Sari direct la conținut

Subiectele Zilei: Bucuresti: prima noapte cu autobuze pe strazi; Vecini pe Calea Victoriei. Copilul Ceausescu si Regele Mihai; Mafia mormintelor de la Bellu: samsarii promit ca scot mortii din groapa si cer pana la 8.000 de euro pentru un loc de veci; Cum ajung pacientii straini cobai in Romania

HotNews.ro
Subiectele Zilei, Foto: Colaj foto
Subiectele Zilei, Foto: Colaj foto

¬Bucuresti: prima noapte cu autobuze pe strazi. Dupa o pauza de 21 de ani, autobuzele RATB-ului vor circula din nou noaptea. Numai ca, acum, in statii nu va mai opri Rata, ci un autobuz Mercedes EURO 4, dotat cu camera de supraveghere video si cu aer con ditionat. Autoritatile spun ca au luat aceasta masura pentru ca bucurestenii sa fie in siguranta. „Am decis sa circule doar autobuze cu sistem video pentru ca asa va putea fi monitorizata calatoria, iar incidentele raman inregistrate”, a explicat purtatorul de cuvant al Regiei de Transport Bucuresti, Brandusa Raecean. Si calatoria pe blat va fi monitorizata. Echipe formate din controlori si jandarmi vor circula noaptea si vor verifica daca pasagerii au card sau bilet. In caz ca nu au, acestia vor fi amendati, scrie EVZ.

Ministerul Turismului a platit 5 milioane de euro ca sa fim confundati cu Ucraina. Clipurile de promovare a Romaniei ca destinatie turistica, realizate de CNN in 2011, seamana la nivel de concept cu spotul de promovare a Ucrainei din 2008. Difuzata prin intermediul aceluiasi post american de televiziune, campania ucraniana, aproape similara cu „Explore the Carpathian Garden”, a fost puternic criticata de specialistii din tara vecina, scrie Romania Libera.

Vecini pe Calea Victoriei. Copilul Ceausescu si Regele Mihai. Atelierul unde a invatat Ceausescu cizmaria se afla in „buricul targului”. In apropiere erau Palatul Regal, cafeneaua Corso, magazine de lux. Dupa stiinta politiei, inregistrata in dosarul deschis de Siguranta pe numele lui, Nicolae Ceausescu ar fi stat trei ani in atelierul lui Alexandru Sandulescu din Calea Victoriei nr. 89. Ce impresii i-a facut principala artera comerciala a Bucurestiului, nu a povestit public niciodata. Oricum, Calea Victoriei era ￯buricul targului”, „zona zero” a Capitalei. Lumea guresa si vioaie, in cele mai frumoase straie si in cele mai scumpe vehicule, intrecerea de culori, gusturi si mirosuri nu se poate sa nu-l fi impresionat pe copilul venit din lumea arhaica si impenetrabila pentru noutati a satului traditional. Atelierul mesterului Sandulescu era bine plasat. O privire pe harta strazii il dezvaluie aproape de locuri unde se faceau si se desfaceau guverne, se turna apa la radacina carierelor politice, literare, gazetaresti, anunta Adevarul.

Cum ajung pacientii straini cobai in Romania. Preturi mici contra unor tratamente inovatoare – acestea sunt ingredientele cu care firma Dalin Medical din Bucuresti ii momeste pe pacientii invalizi, cu scleroza multipla, sa vireze bani in contul unei agentii de turism. Cu ce rezultate se lauda medicii din clinica: pacientii dorm mai bine si suporta mai usor caldura. Suferinta unora poate fi o metoda excelenta de imbogatire pentru altii. Sub pretextul ca practica turism medical, firma Danny Tour din Bucuresti, condusa de Daniel Golea, racoleaza pacientii cu scleroza multipla din strainatate si le promite un tratament revolutionar, care de altfel, nu a fost recunocut stiintific nicaieri in lume – Liberation Treatment. Scleroza multipla este o boala neurologica ce afecteaza sistemul muscular, ducand la paralizii si invaliditate. Afectiunea ataca in special tinerii intre 20 si 40 de ani, iar odata instalata, boala nu se vindeca, informeaza Romania Libera.

Alege aici proiectul autostrazii suspendate. Varianta preferata de Oprescu prevede un tunel pe sub parcul Herastrau. Vezi harta. Primarul Sorin Oprescu prefera varianta cea mai spectaculoasa a inelului median pentru zona de nord a Capitalei. Miercuri, primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, a declarat ca „inclin catre varianta trei, cea cu doua tunele subterane pe sub Parcul Herastrau, chiar daca este si cea mai scumpa”. Proiectul arhitectilor prevede constructia a doua tunele de 2 kilometri lungime ingropate la 25 de metri sub Parcul Herastrau, cu cate trei benzi de circulatie pe fiecare sens, aproximativ zece kilometri de sosea suspendata si pasaj suprateran pe doua niveluri peste calea ferata Bucuresti-Constanta. Costurile sunt estimate la peste un miliard de euro, insa primarul Oprescu sustine ca astfel numarul exproprierilor va fi minim si vor fi ocolite toate constructiile protejate sau monument istoric. Pentru inelul median nordic arhitectii au desenat trei variante, scrie Gandul.

Afganistan de Romania: ungurii din Racos se apara de tiganii – talibani cu trupe speciale. In Racos, judetul Brasov, tiganii furau tot ce munceau ungurii. Animale, mancare, haine si unelte au disparut din gospodariile si casele maghiarilor, ba chiar romii au navalit si peste terenurile lor si, ca termitele, le-au lasat goale. Unde n-aveau ce sa ia, sapau dupa seminte. Desi raportul de forte e de 2.000 de unguri la 1.000 de tigani, nu le-au putut face fata romilor care au vandalizat satul. Au primit pana la urma un ajutor: primarul le-a adus in sat forte de elita, sa-i apere de abuzuri. Fosti militari in misiuni internationale au facut liniste in sat. Din aprilie, de cand au venit la Racos cu ATV-uri, masini de teren sau motoare, scandalurile s-au potolit ca prin minune, anunta EVZ.

Constantin Balaceanu-Stolnici, academician: „Se resimte ca Traian Basescu a fost ofiter de marina”. Academicianul Balaceanu-Stolnici spune ca seful statului are inteligenta de a specula ca nimeni altul conjuncturile favorabile, insa politica noastra continua sa prezinte aspectele sumbre ale tranzitiei. Boier de vita veche, Constantin Balaceanu-Stolnici degaja prin toti porii eleganta si eruditie. Vorbeste cu un ton masurat despre politica romaneasca si pune diagnostice corecte societatii in care traim. Poate ca, in zgomotul general, vocea academicianului Balaceanu-Stolnici, ascultata mai cu atentie, ar putea pondera anumite instincte colective capatate in vremurile comunismului, informeaza Adevarul.

Teodor Susman, dreptatea oamenilor si dreptatea lui Dumnezeu. Istoricii au descoperit in arhive o serie de documente inedite semnate de fostul primar din Rachitele. Pentru cei care nu cunosc detaliile instaurarii regimului comunist in Romania trebuie spus, inca de la inceput, foarte pe scurt, ca, pentru a prelua controlul, comunistii au dus o politica duala: pe de o parte, au vizat eliminarea elitelor (politice, economice, culturale etc.), iar pe de alta atragerea si impunerea in functii a marginalilor societatii sau a unor persoane cu un trecut dubios, care puteau deveni usor unelte docile in mainile noii puteri, scrie Romania Libera.

Roman din Germania, doctorul inimilor de bebelusi. Un roman care lucreaza de la o clinica nemteasca opereaza nou-nascuti din Romania, care in tara ar astepta luni de zile o interventie. Micutul Alex e unul din cei norocosi. Doar o treime din cei o mie de bebelusi care se nasc anual cu malformatii congenitale la inima sunt operati in Romania. Restul raman cu boala, sau, in cazul cel mai fericit, sunt operati peste hotare. Singurul centru unde pot fi operati este cel de la Targu-Mures, unde listele de asteptare ucid copiii cu zile. Inima lui Alex a fost salvata, la patru zile de la nastere, de chirurgul Eugen Sandica, in Germania, anunta EVZ.

Mafia mormintelor de la Bellu: samsarii promit ca scot mortii din groapa si cer pana la 8.000 de euro pentru un loc de veci! Vrei sa faci rost de un loc de veci in Cimitirul Bellu din Bucuresti? Oficial, nu ai cum, si asta pentru ca administratia institutiei nu mai are niciun loc disponibil. Neoficial, daca ai cel putin 3.000 de euro, iti poti cumpara unul imediat.Toata afacerea este controlata de o retea de speculanti privati, care primesc ponturile chiar de la angajatii cimitirului. Cu totii au, la final, de castigat comisioane uriase. Jurnalistii de la „ADS” au descoperit tot firul afacerii, cu ajutorul camerei ascunse, si au negociat cu samsarii din cimitire cumpararea mai multor locuri de veci, informeaza Adevarul.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro