Cum a fost piața auto în primele trei luni și ce modele auto au căutat românii pe internet
Piața mașinilor noi a atins cel mai mare nivel din ultimii nouă ani, iar piața second-hand, deși a scăzut față de 2017, a rămas la un nivel ridicat, semn că efectele eliminării timbrului de mediu se văd încă. Raportul dintre mașinile second-hand (din import) și cele noi a fost de 4:1, iar reînmatriculările au depășit 120.000 de unități. O analiză Autovit.ro arată că în top 10 cele mai căutate modele pe site, opt sunt germane, locul întâi fiind ocupat de Volkswagen Passat.
În primul trimestru din 2018 au fost importate peste 120.000 de vehicule, conform unei analize Autovit.ro asupra datelor oferite de Direcția Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV).
Piața a scăzut cu 6%, însă media lunară a rămas mare, la peste 40.000 de unități. Este a doua cea mai mare valoare pentru primul trimestru în ultimul deceniu. Ca exemplu, cel mai slab trimestru din ultimii zece ani a fost în 2011, când au fost înmatriculate mai puțin de 32.000 de autovehicule. În ceea ce privește piața mașinilor rulate pe plan intern, adică reînmatriculări, scăderea e de 4%, de până la 124.187 unități.
“Efectele eliminării timbrului de mediu încă se văd. Volumele de vânzări sunt în continuare mari, adică peste 40 de mii de unități în fiecare lună. Și piața automobilelor noi crește spectaculos, cu aproape 30%, iar acest avans va fi susținut în continuare de Programul Rabla, care a început în luna martie. Interesul românilor se reflectă și în cifrele Autovit.ro, unde a crescut ponderea mașinilor de peste 20.000 de euro la peste o cincime“, a explicat Andrei Bereandă, Business Manager Autovit.ro & OLX Cars.
Piața mașinilor noi a atins cel mai bun nivel din ultimii nouă ani – peste 28.000 de unități, doar în 2009 nivelul trecând de 29.000 de unități în primul trimestru. Față de anul trecut, piața a crescut cu 28,6%, a doua cea mai mare creștere procentuală din UE aparține României, după Ungaria.
Cea mai populară marcă este Dacia, cu 7.700 înmatriculări. Pe locul doi este Volkswagen, cu 2.765 de unități. Piața încă depinde de Programul Rabla, care este un factor important. Bugetul permite achiziționarea a aproximativ 20.000 de mașini noi.
“În următoarele luni, înmatriculările de mașini rulate din import, dar și cele tranzacționate în țară pot continua în ritmul de 35-40.000 de unități/lună. Din estimările Autovit.ro, anul 2018 se poate încheia cu peste 350.000 de reînmatriculări, iar piața mașinilor noi poate depăși pragul de 100.000 de unități. O creștere pe zona de mașini noi ar însemna al cincilea an consecutiv pe plus pentru acest segment”, a completat Andrei Bereandă.
Referitor la anunțurile de pe Autovit.ro, în primele trei luni ale anului au fost active peste 90.000 de oferte, dintre care aproape 50% au fost oferte noi publicate în fiecare lună. În orice clipă, pe Autovit.ro sunt aproximativ 30.000 de anunțuri pentru autoturisme, 150.000 pentru piese auto, 3.000 pentru camioane, 2.500 pentru autoutilitare și 100 pentru motociclete.
Bucureștiul a avut cele mai multe anunțuri noi în primele luni din 2018, aproape 14.000, iar pe locul doi s-a situat județul Cluj cu 4,500 de anunțuri. Top cinci este completat de Argeș, Timiș și Arad.
Mărcile germane rămân în continuare cele mai populare pe platforma Autovit.ro. Volkswagen, BMW și Mercedes-Benz au cele mai multe anunțuri publicate și coincide în același timp cu ceea ce românii au căutat pe platformă în primul trimestru din an. De altfel, cele mai multe anunțuri se regăsesc în palierul de preț 5-10.000 de euro, adică aproape o treime.
Ponderea mașinilor de sub 3.000 de euro a scăzut până la o zecime din total. Cele mai scumpe mașini prezente pe Autovit.ro sunt modele de la Rolls Royce, Lamborghini, Maybach și Mercedes, la peste 300.000 euro.