Gabriela Firea, despre reclamațiile privind autobuzele Otokar: Sunt provocări / O neînțelegere a bordului din partea șoferului ori un mic incident umflat și exagerat
Primarul Gabriela Firea spune că filmulețele și reclamațiile privind neregulile depistate la autobuzele noi Otokar sunt provocări, iar verificările efectuate după fiecare incident reclamat au arătat că a fost vorba despre neatenția sau despre neglijența șoferilor, scrie Mediafax.
„Sunt provocări. Nu vreau să vă dau o cifră care să devieze atenția, dar la achiziția de acum 12 ani au fost, în primele 2 luni, aproape 500 reclamații în legătură cu noile autobuze. Acum, bineînțeles că sunt persoane interesate să denigreze acest proiect foarte important al Capitalei și anume achiziția a 400 autobuze noi, Euro 6. De fiecare dată s-a constatat, după verificarea incidentului, că era pur și simplu ori o neatenție, o neglijență, o neînțelegere a bordului care e foarte nou și electronic, din partea conducătorului auto, ori un mic incident care a fost umflat și crescut și exagerat”, a declarat primarul general, Gabriela Firea.
Potrivit primarului general, anul acesta vor mai fi cumpărate încă „100 de autobuze electrice, 100 de tramvaie, 100 de troleibuze și 400 de autobuze cu gaz natural comprimat”.
De când au fost aduse în Bucureşti, autobuzele Otokar au avut mai multe probleme, unele dintre situații fiind filmate și postate pe rețelele de socializare.
În luna iunie 2018, primarul general, Gabriela Firea, a semnat împreună cu managerul general al Otokar Otomotiv ve Savunma Sanayi, Serdar Gorguc, contractul prin care Primăria Capitalei achiziţionează 400 de autobuze noi Euro 6. Conform graficului de livrări, până la sfârşitul acestui an, vor veni la Bucureşti primele 100 de unităţi, urmând ca anul viitor, să ajungă şi restul de 300 de autobuze.
Valoarea tranzacţiei este de 100 milioane euro plus TVA. Autobuzele sunt de trei tipuri în funcţie de traseele pe care vor circula: 320 de autobuze de 12m, 50 autobuze de 10,7m şi 30 de autobuze de 18 metri. Noile autobuze beneficiază de aer condiţionat şi de tehnologie GPS, care permite localizarea în trafic şi furnizarea către călători a informaţiilor legate de timpii de aşteptare în staţie şi de parcurgere a traseului.