FOTOGALERIE Marile proiecte de infrastructura cu care Primaria Capitalei a ramas restanta: estul orasului – trei pasaje
In fiecare zi la orele de varf, traficul rutier pe Soseaua Colentina, Soseaua Pantelimon, Soseaua Fundeni si pe strapungerea Doamna Ghica – Pantelimon este de cosmar. Primarii Capitalei au promis in mai multe randuri ca vor realiza o serie de pasaje rutiere care sa rezolve problema in principalele puncte de conflict, Consiliul General al Municipiului Bucuresti a alocat sumele necesare pentru construirea lor, insa pana acum nu s-a realizat nimic.
Soseaua Colentina este una dintre principalele porti de intrare in oras, pe aici intrand majoritatea masinilor dinspre Buzau, Bacau, Iasi. In prezent, principalele puncte de conflict pe aceasta artera sunt la intersectia Sos. Fundeni-Sos. Andronache, intersectia cu str. Doamna Ghica si apoi la intersectia cu str. Ziduri Mosi.
La intersectia Sos. Andronache, Sos. Colentina si Sos. Fundeni conflictul se creaza in principal din cauza masinilor care vin de pe Sos. Colentina, sensul de intrare in oras, si vor sa faca la stanga pe Soseaua Fundeni, dar si din cauza celor care vin de la Doamna Ghica, pe Sos. Colentina si doresc sa faca stanga pe Andronache. Intrucat sunt multe masini care doresc sa mearga pe cele doua directii, iar semaforul tine putin, soferii sunt indisciplinati si se pun pe mai multe randuri, blocand intersectia. Desi la nivel de idee s-a discutat de mai multe ori despre necesitatea unui pasaj in aceasta intersectie, municipalitatea nu a venit cu niciun proiect concret pentru rezolvarea situatiei.
Coada la intersectia Sos. Colentina cu Sos. Andronache
Intersectia este blocata de soferii care vor sa faca stanga de pe Colentina pe Andronache
Intersectia este blocata de soferii care vor sa faca stanga de pe Colentina pe Andronache
O banda de pe Sos. Colentina este blocata de masinile parcate
Soferii merg pe linia de tramvai, iar separatoarele au fost distruse
In intersectia de la Doamna Ghica, conflictul de trafic se creaza din cauza soferilor care vin de pe Petricani si de pe bd. strada Doamna Ghica si raman blocati in intersectie. Apoi, pe Soseaua Colentina in sensul de mers spre centru, sunt probleme din cauza masinilor parcate pe marginea drumului si care blocheaza una dintre cele trei benzi ale arterei.
Soferii merg pe linia de tramvai, iar separatoarele au fost distruse
La orele de varf coada se intinde pe circa 1 km
O banda de pe Sos. Colentina este blocata de masinile parcate
Coada pe Sos. Colentina inainte de intersectia cu D-na Ghica
Intersectia de la D-na Ghica este blocata de masinile care doresc sa ajunga pe Petricani si spre Pantelimon
La intersectia de la Doamna Ghica, reprezentantii Primariei Capitalei au promis inca din 2007 de pe vreme primarului Adriean Videanu ca vor face un pasaj suprateran, astfel incat traficul principal de pe Soseaua Colentina sa fie mutat de la sol. In 2008 s-au alocat pentru aceasta lucrare circa 35 milioane de euro, insa de atunci nu s-a mai intamplat nimic. In 2013, reprezentantii Primariei Capitalei au declarat ca nu au renuntat la acest proiect dar ar dori sa faca pasajul invers, peste Soseaua Colentina cu rampele de urcare pe str. Doamna Ghica, dar nu s-a facut nimic concret pentru demararea lucrarii.
Masinile care fac stanga pe strada Ziduri Mosi raman de multe ori blocate in intersectie
La intersectia Soselei Colentina cu str. Ziduri Mosi, conflictul este cauzat de masinile care vin de pe Sos Colentina si doresc sa mearga spre Piata Obor pe strada Ziduri Mosi si bloceaza intersectia. Situatia va fi cu atat mai dificila aici cu cat vizavi de piata este in construire un mall.
Pe langa faptul ca soferii care tranziteaza Sos. Colentina stau blocati deci de minute in trafic, problema si mai grava o reprezinta ca mijloacele de transport in comun care deservesc zona si transporta zilnic zeci de mii de oameni raman si ele blocate sin cauza ambuteiajelor. Nu exista banda unica pentru troleibuze si autobuze, iar tramvaiul este blocat in cele trei intersectii din cauza masinilor care merg pe linia de tramvai si raman blocate acolo. In urma cu cativa ani, Primaria Capitalei a pus de o parte si de alta a liniei de tramvai separatoare de plastic, insa acestea au fost distruse de masini. S-a discutat in mai multe randuri sa se faca un culoar unic, ca in cazul liniei tramvaiului 41, insa pana acum Primaria Capitalei nu a avut nicio reactie. In conditiile in care in zona nu se va construi metrou in viitorul apropiat, iar benzile unice RATB ar lasa doar cate o banda pentru masini pe o sosea de trafic intens, probabil crearea unui culoar unic pentru tramvai ar reprezenta cea mai ieftina si rapida solutie pentru aceasta zona.
Masinile care merg pe linia de tramvai blocheaza tramvaiul
Pista de biciclete de pe Sos. Colentina blocata de masini
Pe Soseaua Colentina a existat si o pista pentru biciclete, pe trotuar, separat de fluxul pietonal, insa aceasta a devenit loc de parcare.
Pe Soseaua Fundeni, principala problema problema o reprezinta intersectia cu Soseaua Pantelimon. La orele de varf, coada se intinde de la spitalul Fundeni pana la intersectia cu Sos. Pantelimon. Si aici, solutia o poate reprezenta un pasaj, insa pana acum municipalitatea nu a venit cu niciun proiect in acest sens.
Pe strapungerea Doamna Ghica – Pantelimon, blocajele apar la capete, la intersectia cu Sos Colentina si la Piata Delfinului, unde artera se ingusteaza la o banda pe sens inainte de intersectia cu Soseaua Pantelimon, din cauza masinilor parcate pe marginea drumului. Desi municipalitatea a cheltuit circa 67,5 milioane lei pentru realizarea acestei artere, inaugurate in 2012, soferii evita sa o foloseasca din cauza aglomeratiei, ea fiind incompleta fara cele doua pasaje de la capete.
Strapungerea Doamna Ghica-Chisinau se ingusteaza la o banda pe sens la Piata Delfinului, aparand ambuteiaje
Pentru a rezolva aceasta problema Primaria Capitalei vrea sa construiasca un pasaj subteran pe sub Sos. Pantelimon. La sfarsitul lunii septembrie 2012, Consiliul General al Municipiului Bucuresti a aprobat cheltuirea sumei de 30 de milioane de euro pentru construirea acestuia. Pentru realizarea proiectului sunt propuse doua solutii. Prima dintre ele nu presupune expropieri dar circulatia tramvaielor este mentinuta la suprafata, pe directia Bd Chisinau – Soseaua Pantelimon si nu permite amplasarea unei viitoare linii de tramvai pe axul drumului.
A doua solutie permite mentinerea circulatiei la suprafata pe directia Bulevardul Chisinau – Soseaua Pantelimon cat si rezervarea in axul central al pasajului a spatiului necesar unei noi linii de tramvai pe directia Doamna Ghica – Bulevardul Chisinau. In cel de-al doilea caz ar rezulta costuri suplimentare din cauza demolarii complexului agro-industrial Delfinului, expropierea a jumatate din terenul aferent constructiei si despagubirea agentilor comerciali ce-si desfasoara activitatea in aceasta cladire. In hotarare de Consiliu General se recomanda realizarea solutiei numarul 1, care presupune o lungime a pasajului de 373 metri, rampa nordica avand o lungime de 124 metri iar cea sudica de 165 metri. Solutia numarul doi ar presupune o lungime a pasajului de 415 metri.