciale, în condiții de securitate informatică.
Proba de interviu
Interviul cu durata de 60 de minute pentru fiecare candidat, în cadrul căruia se evaluează:
– competențele de management strategic, operațional și de comunicare, prin prezentarea unei strategii de dezvoltare a unității de învățământ pentru care candidează.
– abilitățile de rezolvare a unor situații-problemă, prin raportare la contextul și specificul unității de învățământ pentru care candidează;
– competențele digitale, pe baza utilizării calculatorului.
Strategia de dezvoltare a unității de învățământ va conține maximum 5 pagini și va fi pusă la dispoziția membrilor comisiei de evaluare a probei de interviu la prezentarea candidatului pentru susținerea probei.
Interviul este evaluat cu punctaje exprimate prin numere întregi de la 1 la 10 de către fiecare membru al comisiei, punctajul final fiind media aritmetică a punctajelor acordate de către cei cinci membri ai comisiei de evaluare.
Punctajele se înregistrează în borderoul de notare conform anexei nr. 2 la prezenta metodologie. Nu se admit diferențe mai mari de trei puncte între oricare doi evaluatori. În cazul diferențelor mai mari de trei puncte, președintele comisiei are obligația să medieze divergențele de punctaj între evaluatori. În urma medierii, evaluatorii pot acorda alte punctaje decât cele inițiale și se întocmește un nou borderou de punctaj, în care evaluatorii își motivează, în scris, punctajul acordat.
Ce notă trebuie să iei pentru a putea deveni director de școală
Este declarat ”admis” la proba scrisă candidatul care a obținut cel puțin nota 7. Pot participa la proba de interviu doar candidații declarați admiși la proba scrisă.
Este declarat ”admis” la proba de interviu candidatul care a obținut cel puțin 7 puncte.
În conformitate cu borderourile de notare și situația centralizatoare cuprinzând toți candidații și toate punctajele obținute de aceștia, comisia de organizare a concursului calculează nota finală conform formulei de la art.13 alin (3) și realizează ierarhia candidaților.
Este declarat ”reușit” candidatul care a obținut nota cea mai mare dintre candidații care optează pentru aceeași funcție.
În cazul obținerii de note egale de către candidații pentru aceeași funcție, se aplică, în ordine, următoarele criterii de departajare:
a) Punctajul la proba de interviu. Este declarat ”reușit” candidatul care are punctajul cel mai mare la proba interviu.
b) Unitatea de învățământ la care este titular. Este declarat ”reușit” candidatul care este titularul unității pentru care candidează.
c) Gradul didactic. Este declarat ”reușit” candidatul care are gradul didactic cel mai înalt.
CALENDAR Concurs de directori
15 octombrie – Desfășurarea probei scrise.
15 octombrie – Afișarea rezultatelor la proba scrisă.
15-17 octombrie – Depunerea contestațiilor la proba scrisă.
18 – 20 octombrie – Soluționarea contestațiilor la proba scrisă.
20 octombrie – Afișarea rezultatelor finale la proba scrisă.
21 – 27 octombrie – Înregistrarea opțiunilor candidaților pentru unitatea la care candidează și depunerea documentelor pentru unitățile de învățământ care necesită avize suplimentare.
28 – 29 octombrie – Transmiterea solicitărilor de desemnare a membrilor comisiilor de interviu din partea consiliilor profesorale, autorităților locale și companiilor/universităților.
1 – 10 noiembrie – Constituirea comisiilor pentru proba de interviu.
12 noiembrie – Publicarea graficului de desfășurare a interviurilor.
15 noiembrie – 8 decembrie – Desfășurarea probei de interviu.
16 noiembrie – 10 decembrie – Depunerea și soluționarea contestațiilor la proba de interviu.
13 decembrie – Exprimarea opțiunilor candidaților declarați admiși pentru mai multe funcții/unități de învățământ.
14 – 17 decembrie – Consultarea grupurilor parlamentare/reprezentanților cultelor religioase si obtinerea avizului motivat.
17 decembrie – Validarea rezultatelor finale.
20 – 22 decembrie – Emiterea deciziilor de numire (cu aplicare de la 10 ianuarie 2022).