Sari direct la conținut

Lucrarile la sala polivalenta si reabilitarea patinoarului Flamaropol vor incepe pana la sfarsitul anului. Sorin Oprescu vrea si o linie de tren de mare viteza intre Aeroportul Otopeni si Arena Nationala

HotNews.ro
Patinoar Flamaropol, Foto: Hotnews
Patinoar Flamaropol, Foto: Hotnews

Lucrarile la sala polivalenta din incinta complexului National Arena vor demara in acest an, daca vremea o va permite, a anuntat miercuri primarul General al Capitalei, Sorin Oprescu. Edilul spune ca si lucrarile de reconstructie a patinoarului Flamaropol ar putea incepe pana la sfarsitul anului, licitatia pentru desemnarea constructorului fiind aproape gata. Municipalitatea vrea sa preia de la Guvern bazinele de natatie si hotelul Sport din acest complex pentru a le reface.

„Suntem la finalul procedurii de atribuire, lucrarile vor incepe anul acesta (daca vremea o va permite) si speram ca intr-un an si jumatate sa fie finalizate. Este adevarat ca procedurile au inceput in urma cu 8 luni, insa am avut toata deschiderea pentru transparenta si tratament egal pentru toti competitorii, respectand cu strictete legile care ne guverneaza. Interesul principal in realizarea acestui proiect consta in organizarea de competitii europene si mondiale pentru diferite discipline sportive”, a declarat Sorin OPrescu in ceea ce priveste Sala Polivalenta.

Sala va avea o capacitate de 12.000 de locuri pe scaune, dintre care 2000 de locuri VIP, la care se or adauga 500 de locuri noi de parcare. Valoarea investitiei se ridica la circa 60 milioane de euro.

Primaria Capitalei a fost obligata de Consiliul National pentru Solutionarea Contestatiilor (CNSC) sa reanalizeze ofertele depuse la licitatia pentru construirea Salii Polivalente din Bucuresti. Comisia de licitatie din cadrul municipalitatii a declarat castigatoare oferta depusa de consortiul Astaldi SPA – Euro Construct Trading 98 in valoare de circa 65 milioane euro – pentru circa 40.000 mp de sala. Initial a fost declarat castigator consortiul Strabag – Aecom Ingenieria – Comnord care a prezentat o oferta de 55 milioane euro pentru o suprafata de 37.941 mpm, dar a fost descalificat. Tot scandalul a pornit de la cuvantul „circa”.

Propunere Sala Polivalenta – Astaldi

Primaria Capitalei este obligata de Consiliul National pentru Solutionarea Contestatiilor (CNSC) sa reanalizeze ofertele depuse la licitatia pentru construirea Salii Polivalente din Bucuresti. Comisia de licitatie din cadrul municipalitatii a declarat castigatoare oferta depusa de consortiul Astaldi SPA – Euro Construct Trading 98 in valoare de circa 65 milioane euro – pentru circa 40.000 mp de sala. Initial a fost declarat castigator consortiul Strabag – Aecom Ingenieria – Comnord care a prezentat o oferta de 55 milioane euro pentru o suprafata de 37.941 mpm, dar a fost descalificat. Tot scandalul a pornit de la cuvantul „circa”.

Propunere Sala Polivalenta – Strabag

La inceputul anului 2014, Primaria Capitalei a introdus in caietul de sarcini pentru licitatie suprafete orientative pentru Sala polivalenta, respectiv 40.000 mp. Consortiul condus de Astaldi a pastrat si in oferta de licitatie cuvantul circa atat pentru valori, cat si pentru pretul constructie. Consortiul condus de Strabag a venit cu valori clare atat in ceea ce priveste suprafata, cat si pretul.

Dupa o serie de controverse birocratice legate de termenii din caietul de sarcini, Strabag – care avea o oferta mai mica ca pret cu 10 milioane de euro decat Astaldi – a fost descalificat si a castigat Astaldi. Printre motivele invocate se numara faptul ca Strabag a redus suprafata salii, a majorat procentul de ocupare a terenului prin marirea parterului si nu a respectat cerintele de functionalitate.

Strabag spune ca cifrele din caietul de sarcini erau orientative, afirmatiile referitor la functionalitate sunt subiective, iar oferta in ansamblul ei respecta cerintele din caietul de sarcini.

Strabag s-a adresat CNSC cerand reevaluarea ofertelor si a avut castig de cauza, Primaria Capitalei fiind obligata sa reanalizeze ofertele. Decizia poate fi contestata.

Patinoarul Flamaropol

Patinoarul vechi, inchis de aproape doi ani din cauza starii avansate de degradare, va fi demolat, iar in locul sau va fi ridicata o noua cladire.

„Dupa 6 luni de la deschiderea licitatiei, si acest proiect se afla la sfarsitul procedurii de selectie a constructorului, urmand sa inceapa lucrarile pana la sfarsitul anului 2014 (daca vremea o va permite). Investitia preconizata este de aproximativ 23 milioane euro. Proiectul in sine raspunde unei necesitati stringente a Bucurestiului, din cauza ca astazi orasul nostru nu dispune de nici un fel de baza de antrenament si concurs pentru sporturi pe gheata”, a declarat Oprescu.

Simulare cum va arata noul patinoar Flamaropol

Noul patinoar va avea o capacitate de 3.100 de locuri.

Functiunea principala va fi patinoarul artificial olimpic si pe langa sportivii de performanta va avea acces si publicul consumator de sport pe gheata.

Functiunile complementare constau in bazin de inot, sala de sport, spatii pentru relaxare si intretinere fizica, spatii pentru recuperare fizica, sala de escalada indoor si dotari pentru escalada outdoor, spatii comerciale si pentru alimentatie publica, potrivit municipalitatii.

.

Competitiile sportive ce se vor desfasura in noua facilitate sportiva pentru sporturile pe gheata sunt: hochei pe gheata, patinaj artistic, patinaj viteza, curling, evenimente de antrenament pentru sportivi la bazin si sala de sport, organizare spectacole pe gheata si patinaj de agrement.

Primaria Capitalei vrea sa preia bazinele de inot si Hotel Sport

Sorin Oprescu a mai declarat ca in timp ce se va lucra la sala polivalenta si la patinoar, Primaria va demara procedurile pentru transferarea bazinelor de inot si a hotelului de la Guvern catre municipalitate in vederea reabilitarii acestora.

Simulare cum va arata noul bazin de inot

„Bazinele olimpice, in prezent, se prezinta intr-o stare avansata de degradare atat in ceea ce priveste constructia, cat si spatiile interioare si amenajarile exterioare. De asemenea se observa o precaritate in ceea ce priveste dotarile auxiliare. Mai mult decat atat, din punctul de vedere al imaginii, in prezent, complexul nu este reprezentativ si emblematic prin arhitectura si organizare, iar amenajarile exterioare nu pun in valoare spatiile publice si integrarea in Parcul National “Lia Manoliu” sau relatia cu lacul si celelalte echipamente sportive din zona. Propunerea Municipalitatii implica o reconstructie totala, de ansamblu, si aducerea bazei de natatie la nivelul anului 2015, atat pentru utilizarea curenta a publicului amator, cat si pentru organizarea de competitii la un nivel pe care trebuie sa il atinga un ansamblu sportiv reprezentativ pentru o capitala europeana”, a declarat acesta.

Astfel, Primaria Capitalei propune construirea a 2 bazine interioare si 2 bazine exterioare, olimpice si semiolimpice, care sa aiba cel putin 4 500 de locuri pentru public in interior si 800 in exterior, plus 300 locuri de parcare.Valoare estimata a investitiei este 8 milioane EURO si se poate realiza in 14 luni, de la momentul inceperii lucrarii.

Primaria vrea sa modernizeze si Hotel Sport astfel incat acesta sa ajunga la 4 stele. „Dezvoltarea infrastructurii sportive va aduce cu sine si intrarea regulata a Complexului sportiv, atat in circuitul competitiilor internationale, cat si a celor de importanta nationala si locala. De aceea se impune existenta unei capacitati de cazare proprie. Asa ca planul nostru este reabilitarea integrala a Hotelului “Sport”. Vrem sa putem pune la dispozitia sportivilor veniti in cadrul competitiilor, cat si suporterilor si vizitatorilor in general, un numar de 240 – 250 de camere de 4 stele. Si aici avem in vedere crearea de noi locuri de parcare, cel putin 150”, a explicat Oprescu.

Edilul spune ca investitia se poate realiza atat prin pastrarea partiala si reabilitarea structurii existente, dar si prin desfacere si reconstruire conform standardelor actuale. Durata de implementare a proiectului: 14 luni.

Un alt plan al edilului este realizarea unei linii de tren de mare viteza care sa lege aeroportul Otopeni de complexul National Arena.

Edilul spune ca aceste proiecte vor genera alte proiecte.

„Dupa cum am vazut cu totii, proiectele mari, de succes, atrag alte proiecte. Iata ca dupa 3 ani de la deschidere, o suta de meciuri disputate si deja o Finala UEFA (in 2012), Romania a reusit calificarea istorica la Campionatul European 2020, accesand 4 meciuri din turneul final. Calificarea a fost posibila pentru ca Arena Nationala raspunde tuturor cerintelor caietului de sarcini impus de UEFA. Din momentul in care am fost declarati castigatori, am inceput pregatirile. Astfel, in aceasta toamna am adus imbunatatiri la nivelul suprafetei de joc, prin instalatia de aerare si drenaj activ si prin achizitionarea sistemului de stimulare artificiala pentru cresterea gazonului. Am executat si continuam sa facem activitate de mentenanta, pentru ca toate echipamentele din stadion sa functioneze la parametrii corecti, iar in 2018 cand vom primi cerintele specifice desfasurarii Campionatului din 2020, sa nu fie nevoie de investitii majore”, a incheiat Oprescu.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro