Tătaru: Peste 230 de elevi și profesori s-au îmbolnăvit de COVID-19 în ultima săptămână
Aproape 160 de elevi și peste 70 de cadre didactice și personal auxialiar din școlile din România s-au îmbolnăvit de COVID-19 în ultima săptămână, a declarat vineri ministrul Sănătății, Nelu Tătaru.
Tătaru a spus că în ultimele șapte zile s-au înregistrat, „oarecum în legătură cu activitatea școlară”, 158 de elevi și 73 de cadre didactice și nedidactice care s-au infectat cu coronavirus.
Potrivit ministrului Sănătății, de la începutul pandemiei au fost diagnosticați cu COVID-19 aproximativ 3.200 de copii cu vârste între 0 și 9 ani și 5.200 de copii cu vârste între 10 și 19 ani.
„Ziua se compune din transport către școală, ziua școlii, transportul de la școală acasă, lucrul în familie, jocul în parcuri. Toate sunt reglementate, noi doar trebuie să respectăm măsurile”, a spus Tătaru.
Numărul cazurilor de COVID-19 în școli și grădinițe este tot mai mare. În București, de exemplu, joi au trecut la scenariul roșu, din cauza cazurilor de COVID-19 depistate în rândul elevilor și al profesorilor, nouă grădinițe, școli și licee, între care colegiile „Sfântul Sava” și „Grigore Moisil”.
Potrivit ultimelor date transmise joi de Ministerul Educației, situația școlilor la nivel național este următoarea:
- 12.704 unităţi de învăţământ în Scenariul 1: participarea zilnică (faţă în faţă) a tuturor preşcolarilor şi elevilor în unităţile de învăţământ, cu respectarea şi aplicarea tuturor normelor de protecţie sanitară.
- 4.608 de unităţi de învăţământ în Scenariul 2. Acesta presupune participarea zilnică (faţă în faţă) a tuturor preşcolarilor şi elevilor din învăţământul primar, a elevilor din clasele a VIII-a şi a XII-a, cu respectarea şi aplicarea tuturor normelor de protecţie, respectiv revenirea parţială (prin rotaţie de una-două săptămâni) a elevilor din celelalte clase de gimnaziu şi liceu, cu respectarea şi aplicarea tuturor normelor de protecţie.
- 344 de unităţi de învăţământ în Scenariul 3; implică participarea tuturor preşcolarilor şi elevilor la activităţi/lecţii online.
Potrivit sursei citate, dintre cele 344 de unităţi aflate în această situaţie, numai 151 figurează în acest scenariu din cauza cazurilor de COVID-19 înregistrate. Diferenţa de 193 de unităţi de învăţământ rezultă ca urmare a ratei de incidenţă a cazurilor din localitatea în care funcţionează şi/sau a infrastructurii şcolare/şcoli în care se execută diverse lucrări de reabilitare.