Sari direct la conținut

Traian Băsescu a colaborat cu Securitatea ca poliție politică – decizie definitivă a instanței supreme

HotNews.ro
Traian Băsescu a colaborat cu Securitatea ca poliție politică – decizie definitivă a instanței supreme

Fostul președinte Traian Băsescu a fost colaborator al Securității ca poliție politică, a decis miercuri Înalta Curte de Casație și Justiție (ICCJ), care a menținut astfel hotărârea primei instanțe. Hotărârea este definitivă. Băsescu a fost acuzat că a dat declarații sub numele conspirativ „Petrov”.

Decizia definitivă a instanței supreme:

  • „Admite excepţia inadmisibilităţii invocată din oficiu. Respinge, ca fiind inadmisibil, recursul declarat de recurentul Ene Nicanor George, prin mandatar Ene Dragoş Marian, împotriva Sentinţei civile nr. 471 din 20 septembrie 2019, pronunţată de Curtea de Apel Bucureşti – Secţia a VIII-a contencios administrativ şi fiscal.
  • Respinge, ca fiind nefondat, recursul declarat de recurentul Ene Nicanor George, prin mandatar Ene Dragoş Marian împotriva Încheierii de amânare a pronunţării, din data de 05 septembrie 2019, pronunţată de Curtea de Apel Bucureşti – Secţia a VIII-a contencios administrativ şi fiscal.
  • Respinge, ca fiind inadmisibilă excepţia de nelegalitate invocată de recurentul-pârât Băsescu Traian. Respinge, ca fiind nefondat, recursul, astfel cum a fost precizat la data de 5 noiembrie 2021, declarat de recurentul – pârât Băsescu Traian împotriva Sentinţei nr. 471 din 20 septembrie 2019, pronunţată de Curtea de Apel Bucureşti – Secţia a VIII-a contencios administrativ şi fiscal. Admite cererea de intervenţie accesorie formulată de intervenientul Ciuvică Mugur-Cristian, în interesul intimatului-reclamant Consiliul Naţional pentru Studierea Arhivelor Securităţii”.

Hotărârea este definitivă.

Dosarul a fost înregistrat la ICCJ în iunie 2020, însă instanţa a stabilit ca procesul să înceapă în luna noiembrie 2021, respectiv cu o întârziere de aproape un an și jumătate.

Traian Băsescu a fost reprezentat în proces de fostul ministru liberal al Justiţiei Valeriu Stoica.

Judecătorii au admis o cerere de intervenţie formulată de Mugur Ciuvică, preşedintele Grupului de Investigaţii Politice, care susţine că are un interes de a fi parte la acest proces, deoarece în anul 2005 a fost obligat de o instanţă să-i plătească lui Băsescu daune, după ce l-a făcut „informator al Securităţii” pe fostul preşedinte.

Parcursul dosarului și declarațiile date de Băsescu în instanță

Pe 20 septembrie 2019, Curtea de Apel Bucureşti – instanţa de fond – a admis acţiunea CNSAS şi a decis că fostul preşedinte Traian Băsescu a colaborat cu Securitatea comunistă.

Magistraţii de la Curtea de Apel Bucureşti au avut nevoie de nouă luni pentru a motiva această decizie, iar în iunie 2020, dosarul a ajuns la instanţa supremă – Secţia de contencios administrativ, după ce Traian Băsescu a formulat recurs.

Secţia de contencios de la instanţa supremă a dispus ca procesul să înceapă abia la 5 noiembrie 2021, la aproape un an şi jumătate după ce a primit dosarul de la Curtea de Apel Bucureşti.

Potrivit CNSAS, fostul preşedinte Traian Băsescu a dat note informative ce ar fi dus la menţinerea în ţară a unui coleg de la Marină.

Din documentele depuse în instanţă de către CNSAS rezultă că Băsescu ar fi avut un ofiţer de legătură desemnat de fosta Securitate, cu gradul de locotenent-colonel, şi că ar fi dat două note informative olografe.

Conform CNSAS, pe parcursul colaborării cu Securitatea, Traian Băsescu a furnizat informaţii prin care se denunţau activităţi potrivnice regimului totalitar comunist, precum intenţia de a pleca în străinătate şi relaţii cu cetăţeni străini, existente în notele informative date în 05.05.1975.

„Analizând informaţiile furnizate de pârât, apreciem că acestea vizează îngrădirea dreptului la viaţă privată (art. 17 din Pactul Internaţional privind Drepturile Civile şi Politice) şi dreptul la liberă circulaţie (art. 12 din Pactul Internaţional privind Drepturile Civile şi Politice”, arăta CNSAS.

Potrivit Consiliului, urmare a uneia dintre notele informative date de Traian Băsescu faţă de un coleg, Securitatea a avizat negativ desemnarea acestuia pe nave româneşti care plecau în afara graniţelor ţării.

Băsescu, despre acuzația că ar fi colaborat cu Securitatea și despre „Petrov”: „Nu am știut că mi s-a dat un nume conspirativ”

În timpul procesului de la Curtea de Apel Bucureşti, Traian Băsescu a negat că ar fi fost colaborator al fostei Securităţi.

„Avem puncte de vedere total diferite, eu şi CNSAS. Ne va împăca un al treilea, judecătorul”, a spus, atunci, Băsescu.

Traian Băsescu a precizat în sala de judecată că nu a ştiut că i s-ar fi alocat un nume conspirativ, subliniind că rapoartele sale sunt semnate „căpitan Traian Băsescu”.

„Nu am ştiut că mi s-a dat un nume conspirativ. Nu am semnat un angajament în care să-mi fie introdus şi un nume conspirativ. (…) Nu am ştiut că Contrainformaţiile Militare sunt Securitatea. Am crezut că e un serviciu al Ministerului Apărării Naţionale”, s-a apărat el.

„Niciodată n-am știut că mi s-a dat un nume conspirativ. Abia când mi s-au dat cele două note, colonelul Tudor mi-a zis: Semnează Petrov. Niciodată nu mi s-a dat un nume conspirativ. Eu nu am știut că contrainformațiile militare reprezintă Securitatea. Eu abia dupa Revoluție am aflat de legatura contrainformațiilor militare. Am crezut că este un serviciu subordonat comandamentului forțelor navale, asa scrie și pe frontispiciu. Rapoartele mele au fost depuse la companie nu la Securitate și sunt semnate „Căpitan Traian Băsescu”. Daca eram colaborator, trebuiau semnate tot cu Petrov”, a spus Băsescu în fața instanței.

El a precizat că studenţii de la Secţia civilă a Institutului de Marină nu aveau interdicţia de a lua legătura cu cetăţeni străini, de a avea relaţii cu aceştia în afara cadrului profesional. Acesta a amintit că vara, ca studenţi, mergeau la Mamaia, unde se întâlneau cu tineri din Cehoslovacia.

„Navele româneşti operau în toate porturile lumii şi la Secţia comercială studenţii erau familiarizaţi şi pregătiţi pentru contacte cu străini. (…) Niciodată nu am considerat că acele relaţii ale noastre cu studenţii cehi puteau fi condamnate. Nu ne ascundeam, pentru că nimeni nu ne interzicea”, a menţionat Băsescu.

Citește și:

ARHIVĂ COMENTARII
Miky60 • 2022-03-23 14:28:33
Fix ce spunea Antena 3 prin 2010-2014 in continuu si toti din cei care il acuza acum tipau ca minte Antena 3 si ca cei care spun ca este om al securitatii sunt oameni vandusi rusilor. Uite ca a avut dreptate Antena 3... Acum ce fac cei care il sustineau atunci si injurau Antena 3?
40 20
un domn • 2022-03-23 15:24:14
repede tu cu Latrina trei. dar de Varanul Felix de ce nu spui ? ca sa fie pana la capat oabla treaba ! Da ! Base era ce spune Justitia ! dar Felix Varanul ?
13 37
Miky60 • 2022-03-23 16:21:12
Da, si Felix Varanul a colaborat cu Securitatea. Practic, de aici stia. Eu nu i-au apararea Antena 3, doar spun ca uite cum aveau dreptate si multi ii criticau ca sunt cu rusii, ca mint, ca Basescu lupta impotriva rusilor si d-asta dau in el, cand aveau dreptate Antena 3. Acum ce faceti? Voi cei care l-ati votat de ori sau CTP, Tapalaga, Mandruta care il ridicau in slavi si criticau Antena 3 ca minte? Acum ce fac? Uita ce faceau atunci?
20 12
Miky60 • 2022-03-23 17:21:27
Ca sa nu mai spun ca aplici ca de obicei acest whataboutism ca sa duci discutia in alta parte...
18 8
un domn • 2022-03-23 18:18:32
Aoloo. Gadea, tu esti breh ! Spune asa ! @xrogo, Mircea Cinci Secunde unde e ?
9 11
transpenibilus • 2022-03-23 17:44:13
hehe, nu layrina securista, michi e sputnic clar. In pasaport se numeste misha fara 60
9 11
[deleted] • 2022-03-23 17:49:59
Acest comentariu a fost șters.
6 9
ionescu_ion • 2022-03-23 18:11:44
Hai sa fim seriosi ! Daca asta este colaborare cu Secu, atunci punem la index 50% din Romania. Cand ma gandesc ca tov.Ion Ileiscu este bine mersi, iar dosarele care-l privesc zac de zeci de ani de zile prin sertare numai de ei stiute ... Eu in locul lui Traian Basescu as pleca din Romania si i-as lasa pe cei ce raman sa fiarba in suc propriu.
7 21
justin • 2022-03-23 23:19:31
Si uite asa, ingrosi randul spalatilor pe creier. Ca deh, daca e "de-al tau" ii accepti si calcatul pe oale... varanii, iliestii, basestii, sunt toti colegi. Parte a "nu ne facem bine" e data si de sustinerea asta oarba a unui om politic.
6 6
nahir • 2022-03-24 07:43:53
Băse a avut 4 decizii anterioare, ale aceluiași CNSAS, de necolaborare cu Securitatea lui Dan Voiculescu. Ca turnător, nu ca lucrător. Mă întreb cine a ținut la dospit dovezile incriminatoare și de ce nu le-a scos mai devreme la vedere (măcar din perioada când securistul dovedit Voiculescu era judecat și condamnat la pârnaie).
2 1
danete • 2022-03-24 14:14:33
esti prea prost daca nu ti-ai dat seama de diferente.
0 0
Costi888 • 2022-03-23 19:50:36
Injuram in continuare Antena 3. Un post de 2 lei care timp de 8 ani puneau toate relelele in carca lui Base. Nu mai zic de toate documentele false postate seara de seara de mister Gadea.
7 6
mihaipricop • 2022-03-23 14:29:35
Nu-i bai tinerii frumosi si liberi oricum l-au votat de 2x iar alde tapalaga, guran, ctp petreanu, zoso,mandruta...ii cantau ode.
26 21
provest_1 • 2022-03-24 08:23:53
Tinerii frumosi si liberi voiau si inca mai vor sa traiasca liberi, ca parte a lumii civilizate. Base si Monica Macovei au facut proiectul de reformare a justitiei si infiintare a DNA, care ne-a ajutat sa semnam contractul asta cu UE. Contract social si politic pe care sefii tai securiti se dau de ceasul mortii sa il demoleze si in ziua de azi!
2 3
hdd • 2022-03-24 11:40:05
Băsescu a avut cel mai corupt regim din istoria României. Mai corupt chiar și decât Iliescu sau Constantinescu.
3 0
Susufler0 • 2022-03-23 14:31:09
Unde o sa stea de acum Base in sala Parlamentului European ? PS. Cand o sa ii ia Statul privilegiile post-prezidentiale : resedinta, biroul, secretarul garda de corp, indemnizatia, pensia ?
18 22
un domn • 2022-03-23 15:20:40
sa nu uitam Interviurile Hotnews. Minutul 46 https://www.youtube.com/watch?v=SUGsqma8kbU&t=88s vizionare placuta daca doriti sa revedeti !
5 6
Contributors • 2022-03-23 15:23:55
Nu va pierde nimic, pentru ca o lege nu se aplica retroactiv.
15 12
Susufler0 • 2022-03-23 19:35:16
Doar ca nu este caz de neretroactivitate aici ! PS. O lege se aplica doar pt viitor, traducerea principiului neretroactivitatii legii ! in cazul de fata inseamna ca pana la data de 23.03. 2022 nu se aplica, Basescu nu este obligat sa restituie anumite prestatii banesti, dar incepand cu data de azi incolo deci pt viitor lui Basescu i se aplica legea in totalitate. PPS. @Contributors e bine sa nu fii atat de categoric in domeniile in care nu ai competente profesionale.
2 10
un domn • 2022-03-24 11:41:25
de duduia din baroul Bucuresti Eliza Ene-Corbeanu, ce poti spune ? ea, aseara, a inceput lupta cu "gladiatorii" ( ca Tine, ca Mine) eu propun sa o reclamam la Baroul Bucuresti Comisia de Etica. Ce parere ai ?
1 1
[deleted] • 2022-03-23 17:52:22
Acest comentariu a fost șters.
6 9
cato • 2022-03-23 14:33:29
Se face dreptate greu, dar bine că se face!
16 18
Un_individ • 2022-03-23 16:39:47
Unde se face dreptate? Iliescu bolsevicul de ce nu e la puscarie?
9 22
justin • 2022-03-23 23:22:46
Vorbim despre procesul lui iliescu? S-a facut dreptate aici, in cazul asta care s-a judecat acum. Mi-ar placea sa aiba si ala un dosar, desi acum nu cred ca mai conteaza in cazul lui.
5 9
Nyk1 • 2022-03-23 14:37:16
Până în 1989 toți am colaborat. Iar pentru un căpitan de vas care naviga și înspre Occident, colaborarea cu Securitatea făcea parte din fișa postului.
30 33
John_Re • 2022-03-23 15:19:37
Ruznache. Este absolut fals ce afirmi. Daca tu ai fost informator si ai avut beneficii nu inseamna ca toti au fost la fel.
14 25
Rece007 • 2022-03-23 15:47:34
Pai si atunci de ce se ferea sa admita? De ce facea pe prostul? Tocmai pentru ca INCA este ofiter activ cumva??
8 13
bancher • 2022-03-23 16:16:36
care toti? Eu si familia mea nu am colaborat sub nicio forma cu securitatea, chit ca am facut foamea si parintii au fost nedreptatiti la locul de munca. Vorbeste in numele tau, cand zici ca ai colaborat, nu in numele altora.
5 23
un domn • 2022-03-23 18:20:10
Nik1 are niste comentarii recente pline de Confesiune. Ultimul era o delimitare drastica de Kremlin ( desi este Postac Traditional al Kremlinului) acum ne spune ce a facut timp de 20 ani. Interesant. Ma surprinde tacerea lu @Mazeta.
5 9
Costi888 • 2022-03-23 20:00:59
Nu mi o lua in nume de rau.. dar daca erati matze fripte.. ce sa colaborezi cu securitatea? Si tata a fost muncitor de jos.. n a colaborat cu nimeni :)) terminai o facultate, voiai un post.. atunci trebuia sa cotizezi.. cu informatii. Nu neg ca nu sunt exceptii care au avut o etica/moralitate se nota 20 si au refuzat sa fie informatori.. riscand cariere etc.. dar sunt putini. Referitor la politica romaneasca.. toti astia vechi din politica au fost colaboratori si comunisti cu acte in regula. Altfel nu se conectau la putere imediat dupa revolutie. Astea au fost vremurile. E ca si cum am vb despre evul mediu ca erai ars pe rug daca spuneai ca nu exista dumnezeu :)
8 11
un domn • 2022-03-23 21:35:21
Dumnezeu se scrie cu Litera Mare. Esti un ouvrier.
4 6
hdd • 2022-03-24 11:45:02
Fals. Toți am avut rude care au suferit pt că au refuzat să dea note informative sau să fie membri de partid. // poate ai tăi au făcut altfel. // la mine a fost mai nasol, un bunic (securist cu uniformă) l-a băgat pe celălalt la pușcărie (refuza orice și vb de rău pe Ceaușescu în gura mare).
1 0
Alin Delin • 2022-03-23 14:37:17
10 ani am avut de a face cu "un pui" de securist? Din pacate mult prea tarziu a venit aceasta decizie. Sper doar sa aibe demnitatea sa se retrag definitiv din politica si sa plece din din Paralamentul European. Va dati seama ca am avut de alege intre un securist si "corupt" iar mai apoi intre un securist si Geoana.
17 17
shuly • 2022-03-23 15:25:21
Mare noroc a avut Romania ca nu au fost Iliescu si Nastase colaboratori cu Securitatea ca ierea vai de capul nostru.Asa macar am avut o sansa ca ne-au bagat in NATO si UE caci Basescu a incercat tot timpul sa ne scoata din UE si NATO. Atata lupta s-a dat ca sa se demonstreze ca acest om,care intre noi fie vorba ,a suparat multa securitate aflata la varful tarii cat a fost Presedinte ca pana la urma s-a reusit. Sa dea cu piatra in el care dintre cei ce au condus tara timp de 30 de ani de dupa Revolutie nu a colaborat sau a avut tangenta cu Securitatea sau Serviciile secrete.
14 21
Alin Delin • 2022-03-23 18:03:20
Mai citeste o data ce am scris, prima data Romania a avut de ales intre un fost securist si un mare corupt, frumos nu? Si a 2-a oara intre un securist dovedit si Geoana? Si mai fain nu? Iar in turul 1 aveam pe locul 3 un adormit.
4 8
provest_1 • 2022-03-24 08:29:51
Pesedache, las-o jos. Nu Base a vrut sa ne scoata din UE si NATO cu sefii tai de la PSD, Antena 3 si ROmania TV. Si acum ne-ar scoate, daca ar putea. Ii incurca de nu mai pot toata povestea asta cu justitia, sa nu furi din banul public, sa respecti natura si ddrepturile omului, si altele din astea, progresiste. Ei vor sa fi oligarhi, pe model rusesc.
1 2
Zache58 • 2022-03-23 16:11:46
Citeste pe net....Oare ce meserie avea tatal D-lui.Geoana? Nu va lasati pacaliti de chestia cu NATO,bla,bla...
8 9
Alin Delin • 2022-03-23 18:04:15
Inca nu e dovedit (inca) dar mesajul ramane acelas, am avut de ales intre 2 urmasi ai PCR-ului.
2 6
[deleted] • 2022-03-23 19:19:20
Acest comentariu a fost șters.
6 11
justin • 2022-03-23 23:29:41
Problema e ca romanii nu accepta cand gresesc. Daca mai avea dreptul la inca un mandat, il votau berbecii cu doua maini, chiar si securist dovedit. Ca deh, proclamatia de la Timisoara a fost facuta sa se stearga unii la dos cu ea, atat alegatori cat si alesi
4 7
Costi888 • 2022-03-24 06:31:10
In vedere ce candidati la presedintie am avut la ultimele alegeri + comportamentul lui Klaus in al doilea mandat, da, l as vota pe Base cu 10 maini, nu doar doua. Toata chestia asta cu “colaboratorii” securitatii acum 40 de ani ma lasa rece.
6 3
[deleted] • 2022-03-24 10:04:25
Acest comentariu a fost șters.
0 3
paonipao • 2022-03-25 09:51:17
Cel putin Geoana a recunoscut (cu “noi astia care am mai ramas”)ca este in SIE!
0 0
Nevermind • 2022-03-23 14:38:35
Urmeaza si niste condamnari pentru fals in declaratii? Intreb pentru o prietena, nutzi.
16 22
[deleted] • 2022-03-23 14:38:52
Acest comentariu a fost șters.
14 11
Gabi.Tudor • 2022-03-23 14:39:42
Sa ne fie rusine, neam de turnatori. De la vladica la opinca.
15 10
salvatore • 2022-03-24 11:40:10
Vorbeste in numele tau.
1 1
consumator2 • 2022-03-23 14:39:56
Si Manole a fost turnator si e bine mersi…
10 15
bancher • 2022-03-23 16:17:31
Inca nu a prmit verdict de colaborare.
5 6
mmmircea • 2022-03-23 14:40:40
cel putin Basescu intelesese din 2004 ca axa de securitate e Londra - Washington, in niciun caz Paris-Berlin-Moscova.
13 34
[deleted] • 2022-03-23 20:55:44
Acest comentariu a fost șters.
5 7
piticu_enigmatic • 2022-03-23 14:41:33
A3 e in sarbatoare :)) Da Gadea sampanie Moet la toata lumea. Badea o fi pariat?
6 27
numaiamnume • 2022-03-23 15:14:04
Deci cum? Antena 3 a zis adevarul si propaganda băsista a mintit? Nu-mi vine sa cred! Cum va simtiti magarilor care l-ati crezut?
20 12
Un_individ • 2022-03-24 08:37:43
Latrina 3 e condusa de Moscova.
1 2
transpenibilus • 2022-03-23 17:46:12
Ia te uita... inca un trol #rus reactivat. Da cati sunteti frate?
8 10
[deleted] • 2022-03-23 14:42:10
Acest comentariu a fost șters.
2 30
Zache58 • 2022-03-23 15:24:40
Nuuuuuuuuuuuuuu,au devenit si mai tari.Cu acordul politicienilor romani.Nu ar fi rau nici asta daca si-ar face datoria dar din pacate se tin doar de mantocareli iar tara a fost fuarta si datorita incompetentei/tacerii lor.Nu era obligatoriu sa iti torni colegii,Base o facea si uite unde a ajuns.Bravo CNSAS!Boc-Basescu-Udrea o amintire de groaza pentru romani.
10 11
Koione • 2022-03-23 17:27:58
basescu nu a fost colaborator, el a fost securist!
9 7
nahir • 2022-03-23 18:19:36
NU. Așa îți răspunde Dan Voiculescu, patronul a3, cunoscut și ca varanul Felix sau ca cel care-și turna la Securitate neamurile.
5 12
Ritzi Pitzi • 2022-03-23 14:42:19
Lui Ion Iliescu nu-i mai dau odată o hotărâre definitivă ? Cred că are un dosar mai vechi...
4 26
Zache58 • 2022-03-23 15:31:15
Activistii de partid,cadrele de nadejde ale PCR,nu turnau ca plebeii dornici de functii de conducere.Baietii astia spuneau direct Partidului totul.Voi uitati ca,inainte de 89,securitatea executa si raporta totul partidului comunist.Era subordonata total PCR.Puteai sa fii tu general securist,secretarul organizatie din care faceai parte putea spala cu tine pe jos daca nu executai programul partidului,erai betiv,imoral,etc.Acum securistii noi profita de legile noi in vigoare si de alternanta la putere a partidelor.
4 15
nahir • 2022-03-24 07:53:08
În cazul tovarășului Iliescu, justiția ”imparțială” o așteaptă pe cea divină, știută fiind apetența acestuia pentru sinergie și învățăturile leninist-staliniste.
1 0
nick24 • 2022-03-23 14:45:32
corect ar fi să-i taie toate pensiile speciale dobândite ca fincționar public ( adică președinte, deputat, ministru, etc) DAR să le taie pensiile speciale și celor care l-au racolat și deci TUTUROR SECURIȘTILOR, nu numai turnătorilor și colaboratorilor. Turnătorii și colaboratorii pot avea anumite scuze(frică, șantaj) dar cei care aplicau aceste metode NU AU nicio scuză.
7 18
Inna100 • 2022-03-23 16:09:25
Hehe..Ne-am îmbogăți că nație, dintr-odată!! Și la propriu și la figurat! Îți dai seama că ai fost și sunt părtași la tot ce s_a furat după 89, și cred că și înainte!! Și-au dat reciproc pensii speciale banane, in semn de solidaritate...
1 9
mos ion roata • 2022-03-23 14:49:38
este interesant de stiut ce au ajuns securistii cu care a colaborat base.Pe el il punem la stalpul infamiei,corect dar cu securistii ce s-a intamplat? Oare le ajunge pensia sa traiasca decent? dar concediile cine le suporta,dar tratamentul stomatologic,dar tratamentul medical ? dar,dar?
4 23
Costi888 • 2022-03-23 19:53:03
E tare asta cu colaboratorii securitatii, nu? Dar ce se aude de securistii propriu zisi? Aia sunt bine mersi si isi traiesc pensiile speciale si babane in apartamente de lucs din zonele bune ale Bucurestiului :))
2 3
paonipao • 2022-03-25 10:02:58
Vechii securisti sunt cei care trag sforile in politica...din umbra!
0 0
[deleted] • 2022-03-23 21:02:53
Acest comentariu a fost șters.
2 5
bancher • 2022-03-23 14:50:20
Pnetru mine, ca si pentru majoritatea care am trait vremurile de dinainte de 1989, a fost clar ca Basescu a colabora cu securitatea, altfel nu iesea din tara nici macar 1 metru. Simplu fapt ca a colindat prin Europa de vest, America de Nord si Asia arata faptul ca a colaborat bine. Marea problema este ca nu a recunoscut colaborarea sub nicio forma, tot o tine pe a lui ca nu stia ce a semnat si cu cine a semnat. In opinia mea, merita din plin sa i se ia casa pe care o foloseste in calitate de fost presedinte, sa i se ia pensia si toate avantajele pe care le-a primit din partea statului roman. Pana la urma si-a aratat adevarata fata: un escroc, fost securist, cu fratele si fata in puscarie.
9 18
eucomentez • 2022-03-23 15:01:41
Basescu a pus-o in functie pe Kovesi, care a instalat politie politica la DNA si a umplut de dosare toti procurorii, judecatorii si politicienii neloiali SRI. Acum face acelasi lucru, dar la nivelul UE.
14 11
bancher • 2022-03-23 16:19:57
Tu crezi ca cei de la UE te numesc in functie daca nu esti competent? Crezi ca un roman ajunge acolo, daca nu e supercompetent? Simplu fapt ca a fost numit procuror sef la parchetul european ii arata valoarea lui Kovesi.
9 9
Shaolin • 2022-03-23 21:55:40
Da. Numirile se fac pe criterii altele decât competența. Doamna Kovesi a fost (EXTREM DE) loială turnătorului Băsescu. Ce-ți spune asta despre ea?
6 2
Costi888 • 2022-03-24 06:34:08
Codruta? Ea avea 10 ani in 88. Sunt tare curios ce ti “spune” tie despre ea? Zi ne si noua :)
4 3
Kroko Dilu • 2022-03-23 15:01:42
Toate cadrele din armata treceau prin fata ofiterului de contrainformatii militare.Daca asta inseamna colaborator al securitatii,Papasha Iliescu,Melescanu,Ilie Sarbu,generalul Iliescu si multi altii,ce sunt?
6 28
Shaolin • 2022-03-23 21:56:34
Turnători, securiști și comuniști ordinari. Câștigătorii tranziției.
3 4
Francisc 1 • 2022-03-23 15:11:44
credeam ca l-a scapat manole cu manevra lui , imi pare rau !( hahahha! nici vorba !)
5 7
[deleted] • 2022-03-23 21:04:15
Acest comentariu a fost șters.
2 1
un domn • 2022-03-23 15:18:39
de la minutul 46 aveti declaratiile Domnului Basescu, apoi intrebarea mea cu degetul la nas https://www.youtube.com/watch?v=SUGsqma8kbU&t=88s
5 5
Rece007 • 2022-03-23 16:17:19
felicitari!
2 4
Costique • 2022-03-23 15:24:22
Mana lunga a KGB ului in România...cum sa-si permită Băsescu sa le spună depușilor rusi in Duma la Moscova ca România nu ar experiență in anexarea altor state, când aia erau înnebuniți ca anexează România Moldova? Antena 3 a fost mereu postul securistului Voiculescu si doar executa ordinele Varanului care știe ca Băsescu i-a blocat accesul in guvern (se si vedea prim ministru turnătorul), daca vouă Antena 3 va place, este pentru ca sunteți la fel de deștepți ca aia de-l urmează orbește pe Putin...
7 15
[deleted] • 2022-03-23 21:22:05
Acest comentariu a fost șters.
3 4
intempestiv • 2022-03-23 15:25:03
realitatea e ca toti cei care ieseau afara din atra la vremea aia aveau dosar de colaboratori. voica credeti ca pe langa unu ca Basescu, capitan de vas... un Ilie Nastase, Ion Tiriac si in gernral oricine calatorea frecvent si avea vizibilitate, nu aveau dosar de colaborator la secu? toti au fost colaboratori cu dosar inregistrat si nume conspirativ.
0 24
gigilu • 2022-03-23 15:36:54
Surpriza cea mai mare ar fi sa existe vreun politician, mare afacerist care sa fie infipt (el sau copiii lui) in cascaval care sa NU fi fost securist.Dai cu tunul si nu se gaseste unul.
1 12
[deleted] • 2022-03-23 15:47:27
Acest comentariu a fost șters.
11 11
Rece007 • 2022-03-23 16:18:42
Base ca Base, dar acum in mod normal, ar trebui sa fie consecinte la nivel de ministere, MAI, MAPN, etc... pentru ca Base a fost presedinte 2 mandate. Deci unde e onoarea, integritatea??
0 11
[deleted] • 2022-03-23 19:03:44
Acest comentariu a fost șters.
8 3
f.c. • 2022-03-24 05:37:36
Legea asta cu dedicatie pentru Basescu nu a venit pe linie PSD/USL ? Ce treaba au USR-istii cu asta ?
4 4
salvatore • 2022-03-24 14:26:27
Useristii in proportie de suta la suta au fost cu Basalau in suflet. Ca doar nu crezi ca din pesedisti s-au transformat in useristi. Nu, ei vin din randul pedistilor si doar o mana de oameni de la liberali. Compris?
1 0
yyyyyy • 2022-03-24 10:09:29
Traian Băsescu, singurul președinte al României care a venit în Parlamentul țării și a condamnat oficial și cu forță comunismul, comunismul și statul comunist care au creat Securitatea ca instrument de control și la nevoie de reprimare a societății și care s-au sprijinit pe ea pt. a se mentine ca regim și sistem, a ajuns sa fie înfierat ca colaborator!!!! Cum ramine cu sutele de voci care s-au ridicat împotriva condamnării făcute de Băsescu ??!!??
3 5
mra • 2022-03-24 13:01:40
Base ar trebui sa fie totusi multumit. A turnat, dar a si baut :)
2 1
INTERVIURILE HotNews.ro