Sari direct la conținut

Stația de metrou „Timpuri Noi” își schimbă numele în Octavian Udriște

HotNews.ro
Stația Timpuri Noi, Foto: AGERPRES
Stația Timpuri Noi, Foto: AGERPRES

Stația „Timpuri Noi” de la metroul bucureștean își va schimba numele, au decis Membrii Consiliului de Administrație al Metrorex, conform Club Feroviar. În curând, stația va purta numele Octavian Udriște, unul dintre inginerii care au făurit primul tronson de metrou.

„Urmează stația Octavian Udriște, cu peronul pe partea dreaptă” va fi anunțul pe care îl vor auzi în curând persoanele care folosesc magistralele 1 și 3 ale metroului din Capitală.

Stația „Timpuri Noi” va purta în curând numele inginerului Octavian Udriște, a căruia carieră s-a împletit cu dezvoltarea rețelei de transport de sub București.

Inginerul român se numără printre cei care au semnat în 1979 punerea în funcțiune a primului tronson de metrou, care pornea chiar de la Timpuri Noi și se termina atunci la stația Semnătoarea, redenumită între timp Petrache Poenaru.

Membrii CA al Metrorex au votat, la propunerea președintelui Mihai Barbu, în unanimitate schimbarea denumirii stației, motivând că numele actual este legat de fosta platformă industrială, care a fost demolată între timp, făcând loc unui proiect imobiliar.

De asemenea, un alt motiv pentru redenumirea stației este ”activitatea profesională de excepţie în domeniul feroviar a domnului Octavian Udrişte (specialist în domeniui feroviar, recunoscut la nivel internațional), precum şi implicarea în construirea şi dezvoltarea metroului bucureştean, fiind unul dintre factorii decisivi în punerea în funcţiune în 1979 a metroului bucureștean”.

În 2009, Metrorx a decis să schimbe numele a opt stații: Semănătoarea, Armata Poporului, Industriilor, Depoul IMGB, IMGB, Laromet, Policolor și Linia de Centură, acestea devenind Petrache Poenaru, Lujerului, Preciziei, Berceni, Dimitrie Leonida, Laminorului, Nicolae Teclu și Anghel Saligny.

Metrorex a spus atunci că schimbarea numelor celor opt stații de metrou a fost făcută pentru „a le corela cu realitățile actuale ale municipiului București”.

Cine este Octavian Udriște

Octavian Udriște este singurul feroviar în viață, din cei cinci ingineri aleși de Nicolae Ceaușescu să construiască metroul bucureștean, o construcție sută la sută românească.

S-a născut la 18 aprilie 1935 la Timișoara. A absolvit Institutul de Căi Ferate București, Facultatea de Mecanică – Secția Locomotive în 1958.

În 1996 a fost director al Institutului de Cercetări în Transporturi INCERTRANS și în perioada 1997-2005 a condus Departamentul de Transporturi la Siemens România.

Se numără printre artizanii care au pus în funcțiune primul tronson de metrou inaugurat în 1979 în București, fiind numit ulterior director tehnic şi director general al Metroului, funcție deținută în perioada 1985-1996.

De asemenea, Octavian Udriște a contribuit la redeschiderea căii ferate Dorneşti-Putna, circulaţia pe această rută fiind reluată în data de 15 august 2018.

Între 1994 și 1996 a fost directorul general al Metrorex. Din 2007, este președinte onorific Club Feroviar.

În 2019, într-un interviu pentru HotNews.ro, Octavian Udiștre a povestit de ce există, sub Gara de Nord, o altă gară subterană, umplută cu pământ și care este motivul pentru care stația de la Romană e așa de îngustă. El s-a referit și la motivul pentru care dictatorul nu a vrut să construiască metroul în Drumul Taberei și a explicat de unde provin urmele vizibile și astăzi pe anumiți pereți de la stația Piața Unirii.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro