Sari direct la conținut

Testele de salivă pentru școli. Firma acuzată de IGSU că nu și-a îndeplinit obligațiile contractuale spune că are în stoc 2,4 milioane de teste pe care le poate livra imediat

HotNews.ro
Testele de salivă pentru școli. Firma acuzată de IGSU că nu și-a îndeplinit obligațiile contractuale spune că are în stoc 2,4 milioane de teste pe care le poate livra imediat

​DDS Diagnostic, una dintre firmele pe care DSU/IGSU a acuzat-o că nu și-a îndeplinit obligațiile contractuale privind livrarea testelor de salivă pentru școli, susține, într-un comunicat de presă că are în stoc 2,4 miliaone de teste pe care IGSU nu le-a recepționat și a reziliat contractul din cauza unei întârzieri de 30 de ore, cauzată de motive imprevizibile.

Ce spune firma DDS Diagnostic:

  • DDS Diagnostic are în stoc cele 2,4 milioane de teste contractate, încă din data de 4 decembrie, din care 400.000 de teste au fost gata de livrare înainte de 2 decembrie 2021. IGSU nu a recepționat marfa și a trimis o notificare de rezoluțiune a contractului din cauza întârzierii livrării. Pentru justificarea întârzierii livrării cu 30 de ore, compania DDS Diagnostic a furnizat toate documentele necesare, documente care demonstrează că intrarea în țară a transportului a fost întârziată din motive imprevizibile, independente de voința noastră.
  • Astfel, la data de 02.12.2021, am informat IGSU și am invocat apariția situației de forță majoră prevăzută în contract. Apoi Camera de Comerț și Industrie a României a emis Avizul privind existența cazului de forță majoră.
  • Subliniem că întreaga cantitate de teste este pe stoc și poate fi livrată de îndată, în interesul tuturor părților implicate și mai ales al elevilor, cadrelor didactice și funcționării sistemului de sănătate.
  • Forța majoră este justificată de contextul apariției crizei “Omicron”, când lanțul de aprovizionare global/internațional (care include producție materie primă/componente, logistică, manipulare, transport logistic etc) a fost supus unor noi restricții, care nu puteau fi prevăzute la data semnării contractului. Ca urmare, operatorul aerian ne-a anunțat că restul de 2 milioane de teste vor fi livrate cu întârziere de o zi la aterizare în România, fapt care a determinat o întârziere a livrării testelor DDS Diagnostic către IGSU cu 30 de ore. Am făcut tot ce a ținut de noi pentru a limita efectele forței majore.

Ministerul Educaţiei a anunțat joi că a primit răspuns din partea Departamentului pentru Situații de Urgență în legătură cu solicitarea de a i se transmite graficul de aprovizionare a testelor de salivă destinate elevilor, dar că va solicita clarificări suplimentare privind livrarea a 7 milioane de teste.

  • Amintim că, miercuri seară, Ministerul Educației a făcut publică o adresă transmisă secretarului de stat în MAI Raed Arafat, șeful Departamentului pentru Situații de Urgență, în care îi solicită acestuia să îi transmită „cu celeritate” graficul de aprovizionare eșalonată a testelor de salivă destinate elevilor, întrucât – spune ministerul – testele distribuite deja se vor epuiza în cursul acestei săptămâni, iar diferența rămasă e insuficientă pentru administrare chiar și pentru ziua de testare de luni.
  • Totodată, Ministerul Educației i-a cerut lui Arafat ca livrarea următoarelor teste să se facă în ambalaje individuale sau în seturi de câte două.

„Referitor la solicitarea adresată DSU/IGSU de către Ministerul Educației cu privire la graficul de aprovizionare cu teste, prin răspunsul comunicat în această seară ni s-a adus la cunoștință faptul că „a fost recepționată cantitatea de 8.000.000 bucăți, rămânând de livrat doar 7.000.000 de bucăți, deoarece furnizorii DDS Diagnostic SRL si ISSOSOCIAL MEDIA SRL nu și-au îndeplinit obligațiile contractuale”. În răspunsul primit nu ni s-a comunicat data la care vor fi livrate cele 7.000.000 de teste. Ca atare, Ministerul Educației va solicita clarificări suplimentare cu privire la acest aspect”, afirmă Ministerul Educației în comunicatul difuzat joi seară.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro