Un britanic a rămas 18 luni fără permis după ce a fost filmat în timp ce stătea pe locul pasagerului în mașina sa Tesla ce rula cu 65 km/h
Un britanic are permisul suspendat un an și jumătate și va trebui să plătească 1.800 de lire pentru că s-a așezat pe locul pasagerului în mașina sa Tesla care rula cu 65 km/h. Omul a vrut să vadă ce poate sistemul Autopilot care dă mașinii un grad sporit de autonomie, însă polițiștii au spus că gestul arată că cel care l-a comis este iresponsabil. Sistemul Autopilot este cel mai avansat lansat de un producător auto și un lucru special este că funcționează și la viteze mari. După ce șoferii au făcut teste riscante, Tesla a fost nevoită să insiste asupra faptului că mașina nu devine autonomă și că șoferul nu trebuie să-și ia ochii de la drum.
The New York Times scrie că Bhavesh Patel din Nottingham a pornit sistemul Autopilot al mașinii sale Tesla Model S și apoi a părăsit locul șoferului și s-a așezat pe cel de lângă, fiind filmat de alt șofer în timp ce sta relaxat cu mâinile după cap, iar volanul și pedalele erau lăsate în voia sistemului Autopilot.
Șoferul prins a declarat la Poliție că își dă seama că a făcut o mare prostie, însă a adăugat că a vrut să vadă cum mașina ”poate face ceva uluitor” și că a avut ghinion ca tocmai el să fie prins.
Patel nu va mai conduce timp de 18 luni, trebuie să presteze 100 de ore de muncă în folosul comunitații și să plătească 1.800 de lire. Polițiștii spun că sancțiunile trebuie să servească drept exemplu, astfel încât alții să fie descurajaâi să facă la fel.
Tesla a fost criticată pentru a dat numele Autopilot sistemului care dă mașinii un grad mare de autonomie. Tesla a fost nevoită să facă modificări la software și să spună cât se poate de clar că sistemul nu transformă mașina într-una care se poate conduce singură. Imediat dupa lansarea Autopilot mulți șoferi au făcut lucruri nebunești pentru a testa limitele soft=ului.
Sistemul Autopilot funcționează datorită unui software ce folosește camere video, senzori, radare, GPS și hărți pentru a vedea ce se întâmplă în jurul mașinii. Automobilul detectează alte mașini și frânează pentru a evita coliziunile, putând să schimbe și banda de rulare, dacă șoferul apasă semnalizarea. La destinație, mașina „scanează” zona din jurul ei, detectează un loc de parcare și poate să parcheze singură.