Sari direct la conținut

Prima reacție a Metro după delistarea Magiunului de Topoloveni: decizia are la bază „argumente economice solide”

HotNews.ro
Magiun de Topoloveni, Foto: Sonimpex
Magiun de Topoloveni, Foto: Sonimpex

„Ne dorim să subliniem faptul că susținem activ antreprenorii români, iar pe categoria gemuri/magiunuri colaborăm cu producători locali în proporție de peste 70%”, a explicat Metro Cash & Carry România cititorilor HotNews.ro.

Miercuri, Hotnews.ro a publicat un articol în care antreprenoarea Bibiana Stanciulov, proprietara firmei care produce una dintre cele mai cunoscute mărci tradiționale românești alimentare, a relatat cum a avut loc delistarea Magiunului Topoloveni din rețeaua Metro. Cu mai multe zile înainte de publicare, redacția a cerut punctul de vedere al Metro, care nu a sosit.

Joi la prânz, ministrul Agriculturii, Florin Barbu, a declarat la Guvern că a discutat cu Asociația marilor rețele comerciale cazurile prezentate de HotNews.ro cu două produse românești eliminate de la raft, respectiv magiunul de Topoloveni de către Metro și înghețata Cremola din Teleorman de către 7 din 10 mari retaileri.

Ministrul Barbu a spus că este în discuții cu Metro pe tema produsului tradițional românesc. Și că va avea o întâlnire săptămâna viitoare cu toate magazinele de retail pe aceste aspecte și a dat și un exemplu de alte produse românești care au fost reintroduse la raft în urma reclamațiilor.

Joi după-amiază, Metro a furnizat un punct de vedere cititorilor HotNews.ro, în care susține că până acum nu au primit nicio înștiințare privind o eventuală chemare în judecată de către producătorii Magiunului de Topoloveni.

Retailerul susține că decizia de încetare a colaborării cu cei de la Topoloveni are la bază „argumente economice solide” și relatează că ”susținem activ antreprenorii români, iar pe categoria gemuri/magiunuri colaborăm cu producători locali în proporție de peste 70%”.

Punctul de vedere al Metro:

„METRO Cash & Carry România promovează relații de afaceri corecte și etice cu toți partenerii săi contractuali, fără a exclude nicio categorie de producători și furnizori, fie ei locali sau internaționali.

Modelul de afaceri al METRO îl reprezintă comerțul cu ridicata, în format modern cash & carry, și implică prezența la raft a acelor produse care îi pot deservi cel mai bine pe cei peste 100.000 de antreprenori români din industriile ospitalității și cea a comerțului tradițional, care ne sunt clienți, prin urmare întreaga noastră ofertă comercială este adaptată la nevoile de business și solicitările acestora.

METRO a desfășurat o relație comercială cu Sonimpex Topoloveni SRL, încheiată cu peste un an în urmă, decizia încetării colaborării fiind bazată pe argumente economice solide.

Ne dorim să subliniem faptul că susținem activ antreprenorii români, iar pe categoria gemuri/magiunuri colaborăm cu producători locali în proporție de peste 70%.

Ne delimităm de orice presupunere legată de o posibilă acțiune în judecată, până la momentul în care vom fi informați oficial. Până acum, nu am primit niciun document oficial în acest sens.

Considerăm că unele informații apărute în spațiul public sunt eronate și chiar defăimătoare la adresa politicii de preț a METRO în relația cu partenerii de afaceri și clienții noștri”.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro