Sari direct la conținut

Mari probleme la Northvolt, cea mai mare fabrică de baterii și șansa Europei de a reduce avansul Chinei. Directorul companiei a demisionat

HotNews.ro
Fabrica Northvolt din Suedia. Foto: Profimedia
Fabrica Northvolt din Suedia. Foto: Profimedia

Directorul executiv al Northvolt Ett, Mark Duchesne, principala fabrică din Skellefteå a producătorului de baterii suedez își părăsește funcția, cu efect imediat, transmite publicația suedeză The Local.

Plecarea lui Duchesne este un indiciu îngrijorător că problemele companiei nu sunt pe cale de a fi rezolvate, scriu suedezii. Northvolt, considerată speranța Europei pentru reducerea dependenței de bateriile chinezești, începe să se confrunte cu un eșec uriaș.

Duchesne, care a lucrat anterior la Toyota și Tesla, a ajuns la Northvolt în vara anului 2023. La sfârșitul anului 2023, el a declarat pentru ziarul Dagens Industri că perioada petrecută în companie a fost „cel mai rău trimestru al carierei mele”, spunând că a fost semnificativ mai dificil să producă baterii în Skellefteå decât prevăzuse fondatorul companiei, Peter Carlsson.

Demisie pe fondul suspendării producției de materiale catodice

Demisia lui Duchesne a apărut în momentul în care Northvolt a anunțat că începe procedurile de faliment pentru Northvolt Ett Expansion AB, compania care gestionează dezvoltarea fabricii sale.

La începutul lunii septembrie, au fost suspendate operațiunile la Upstream 1, uzina de producție de catozi a fabricii, după ce nu a reușit să atingă nivelurile de calitate cerute, astfel încât să se poată concentra pe creșterea producției pe linia de asamblare a bateriilor, care a reușit doar pentru a produce câteva procente din ceea ce este necesar pentru a-l face profitabil.

Pe 26 septembrie, compania a anunțat că intenționează să concedieze 1.600 de angajați, o cincime din forța de muncă.

În mod paradoxal, menită să reducă dependența Europei de bateriile chinezești, gigafabrica Skellefteå a ajuns la mâna tehnologiei din China.

Northvolt se confruntă cu probleme tehnice uriașe după ce a folosit echipamente furnizate de partenerul său chinez, Wuxi Lead. Utilajele se defectează foarte ușor și nu pot fi remediate decât de către operatori chinezi. Astfel, au fost aduși peste 500 de chinezi să lucreze în fabrică.

Lucrătorii din fabrică au fost nevoiți să traducă din chineză cu google translate pentru a înțelege cum funcționează mașinile.

Northvolt este considerată ca fiind una dintre cele mai valoroase firme de tehnologie, care deține cea mai mare baterie litiu-ion din Europa, esențială pentru industria vehiculelor auto. Căderea Northvolt are efecte pe întreg lanțul, afectând masiv industria auto europeană, inclusiv producători precum Volkswagen şi Volvo, cu care compania a încheiat parteneriate.

Northvolt a fost fondată ca start-up, în 2016, de fostul director Tesla, Peter Carlsson. Acum, eșecul este uriaș, mai ales că Northvolt a atras parteneri care au crezut puternic în acest proiect și au investit circa 15 miliarde de euro în fabrica de baterii.

Northvolt încearcă să vândă materii prime pentru a mai strânge bani

Compania suedeză Northvolt încearcă să-și vândă stocul de materiale pentru fabricarea bateriilor, în încercarea de a se întări financiar potrivit unor surse citate de Reters.

După decizia de oprire a producției de materiale catodice active (CAM) la gigafabrica din Suedia, stocurile de materii prime, sulfat de nichel și hidroxid de litiu, sunt acum redundante.

A fost luată decizia de a vinde stocul pentru a strânge numerar, a spus una dintre surse. O a doua sursă a spus, motivând urgența vânzării, că materiile prime au o perioadă de valabilitate relativ scurtă, Hidroxidul de litiu până la aproximativ șase luni, iar sulfatul de nichel până la un an.

INTERVIURILE HotNews.ro