Sari direct la conținut

VIDEO. Imagini dramatice cu propulsoare de rachetă care cad peste o zonă populată din China, după lansarea unui satelit franco-chinez. Cercetător român: Fumul portocaliu este un compus extrem de toxic

HotNews.ro
Un satelit franco-chinez a fost lansat sâmbătă pe orbită pentru a studia cea mai îndepărtată explozie a stelelor, însă ulterior pe rețelele de socializare au apărut imagini cu resturi ale a rachetei de lansare căzând peste o zonă populată din China, lăsând în urmă sa un fum extrem de toxic, potrivit cercetătorului român Claudiu Tănăselia.
O rachetă Long March 2-C care transportă un satelit dezvoltat în comun de China și Franța, denumit Space Variable Objects Monitor (SVOM), decolează de la o bază spațială din Xichang, în provincia chineză Sichuan (sud-vest), la 22 iunie 2024. Foto: ADEK BERRY / AFP / Profimedia

În timp ce sateliții au fost livrați cu succes pe orbita Pământului, propulsoarele laterale ale vehiculului de lansare cu mai multe trepte Long March 3B au căzut înapoi pe Pământ și au aterizat în regiunea Guangxi din sudul Chinei, a raportat SpaceNews.com, potrivit Live Science.

Imaginile surprinse de martori, și distribuite pe X (fostul Twitter) de jurnalistul spațial Andrew Jones, arată boosterul unei rachete chineze care cade într-o zonă împădurită.

SpaceNews.com vorbește despre prezența unui gaz sau fum maro-roșiatic, tetraoxid de azot, și un gaz gălbui, posibil rezultat din amestecarea dimetilhidrazinei (UDMH) cu aerul.

Cercetătorul român Claudiu Tănăselia a comentat și el subiectul pe pagina sa de Facebook, distribuind imagini video cu un fum portocaliu lăsat în urma sa de către una dintre resturile rachetei.

„Astăzi, la ora 07:00 UTC, o rachetă Changzheng-2C a lansat telescopul spațial SVOM (Space Variable Objects Monitor), pe orbită terestră joasă, de la centrul spațial Xichang. Telescopul este rezultatul unei colaborări între agenția spațială franceză CNES și cea chinezească CNSA și urmează să fie folosit pentru observații astronomice în spectrul gama și X.
După separarea de treapta secundară, treapta primară a rachetei s-a prăbușit peste o zonă populată din China, iar fumul portocaliu din imaginea de mai jos este tetraoxid de azot și dimetilhidrazină (dacă sună a ceva toxic, este pentru că într-adevăr este un compus extrem de toxic)”, a scris cercetătorul pe pagina sa de Facebook.

INTERVIURILE HotNews.ro