Ce arată primele autopsii ale victimelor de pe superiahtul Bayesian, al magnatului Mike Lynch
Examinările inițiale a patru dintre persoanele ucise atunci când iahtul familiei magnatului britanic din domeniul tehnologiei Mike Lynch s-a scufundat luna trecută, în largul Siciliei, au indicat că acestea au murit sufocate din cauza lipsei de oxigen de pe nava aflată în pericol, au declarat joi surse judiciare, potrivit Reuters.
Lynch, fiica lui, Hannah, un bucătar de la bord și patru oaspeți au murit când Bayesian, un superiaht de 56 de metri sub pavilion britanic, s-a scufundat în timpul unui eveniment meteorologic sever și brusc în largul portului Porticello, lângă Palermo, pe data de 19 august.
Primele rezultate ale autopsiilor efectuate pe patru dintre victime – președintele Morgan Stanley International, Jonathan Bloomer, soția lui, Judith, avocatul Chris Morvillo și soția lui, Neda – sugerează că aceștia au murit sufocați, fiind blocați pe navă.
Au fost comandate mai multe teste medico-legale, rezultatele fiind așteptate în următoarele săptămâni, au precizat sursele.
Examinările corpurilor lui Lynch și ale fiicei lui urmau să înceapă în cursul zilei de joi, au adăugat acestea.
Trupurile persoanelor decedate, cu excepția bucătarului, au fost găsite în cabinele de pe partea stângă a vasului, unde este posibil ca pasagerii să fi încercat să caute bule de aer rămase, a declarat luna trecută șeful Brigăzii de pompieri din Palermo.
James Cutfield, căpitanul navei, și doi membri ai echipajului – Tim Parker Eaton și Matthew Griffiths – au fost puși sub anchetă de către autoritățile italiene pentru posibilă ucidere din culpă și naufragiu.
Faptul că sunt investigați nu implică vinovăția și nu înseamnă că vor urma acuzații oficiale.
Griffiths, care era de gardă în noaptea dezastrului, a declarat în fața anchetatorilor că membrii echipajului au făcut tot ce le-a stat în putință pentru a-i salva pe cei aflați la bordul navei Bayesian, conform unor informații relatate de agenția italiană de știri Ansa săptămâna trecută.
Naufragiul i-a nedumerit pe experții navali, care au declarat că o navă precum Bayesian, construită de Perini, un producător de iahturi de lux deținut de The Italian Sea Group, ar fi trebuit să reziste furtunii și, în orice caz, nu ar fi trebuit să se scufunde atât de repede.