Romania ar putea fi implicata in proiectul unei noi autostrazi regionale
Ungaria, Serbia si Romania planuiesc construirea unei noi autostrazi care sa uneasca nord-estul Serbiei si sud-vestul Romaniei cu Ungaria, scrie NewsIn, citand cotidianul Nepszabadsag.
Agentia din Serbia a Institutului pentru Transporturi (CIP) este cea care a initiat acest proiect, fiind sprijinita de Magyar Kozut, o companie maghiara de stat care se ocupa de refacerea drumurilor din regiunea Csongrad, din sudul tarii.
Autostrada va incepe in Serbia, in orasul Smederevo, de langa Dunare, va traversa regiunea de campie a Banatului si va ajunge in Ungaria la punctul de granita comun al celor trei tari.Acesta se afla in apropiere de Szeged si este marcat de un obelisc.
Exista posibilitatea ca drumul sa fie extins spre Slovacia si Polonia. Acest lucru se va intampla daca totul merge conform planului.
Pentru ca proiectul sa poata fi lansat, Ungaria trebuie sa obtina aprobarea Uniunii Europene, aceasta reprezentand o conditie pentru a obtine finantarea comunitara.
Potrivit Nepszabadsag, exista o mare disponibilitate politica pentru realizarea acestui proiect. Acest lucru se datoreaza faptului ca Uniunea Europeana favorizeaza proiectele comune ale tarilor vecine, mai ales daca in trecut relatiile dintre tarile respective au fost afectate de conflicte.
Romania are doua autostrazi si cinci proiecte
In Romania exista in acest moment cinci proiecte de autostrazi, dintre care doar doua sunt deschise circulatiei. A1 este un proiect care se estimeaza ca va fi gata in 2014, in prezent, existand o portiune de autostrada utilizabila pe ruta Bucuresti – Pitesti. A2 (Autostrada Soarelui) reprezinta cel mai recent proiect, si face legatura intre Bucuresti si Constanta. Data finalizarii acestui proiect este 2010.
Proiectul autostrazii A3 a fost pus in miscare in iulie 2004 si se preconizeaza ca va fi finalizat in 2012. Aceasta autostrada uneste capitala Romaniei de orase mari, precum Brasov, Targu Mures si Cluj Napoca. Celelalte doua proiecte de autostrazi ( A4 si A5) se afla inca in stadiul de proiecte, urmand ca ele sa fie finalizate in 2012, respectiv 2016.