Puterea abonamentului medical de a schimba mentalitatea unui popor
Sectorul sănătății private a cunoscut una dintre cele mai accelerate dezvoltări din ultimii ani.
Sectorul sănătății private a cunoscut una dintre cele mai accelerate dezvoltări din ultimii ani. Odată cu pandemia, contribuția acestuia a devenit și mai evidentă pentru întregul sistem medical – atât pe zona de laborator și de testare, cât și prin preluarea pacienților care, dintr-o dată, nu au mai putut accesa serviciile medicale publice. Iar post-pandemie, s-a observat o modificare vizibilă în comportamentul medical al românilor, care au început să fie tot mai preocupați de prevenție și de sănătatea lor, în ansamblu.
În contextul în care sistemul medical românesc este orientat cu precădere pe tratare, sectorul medical privat are un rol important în educarea populației cu privire la importanța serviciilor de prevenție și a screening-urilor anuale de rutină. Din perspectiva generală a sistemului de sănătate, România înregistrează decalaje semnificative față de Uniunea Europeană, situându-se pe ultimele locuri în ceea ce privește nivelul cheltuielilor de sănătate pe cap de locuitor.
Sectorul sănătății private: 450 milioane euro investiții în infrastructură medicală
Sistemul privat a investit constant în sistemul medical din România, creând de la zero infrastructură după modele europene și la standarde occidentale. În anul 2020, în România au fost realizate investiții de aproximativ 450 milioane Euro, reprezentând aprox. 1,9% din totalul investițiilor din economie, conform unui studiu realizat de EY. Investițiile se referă la achiziția de tehnologie medicală modernă, precum și la deschiderea de unități medicale la standarde occidentale – policlinici, laboratoare, centre de imagistică sau spitale. Prin dezvoltarea acestora și creșterea utilizării serviciilor de prevenție, piața abonamentelor medicale contribuie la reducerea serviciilor curative (de tratament) – care sunt mult mai costisitoare și cu un impact mult mai mare asupra calității vieții pacienților, susținând descoperirea timpurie sau prevenirea unor afecțiuni medicale.
Rețeaua de sănătate Regina Maria a investit peste 200 de milioane de euro în ultimii 10 ani în crearea de infrastructură (deschideri de policlinici, spitale, laboratoare) și în pregătirea cadrelor medicale, tratând până acum peste 6 milioane de pacienți unici. Regina Maria a dezvoltat peste 113.000 mp de servicii medicale, unde lucrează peste 8.000 de angajați și colaboratori.
Piața abonamentelor medicale, creștere anuală de două cifre
Pe fondul dezvoltării accelerate a serviciilor medicale private, piața abonamentelor medicale a înregistrat creșteri semnificative în ultimii ani. Un trend care a pornit timid de la corporațiile care le ofereau salariaților abonamente medicale drept beneficiu extrasalarial, pe un model important din străinătate, abonamentul a devenit astăzi un instrument de prevenție accesat în egală măsură și de alte categorii de angajați – cei din producție, care în mod obișnuit nu merg la medic pentru controale de rutină.
Prin urmare, abonamentul crește nivelul de alfabetizare medicală și accesul la servicii medicale în rândul unor categorii vulnerabile de populație. Până relativ recent, abonamentul era unul din beneficiile standard din corporații, oferit managementului și, în general, celor din zonele de birouri. Preocuparea tot mai mare a companiilor pentru bunăstarea fizică și emoțională a angajaților, face ca acum aproape jumătate din portofoliul de abonamente oferite de Regina Maria să fie format din lucrători în producție – practic, zecile de mii de oameni care fac economia să meargă. Abonamentul nu mai este un produs exclusivist. Este un produs accesibil și extrem de util. Pe lângă prevenție, abonamentul este un instrument important de economisire. La Regina Maria, pacientul are acces la informații legate de valoarea cumulată a serviciilor pe care acesta le-a ales și la cât a economisit #peabonament. Concret, pacientul vede în timp real, în secțiunea ”Abonamentele mele”, suma economisită cu fiecare serviciu accesat.
Rețeaua de sănătate Regina Maria numără peste 751,000 abonamente la nivelul lunii octombrie 2022, înregistrând o creștere de aproape 15% în ultimele 12 luni. 10.000 de companii se află în portofoliu, peste 40% dintre cei mai mari angajatori din România.
Abonamentul medical, beneficiu și pentru membrii de familie ai angajaților
În ultimul an avem o creștere accelerată, de 30%, a abonării membrilor de familie, dintre care jumătate sunt copii – o altă cifră care arată interesul crescut pentru servicii medicale moderne, dar și o tendință care demonstrează că societatea devine tot mai educată și conștientă de importanța mersului proactiv la medic. Vedem chiar că membrii de familie vin la medic chiar mai des decât titularii, la o diferență de 10-13%, tendință susținută în special de zona de pediatrie. Așa cum știm, copiii au nevoie cel mai frecvent de medic. – Andreea Minuță, Director Executiv Divizia Abonamente Regina Maria
Un pacient care deține un abonament Regina Maria face, în medie, 7 vizite medicale pe an, de aproximativ 3 ori mai mult decat un pacient fără abonament. Iar în cadrul acestor vizite, un abonat poate accesa, în medie, 24 de servicii medicale pe an – consultații, investigatii sau analize de laborator. O statistică care ne arată că românii încep să înțeleagă importanța prevenției medicale. De asemenea, studiile interne ale Rețelei arată că rata de accesare a abonamentelor este în creștere în cadrul companiilor, ajungând la 70%, mergând și până la 100% în cazul anumitor companii.
Obiectivul Regina Maria este ca fiecare angajat român să ajungă să facă cel puțin un screening de prevenție și un set de analize pe an; toate serviciile de prevenție și medicină primară fiind incluse gratuit în abonament. Abonamentul susține o tendință socială sănatoasă și dezvoltă obiceiuri sănătoase pornind chiar de la celula de bază a societății: familia..
Articol susținut de Regina Maria